דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיסוי מקרקעין 

מאת    [ 12/10/2010 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2354 פעמים ]

פרוש המונח מיסוי מקרקעין הוא חיוב של מיסים על כל עסקה בה רוכשים או מוכרים זכויות על מגרש, חנות או דירה. בעת מכירת מקרקעין חייבים לשלם מס שבח וכשרוכשים זכויות חייבים לשלם מס רכישה. מס רכישה מוטל על רוכש הזכויות במקרקעין או איגוד המקרקעין.

מיסים נוספים המוטלים על העסקאות כוללים: היטלים נוספים כמו היטל ביוב, תעול וניקוז ועוד. אם מדובר על אדמת מנהל, ייגבו מיסים נוספים עבור למנהל מקרקעי ישראל. לפני תום תשלומי המיסים במסגרת עסקאות המקרקעין, לא ניתן יהיה להעביר את הזכויות על הקרקע בטאבו, או בקרב גורמים אחרים

עסקת קרקעות היא מורכבת ביותר ויש לשכור שירותי משרד עורכי דין מנוסה ומקצועי שינהל את העסקה בצורה הטובה ביותר בארץ יש חוקים סבוכים והרבה רשויות ומנגד פטורים והנחות שיש לדעת עליהם בכדי לחסוך סכומים ניכרים לפני רכישת הקרקע יש לבדוק לעומק את סוגיית הרכישה או המכירה ולדעת מה כרוך בה. אנשים שלא לוקחים בחשבון את היקפי המיסוי עלולים להיקלע לבוץ כספי מסוכן משרד עורכי דין הבקי בתחום המקרקעין והמיסוי יעניק לכם תמיכה משפטית וליווי צמוד  כל האנשים  הקשורים לעסקה ידעו לקראת מה הם עומדים ומה צפוי עבורם.
 
מתי יש פטור ממס שבח? 
גביית מס שבח היא  על פי ההפרש בין הסכום של רכישת הקרקע יחד עם הוצאות נלוות ובין התשלום שמתקבל על מכירתה  במקרה ומדובר על ירושה, אין זו כעסקת מכירה והיורשים לא צריכים לשלם מס שבח או רכישה. רק כאשר היורשים מוכרים את הזכויות במקרקעין מדובר במכירה והמיסים חלים עליה. בנוסף , אם בעל הנכס לא מכר בתקופה של  ארבע שנים  דירת מגורים נוספת  הוא פטור ממס שבח. {פטור ניתן גם במצבים של | מקרים נוספים כוללים   בני זוג המתגרשים ומעבירים ביניהם מקרקעין, מי שמוכר שתי דירות במטרה לקנות נכס  מרווח  יותר, אדם שמוכר נכס שקיבל כשי ועוד.

מתי קיימת זכאות  בתשלום מס רכישה?
מס רכישה מוטל על כל הרוכש נכס או מוכר מקרקעין. המס נקבע לפי אחוז מסוים משווי המכירה או לפי סכום קבוע. המס הוא מדורג אשר מתבצע לפי מדרגות מס. כאשר משלמים מס הרכישה יש הקלות למי שקונה דירה שנייה ומתחייב למכירת הראשונה תוך 12 חודשים הקלות במס רכישה ניתנות גם לאדם שקיבל דירה כשי מקרוב משפחה. וישנם נסיבות נוספות למתן הנחות

  בכדי להבין את כל הדקויות והחישובים של המיסים יש צורך בבקיאות משפטית עמוקה וידיעה של עולם זה בצורה מפורטת אזרחים מן השורה אינם מצוידים בידע כזה ויכולים ליפול עם עסקאות המקרקעין . עורך דין מנוסה יכול לייעץ ולכוון את הלקוחות לעסקאות משתלמות ורווחיות.

http://rb-taxlaw.com - מיסוי מקרקעין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב