דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם רוחניות נפרדת מפסיכולוגיה? 

מאת    [ 20/05/2007 ]

מילים במאמר: 350   [ נצפה 2731 פעמים ]

אחת התפיסות הרווחות בקרב מחפשים רוחניים היא שאת הפסיכולוגיה, ואת האגו, אפשר פשוט להשאיר מאחור לנצח, ע"י קפיצה קוונטית אחת לעבר המציאות הרוחנית המוחלטת.
תפיסה זו נשענת על חוויות שיא רוחניות שמתוכן ומתוך הפרספקטיבה שהן מאפשרות, אנו רואים, שבאמת כל קשיינו וסבלנו הינם קטנים ולא משמעותיים.
כך אנו רודפים וכמהים לעוד חווית שיא ועוד אחת, בתקווה שבאורח נס, החוויה תהפוך לקבועה וממשית (התעוררות הארה וכו') - וזאת "אם רק נצליח לא להרוס את החוויה הפעם", "אם רק פעם אחת האגו לא יפריע ויוציא אותנו מגן העדן החוויתי", או כל סיפור אחר שאנו משתמשים בו בשביל להסביר לעצמנו את הנחיתות הרכות והפחות רכות מחוויות השיא.

מעבר לכך שאנחנו לא באמת החוויות אלא המציאות המוחלטת שבתוכה הן נולדות, הסיבה האמיתית שהחוויות לא "הופכות" למציאות אורגנית קשורה בקשר ישיר ליכולת התשתית שלנו להכיל את התרחבות המודעות הזאת באופן קבוע.
ויכולת התשתית שלנו לקלוט לתוכה מצבי מודעות הולכים ומתרחבים באופן אורגני, קשורה בקשר ישיר לנכונותנו לגעת בכל הפסיכולוגיה שלנו ולאפשר חיכוך בינה לבין החיים.
בנוסף לכך שמגע זה מאפשר לנו לראות את הדברים כפי שהם (מי אנחנו בפועל כפי שמשתקף מהבחירות וההתנהגות שלנו בתוך החיים), הוא גם מאפשר שחרור אנרגיה עצומה שחסרה לנו כל כך בשביל בניה של תשתית חזקה, הנדרשת בשביל התפתחות רוחנית ממשית.
חלק מאנרגיה חיונית זו עסוקה בלדאוג לכך, שלא נראה את תת המודע, וחלקה ממש כלוא בתוך תת המודע עצמו. במילים אחרות בתוך כל דבר שאיננו רוצים לראות חבויה אנרגיה. היא גם מסתתרת בתוך פעולת ההימנעות מהראיה עצמה (שממש דורשת עבודה מאומצת ומתמדת לא מודעת), וגם הדבר שאותו איננו רוצים לראות עשוי מאנרגיה (רגשות עבר בד"כ).
ולסיום באותו הקשר, חשוב מאוד לשים לב, שלא להפוך תובנה על חוסר הזדהות, לכלי הדחקה האומר אוטומטית על דברים שבתוכי "זה לא אני" , "אני מעל זה" וכו'. חוסר הזדהות אמיתי מאפשר צלילה עמוקה חופשית חוויתית וחושפנית בתוך הפסיכולוגיה שלנו.
וכשמצרפים לכלי ההדחקה המתוחכם הנ"ל את הצורך האדיר שלנו להרגיש שאני בסדר כמו שאני (לפחות יחסית לאחרים) מצד אחד, ואת הדימוי הנחות שיש לטיפול פסיכולוגי מצד שני, ואת התובנה הרוחנית שבאמת הכל בסדר כפי שהוא מצד שלישי, אנו מקבלים מחפש רוחני הלכוד בין תקווה לתסכול(שלא מודה בזה) תוך כדיי רדיפה עיוורת אחר התנסויות רוחניות.
אורן הינו פסיכותרפיסט מומחה לפסיכולוגיה של ביטחון עצמי לאורן אתר ובו מדריך לפיתוח ביטחון עצמי ובו מאמרים רבים, למשל "האם ייתכן שיהיה יותר מידי בטחון עצמי ?



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב