דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסעת תיירים - כיצד לבחור חברת הסעים? איזה כלי רכב מותרים להסעה בשכר? כדאי לקרוא ולהפנים 

מאת    [ 11/10/2010 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 6125 פעמים ]

תיירות ובטיחות בדרכים

הפעלת רכב במסגרת טיול אינו עניין של מה בכך. המחוקק מצא לנכון להגדיר באופן ברור אילו רכבים מותרים להסעת נוסעים בשכר.

מורי דרך רבים ומפעילי תיירות רבים מתעלמים מתקנות אלו ומחוקי התעבורה ומסיעים תיירים ברכבים פרטיים או שכורים. רכב שאינו מותר להסעת נוסעים בשכר אינו מכוסה בביטוח מתאים למקרי תאונה חלילה.

אז אילו רכבים מותרים להסעת נוסעים בשכר?

- מונית – לרוב רכב עד 4 מקומות אם כי לאחרונה קיימות מוניות רבות בקיבולת של 6 מקומות כגון מרצדס ויאנו. חברות כמו אהלן אולימפוס עושות שימוש במוניות מפוארות כאלו לצורך העברת תיירים משדה התעופה ע"ש דוד בן גוריון TLV לתל אביב, ירושלים וכדומה.

 

- רכב אשכול – רכב תיירות מפואר לרוב בקיבולת של 4 – 10 מקומות, רכבי אשכול מתאימים במיוחד לתיירות עסקית. רכבים אלו נהוגים על ידי מורי דרך מורשים האוחזים גם רשיון נהיגה על רכב ציבורי.קבלת היתר לרכישת רכב אשכול (שהינו רכב ללא מיסים) מחייבת עמידה בקריטריונים מחמירים. רכב זה נבדק תכופות ע"י קצין בטיחות בתעבורה ולרוב רכבי אשכול הינם חדישים, מפוארים ומאובזרים בקפידה. כשאתה מזמין טיול פרטי לאורח העסקי שלך מחו"ל – אנא וודא כי מורה הדרך נוהג ברכב אשכול, זו ערובה לאיכות ולבטיחות.

 

- רכב סיור מדברי – רכב בעל הנעה כפולה 4 X 4. הרכב חייב להיות רשום בחברת הסעים ולהיבדק אחת לחודש ע"י קצין בטיחות בתעבורה. בניגוד לתדמית המאובקת – רכב מדברי עשוי להיות גם רכב תיירות מפואר כגון לנדקרוזר או לנד רובר דיסקברי, ניסאן פטרול וכדומה. במצפה רמון ובאילת – מרבית רכבי הסיור המדבריים הינם ג'יפים מסוג דיפנדר פתוח או סגור – 8 מקומות. יחד עם זאת חברות כגון אהלן אולימפוס מחזיקות רכבים מדבריים שהינן רכבי תיירות מפוארים לכל דבר ועניין כשהיתרון הינו ביכולתם לקחת את התייר שלכם גם לשבילים אליהם רכב אשכול או אוטובוס לא יגיעו!

 

- ואן / מיניבוס - וואנים ומיניבוסים מפוארים הינם כלי תחבורה נפוץ בקרב התיירות וההיסעים. ואנים הינם לרוב בקיבולת של כ-10 מקומות כגון פולקסוואגן קראוול, ישנם גם ואנים של 14 מקומות מתוצרת מרצדס, פולקסווגן, פורד ואחרים. מיניבוסים בקיבולת16 - 20 מקומות הינם לרוב מתוצרת איווקו, פולקסוואגן, פורד, מרצדס או פיאט. יש לשים לב, חאפרים רבים שאינם רשומים בחברות הסעים, אינם אוחזים רישיון נהיגה ציבורי ואינם מבוטחים כחוק, רוכשים רכבים כגון קאיה קרניבל ומסיעים בהם שלא כחוק תיירים בשכר תוך שלעתים הם אף מתחזים למורי דרך. חשוב לוודא כי הרכב שהזמנת לאורח שלך מחו"ל הינו רכב המותר להסעת נוסעים בשכר.

 

- אוטובוס – מידיבוסים של 35 מקומות עד 39 מקומות ואוטובוסים של 51 או 53 או אפילו 55 ו-59 מקומות עושים את מרבית העבודה בתחום ההיסעים והתייירות. חשוב לוודא כי חברת ההיסעים מקפידה על חוקי ותקנות התעבורה, כי הרכבים חדישים ונקיים, כי הנהגים מתודרכים ומיומנים. הימנעו ככל האפשר מהזמנת רכב מחברות מפוקפקות או מעוררות חשד.

 

בכל הנוגע להזמנת הסעות / העברות לתיירים מחו"ל – כדאי ומומלץ להסתייע בחברת תיירות נכנסת שתבחר בקפידה את הרכב הנכון, את החברה הנכונה ואת הנהג הנכון שמכיר את אתרי התיירות, דובר אנגלית ובעל מנטליות שלא תבייש אתכם אל מול האורחים שלכם מחו"ל.

 

 

 

 

-




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב