חפות עד להוכחת אשמה כבר אינה ברורה כשחור ולבן. הרבה משפטים היום נמצאים בעין הציבור ויש לך השפעה על תוצאת ההכרעה. הכיצד?
אחרי שנים רבות של ניסיון לגבור על התופעה, נכנעו עורכי הדין למגמה הנ"ל. במקום "לדפוק" הופעה בבית המשפט, החלו עורכי הדין להופיע בפני מצלמות הטלוויזיה, שכן הכרעת שופטי בית המשפט מושפעת ללא ספק מההצגה התקשורתית, ופסק הדין וגזר הדין תלויים באותה השפעה.
אם עד לפני שנים מספר מי שנחשד או נאשם בפרשיות שונות, מתחום הפלילים וגם מהתחום האזרחי, מיהרו לשכור עורך דין ידוע, הרי שהיום לא נדיר לראות את אותם נאשמים או חשודים מתייצבים באולם בית המשפט מלווים בעורך דין ויועץ תקושרת, לא פחות.
גם עורכי הדין הבינו לאן נושבת הרוח, והרבה עורכי דין צמודים לאיש יחסי ציבור, שמסייע להם לנהל תקשורתית את התיקים שהגיעו לידיהם גם מחוץ לאולם המשפט. התופעה הזו קיבלה לא מעט הדים במדיה בשנים האחרונות, בעיקר בתיקים שקיבלו הרבה חשיפה בתקשורת. מכל זה ניתן להסיק דבר אחד ברור – הקרב בזירה הזו מתנהל כיום על דעת הקהל, יותר מאשר על דעת השופטים.
משרד יחסי ציבור ויועצי התקשורת לא מתעלמים גם הם מהשינוי שחל בתיקים המשפטיים ופועלים בהתאם. הם שוכרים אנשים מהתחום המשפטי כדי למשוך אליהם את עורכי הדין שזקוקים לייעוץ תקשורתי.
זהו אתגר של ממש, להסיט את דעת הקהל לצד הנאשם, גם אם הוא אשם, ואנשי יחסי הציבור ויועצי התקשורת עסוקים בהמצאת דרכים חדשות ימים כלילות על מנת לוודא שזה אכן יקרה.