דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח צוות מנהלים - מה זה? 

מאת    [ 11/10/2010 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 3670 פעמים ]

בשנים האחרונות אנו שומעים את המושג פיתוח מנהלים כמעט בכל חברה או ארגון. אין ספק, כי ההצלחה של כל חברה תלויה במנהלים והעובדים הבכירים שלה. על מנת לייעל את העבודה, את כישורי המנהלים, את יחסי העבודה ואת הביצועים, מומלץ מאוד לערוך פעילויות או סדנאות פיתוח צוות מנהלים.

פיתוח מנהלים, באמצעות התבוננות על הצוות, מלמד על היכולות האישיות והחברתיות של כל מנהל. פעילויות פיתוח צוות מנהלים יסייעו לפיתוח כושר מנהיגות, מיומנויות ניהול, תקשורת אישית, פיתוח יכולות עבודה בצוות, גיבוש תהליכה עבודה ועוד. כל אלה, יסייעו לשפר את היעילות הארגונית והעסקית.

 

פיתוח צוות מנהלים – איך עושים את זה?

 

כל מעסיק אשר מעוניין להתחיל בתהליך פיתוח מנהלים עבור מנהלי החברה או הארגון שלו, יכול לעשות זאת באופן חד פעמי או קבוע, לפי צרכיו או תקציבו. לפניכם מספר הצעות בתחום פיתוח צוות מנהלים:

§         קורסי פיתוח מנהלים – קורסים הכוללים מספר מפגשים בהם משתתפים מנהלי הארגון. קורסים מסוג זה מעניקים למנהלים כלים לעבודה בצוות, לצמיחה והתפתחות אישית, פיתוח יכולת המנהיגות ומימושה בתוך משימות ארגוניות ועוד.

§         פיתוח מנהלים באמצעות סדנאות שטח (ODT) – סדנאות שטח ייחודיות אשר מטרתן היא פיתוח צוות ומנהיגות פנים ארגונית. סדנאות שטח מספקות למנהלים אתגרים בטבע, בתנאים שונים מאלה הרגילים ובאווירה ייחודית. פיתוח מנהלים באמצעות סדנאות שטח משפר את התקשורת האישית והבין אישית, מסייע להתמודדות עם משברים, מחזק מיומנויות ניהול, מסייע לניהול זמן נכון ועוד. את הכלים אשר רוכשים המנהלים במסגרת סדנאות פיתוח צוות בשטח, הם מיישמים בהצלחה בתוך הארגון.

§         סדנאות משחק כחלק מתהליך פיתוח מנהלים – חברות שונות המתמחות בתחום פיתוח צוות עובדים או מנהלים מציעות מגוון סדנאות משחק חווייתיות עבור פיתוח מנהלים. דרך משחק והנאה לומדים המשתתפים על עבודת צוות, שיפור מיומנויות ניהול, עמידה במשימות, פיתוח מנהיגות, מודעות אישית וצמיחה ועוד. ההנחה העומדת מאחורי סדנאות משחק היא כי כלים אשר נרכשים דרך הנאה וחווית משחק, יופנמו, ייזכרו לאורך זמן ויהיו קלים יותר לביצוע עבור המשתתפים בתוך הארגון.

§         סדנאות בישול לפיתוח צוות מנהלים – ביסודן של סדנאות אלה עומדת ההנחה כי המטבח הוא למעשה דומה לארגון ויש לנהל אותו בהתאם. סדנאות בישול עבור פיתוח מנהלים מצריכות קבלת החלטות, עריכת תקציב, תכנון פרויקט, הקצאת זמנים ועמידה בלוחות זמנים, האצלת סמכויות, פיתוח כושר מנהיגות ומיומנויות ניהול, פתרון מחלוקות, ניהול משא ומתן ועוד. עבודה במטבח מצריכה לעתים אף התמודדות עם משברים בזמן אמת ופתרונם. סדנאות בישול הן דרך נהדרת לגיבוש ופיתוח צוות מנהלים. גם נהנים מהחוויה ויוצרים וגם מתנסים בתהליכים דומים לאלה המתרחשים בתוך הארגון ולומדים איך לשפרם. בנוסף, סדנאות מסוג זה מאפשרת גיבוש, הנאה, צחוק וכיף.      

ניר רמתי - מנהל את החווה החקלאית המתמחה בעריכת ימי גיבוש צוות לעובדים. החווה עובדת בשיתוף עם המכון למנהיגות המתמחה בתהליכי פיתוח מנהלים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב