דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקרי פשיעה בחדשות 

מאת    [ 11/10/2010 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 2271 פעמים ]

 

מקרי פשיעות פליליים מוכרים לנו בעיקר מסיפורי חדשות או מסרטים בהם אנו צופים בטלוויזיה. מה שחשוב להבהיר הוא כי מעשים נפשעים מתבצעים כל הזמן, וכל אזרח נמצא בסיכון תמידי. על החוק לנסות ולהגן על חיי כל אזרח ועל בני משפחתו. במקרה בו אדם חשוד בביצוע עבירה פלילית, מיד יוצמד לפרשייה עורך דין פלילי בכדי לנסות ולהגן על החשוד ולנסות אף לשחררו ללא עבר פלילי.

בעת מציאת החשוד, מתבצע הליך אוטומאטי בו החשוד נלקח למעצר.  סמכות המשטרה היא לעצור את החשוד ובזמן שהמקרה נחקר, נערכים ניסיונות לאתר ראיות ועדויות בנוגע לחשדות כלפי העצור. בו בזמן משאירים את החשוד במעצר למען ביטחון הציבור, פן יבצע עבירות נוספות, ולשם חקירתו המעמיקה והיסודית.

עו"ד פלילי אשר קשור לצד ההגנתי של החשוד יכול ורשאי להיפגש עם מרשו בזמן המעצר, להכווין אותו, ולספק לו תנאי מעצר נאותים. מומלץ לפנות לעורך דין בהקדם האפשרי, עורך דין טוב לעיתים יוכל אף לסגור את התיק לפני הגעת כתב האישום. ניתן גם להשיג ייצוג באמצעות עורך דין סנגור ציבורי. מוטב לאזרחים שהם מיעוטי יכולת שלא לפעול באמצעות ייצוג עצמי ולהזיק לעצמם, ובפרט במקרים פליליים.

החקירה המשטרתית הראשונית תספק אינפורמציה שתאפשר למשטרה להשאיר את העצור למעצר בן 24 שעות, במידת הצורך תוכל להאריך את מעצרו של החשוד במספר ימים, או על פי הנסיבות ניתן גם לשחרר את החשוד לאחר מספר שעות בלבד. חשיבותו של הליווי המשפטי כבר בתחילת התהליכים הינה קריטית להמשך, כיוון שעורך הדין המיומן יוכל מראש לתכנן את כל המהלכים ולסייע לחשוד להסדיר מחשבותיו וצעדיו.

כתב האישום מכיל בו את הטענות שכנגד הנאשם, אלו מוצגות כעובדות שעל התביעה לנסות ולהוכיח. במידה והתביעה לא הצליחה להוכיח את האשמה , הנאשם יזוכה מכלל עבירה.

עורכי דין המתמחים בפלילי, או זיכוי מדבר עבירה ללא רישום פלילי הם בגדר נכס לחיי החשודים. קיימים מכשולים רבים בחיים התעסוקתיים, החברתיים והאישיים של אזרח בעל עבר פלילי. את ההשלכות של הרישומים הפליליים הקיימים יש לקחת בחשבון ולמצוא את דרך המילוט מפניהם.

אישור בדבר היעדר רישום פלילי הינו שווה ערך למונח 'תעודת יושר' המוכרת בשפת העם. מדובר במסמך רשמי מאת משטרת ישראל המעיד על העדר הרשעות פליליות של האדם הנדון. מעסיקים רבים מבקשים את אישור זה כתנאי קבלה טרם העסקת העובד. החוק אוסר על המעסיק לדרוש תעודות יושר מן המועסקים, אך אף אחד לא באמת אוכף זאת, ואזרחים רבים לא מתלוננים ומציגים את המסמך על אף שאין הם מוכרחים לעשות זאת על פי חוק.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב