דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבה שיווקית, מדריך לרווק המתחיל 

מאת    [ 20/05/2007 ]

מילים במאמר: 602   [ נצפה 4079 פעמים ]


אני עשיר, חכם אבל ביישן (להכיר את המוצר) מודעת פרסום נכונה מתחילה מהבנת המוצר או השירות. לכל מוצר יש נקודות חוזק וחולשה וקופירייטינג טוב יודע איך למקסם את היתרון הזה ולהציג אותו במילים הכי מפתות. תן את הצדדים היפים שלך, הפוך חיסרון ליתרון וצא לדרך.

יש לי המון פוטנציאל (לומר את הדברים אחרת ) אין ספק שהדרך שבה אתה מנסח את הדברים משפיעה על האופן שבו אנשים מתייחסים למוצר שלך. ביטחון עצמי רבותי, ביטחון עצמי ומילים שממציאות מחדש את הגלגל. זכרו שכל מוצר יכול להיות מוצג בדרך זו או אחרת. תראו מה עשו לאקטימל. אותו יוגורט שהיינו קונים לפני עשרים שנה קיבל חיזוק באמצעות תוסף ויטמין ואריזה משודרגת ההופכת אותו לאטרקטיבי ונוח לשימוש. וחלב, מתי בפעם האחרונה הייתם בסופר, כי אני כבר התבלבלתי מכל סוגי החלב שיש היום על המדפים. חלב לכל גיל, לכל מצב רוח ולכל שעה ביום. כל חלב נושא על גבו מסר שיווקי ומילים, מילים שמוכרות.

אני כותב שירים (התאמת שפה לקהל יעד) ברגע שאתם מבינים למי המוצר שלכם פונה, חשוב להכיר את הסגנון הלשוני ולהתאים את המילים במודעה לעולם שלו. למשל חומר פרסומי הפונה לצעירים ידבר בעולם המושגים שלהם, בגובה שלהם. לא פחות חשוב להתאים את השפה למדיה הפרסומית בה בחרת ולפעול בהתאם לאילוציה ויתרונותיה.
האביר על הסוס הלבן (מה הלקוח צריך) כאשר אתם כותבים חומר פרסומי שימו את עצמכם במקום הלקוח ונסו להבין מה מפריע לו בחייו, מהם תשוקותיו, חלומותיו, צרכיו ואז, הציפו זאת מעל פני השטח באמצעות מילים. נניח שאתם מוכרים מוצר להרחקת יונים המיועד לבתים פרטיים, אל תחסכו מהלקוח את הנזקים הבריאותיים והכלכליים שהיונה גורמת. בריאות וכסף הם כאבים חזקים אצל המכנה המשותף הרחב ביותר. נניח שאתם מוכרים מוצר שקהל היעד שלו הוא אימהות טריות. מה עובד על אימהות? ביטחון ואיכות. תעטפו את זה ביחודיות ואסתטיקה וקיבלתם מוצר שכל אימא טרייה חייבת לרכוש. מוצרים המשוייכים לתחום האסתטיקה מגשימים חלומות, מוצרים לבית מגשימים מעמד. מצאו מה אתם יכולים לעשות ולהגשים עבור הלקוח שלכם ונסחו את הדברים כך שיהיה ברור שלכם הפתרון.

אני לא כמו הגברים האחרים שהכרת (איך אני עושה את זה אחרת)מילים הן משחק מרתק, כאשר לומדים איך להציג את הדברים נכון, יוצרים תחושה של משהו אחר. נסחו את הדברים כך שיחשבו שיש לכם רעיון מהפכני, תנו תחושה שאתם הכי טובים, שאתם עושים את זה אחרת. אתם תעשו עבורו שינוי.

אני נשבע לך שזה נכון (אמת בפרסום לא מילה גסה) חוק פרסומי מהותי בעיני, אל תכתבו שום דבר שהוא לא נכון. הלקוח שלכם (כמו האישה שמולכם) לא מטומטם, הלקוח שלכם זוכר ומי שנתפס בשקר או בהבטחות שווא פעם אחת איבד מנדט יקר.

בלונדיניות נהנות יותר (אם זה עובד לאחרים למה לא לי) מעבר למקוריות חשוב להבין ולהכיר מה עושים המתחרים. כך תוכלו לבדוק מה השוק שלכם מציע, איך הוא מתנסח, מה הוא מבליט. עבודת תחקיר קטנה יכולה לפרוץ עבורכם נישה מקורית, מי יודע אולי דווקא תחליטו ללכת על שחור.

אמרו לך שיש לך יופי כפרי? (ללכוד את הלקוח מהמשפט הראשון) חוקי הגונג'ל של הדייטים חלים גם על עולם הפרסום. אתה לא חייב להיות הכי יפה בחדר, אבל אתה כן חייב לתת את המשפט המקורי הזה שיגרום לה לזרוק את שערה לאחור בצחוק משעשע ולתת לך את המבט הזה של עוד.

חברים זה הכי חשוב (כתיבה שיווקית כחלק ממסר כולל) חשוב לזכור שכתיבה שיווקית הינה רק חלק ממכלול שיווקי רחב ולכן היא לא יכולה להיות מנוגדת בקונספט או בסגנון משאר חלקי הקמפיין
כל אחד צריך רשת חברים תומכת, אל תשכחו זאת כשאתם באים לבחור מילים.

לאן אנחנו ממשיכים מפה (אחרי שתפסתם אותו תתחילו לעבוד ) חומר פרסומי איכותי יכול להביא אתכם עד החלפת מספרי טלפון, אחר כך זה כבר תלוי בכם. תנו ללקוח את מה שהוא ציפה לו, ואל תשכחו להשאיר טעם של עוד


כל הזכויות שמורות
רויטל סבג
סטודיו דף בית
revitals@tact.co.il
www.dafbait.com









מאחורי הסטודיו עומדת רויטל אבידור סבג, קופירייטרית ומנהלת תוכן בעלת ניסיון עשיר במילה הכתובה. רויטל, בוגרת BED בחינוך עם התמחות בתקשורת, החלה את דרכה כעיתונאית ותחקרינית. לאחר לימודי שיווק ופרסום החלה להתמקצע בכתיבה שיווקית לאינטרנט וכיום היא משלבת בכל פרויקט את הכתיבה העיתונאית והשיווקית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב