דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיגעון הגוגל 

מאת    [ 10/10/2010 ]

מילים במאמר: 578   [ נצפה 1995 פעמים ]

נפתח בשאלת מיליון הדולר: לכתוב לגוגל או לגולשים?

כתיבה שיווקית לאתרים צריכה לפנות קודם כל לגולשים. כי מה שטוב לגולשים טוב לגוגל. תכניסו את זה טוב טוב להארד דיסק... גוגל נמצא כאן בשבילנו, הגולשים. כדי לספק לנו את התכנים שמעניינים אותנו, שמחדשים לנו, שמספקים תשובות. זו זכות הקיום שלו, זו הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי ההצלחה שלו. כתיבה שיווקית לאתרים צריכה לתת מענה טוב ויעיל לצרכי הגולשים, על ידי יצירת תכנים טובים ואיכותיים, שיכניסו את הגולש לאתר ויתפסו אותו חזק. ריבוי מבקרים באתר יעלה אתכם בתוצאות החיפוש באופן טבעי.
יחד עם זאת,  התחרותיות העצומה הקיימת ברשת מאלצת "לשחק את המשחק" ולנסות להשיג מיקומים מועדפים במנועי החיפוש. כתיבה שיווקית לאתרים משיגה עדיפות במנועי החיפוש על ידי "שתילת" מילות מפתח מתחומכם בטקסטים. וכאן נוצרה בעיה: האינטרנט הוצף בתכנים דלים, לא מעניינים, שייעודם היחיד היה לדחוף את מילות המפתח להשגת מיקומים טובים, בעוד שהמטרה העיקרית נשכחה בדרך: לספק לגולשים מידע איכותי ומעניין.  במילים אחרות, התחלפו היוצרות: התכנים הם שצריכים להוביל את מילות המפתח ולא להיפך. את מילות המפתח יש לפזר בטבעיות לאורך הטקסט, לא במינון צפוף ורב מדי ולא באופן צורם. כתיבה שיווקית לאתרים טובה וזורמת תשכנע גם את הגולשים וגם את גוגל.

אז מה גוגל אוהב?

גוגל אוהב את הגולשים.
כמו שאמרנו, מתן מענה מושלם לגולשים הוא זכות הקיום של גוגל. כתיבה שיווקית, או קופירייטינג לאתרי אינטרנט, צריך לתת לגולש הרגשה שהוא בבית. גם אם האתר עוסק בתחום לא מוכר לו, ובמיוחד משום כך. שפה זורמת, נגישה, ברורה ומדויקת (ויצירתית כמובן) תיצור אווירה נעימה ונינוחה. האתר שלכם שופע מילים מתוחכמות מהטרמינולוגיה המקצועית שלכם? מילים מיופייפות בלועזית? בחנו את התכנים שוב, ונסו להגיש אותם בשפה פשוטה ובהירה עד כמה שניתן, על מנת לפנות למכנה משותף רחב יותר של גולשים. ריבוי מילים לא מובנות יוצר תחושה של ריחוק וניתוק.

גוגל אוהב מילים (הוא פשוט לא מבין שום שפה אחרת)
כתיבה שיווקית לאתרים איכותית וטובה, היא קודם כל טובה.
כתיבה שיווקית איכותית ותקנית באתר חשובה יותר מכל פלאש או אפקט ויזואלי. גוגל כידוע קורא רק מילים. הקפידו על כך שהניסוחים בהירים ולא מעורפלים, שאין חזרות מיותרות, ודאו שאין שגיאות כתיב או הדפסה. קראו שוב ושוב את הטקסטים כדי לוודא שהמסר עובר חלק וזורם.

גוגל בעד תכל'ס
כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט צריכה להיות "מודולארית". לתת מענה הולם גם למבקרים לרגע, וגם למתעמקים. איך עושים את זה? קודם כל , מגיעים למסר העיקרי כמה שיותר מהר. הגולשים הם בדרך כלל חסרי סבלנות, ומחפשים תשובות מידיות וקולעות. כשמדובר בעמודים מרובי טקסט כדאי לבנות עם כותרת תמציתית, קולעת ומסקרנת, כותרות משנה ברמת פירוט גבוהה יותר, וטקסטים אינפורמטיביים. קבלו רעיון: כבר בדף הבית אפשר להציג משפטי מפתח חשובים, עם קישוריות שמפנות אל הטקסטים בעמודים הרלוונטיים. 

גוגל (ממש לא) אוהב שמעתיקים
תכנים מועתקים נחשבים לעבירה חמורה בגוגל (ואל תנסו אותו). העונש הצפוי הוא הרחקה של האתר לתקופה מסוימת או לזמן בלתי מוגבל. ודאו היטב שהתכנים המופיעים באתר הם מקוריים לחלוטין. כתיבה שיווקית לאתרים חייבת להיות קודם כל מקורית.

גוגל מעריך מומחיות
בין היתר, תפקידו של קופירייטינג לאתרים הוא למקם אתכם במעמד של מומחים בתחומכם. ספרו, שתפו, הרחיבו, החכימו את הגולשים. איך? על ידי קישורים למקורות מידע מעשירים, מאמרים מקצועיים בנושאים הקרובים או נושקים לתחומכם, פינת טיפים ועצות, קטגוריית שאלות ותשובות, עדויות והמלצות של  לקוחות מרוצים.

ולא פחות חשוב: מה אתם אוהבים?
התוכן שלכם צריך להרגיש לכם כמו בבואה במראה.
מה אתם מרגישים בבטן? אתם מזדהים עם התוכן? מרגישים בנוח עם כל מילה? הוא מייצג אתכם בכבוד?
קראו את התכנים ונסו לומר לעצמכם איך אתם מרגישים. בשורה התחתונה, כתיבה שיווקית לאתרים צריכה להגיש תמצית מזוקקת ואיכותית של הייחוד שלכם. 

 

 

סיגל (פלד) דריאל, מכשפה של מילים. רעיונאית, בעלת ותק רב בכתיבה שיווקית. כותבת גם ספרי ילדים, וגם שירים (לילדים גדולים). מאמינה בכוחן של המילים להשפיע, לשנות, לעצב מציאות, לקרב לבבות, לעורר מחשבה, לעשות מעשה. http://www.sigald.co.il dariel1@netvision.net.il 050-9426540




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב