דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אתם מוכנים לצהל? 

מאת    [ 09/10/2010 ]

מילים במאמר: 763   [ נצפה 2052 פעמים ]

מאת: שרון בשארי

 

ההכנה הפיזית לצבא היא בעצם העלאת הכושר והחוסן של הגוף להתמודד עם מעמסות כבדים של משקל והחזקת מעמד קילומטרים רבים. ההכנה נעשית במגוון מישורים והיא כוללת היכרות עם המערכת הצבאית על-ידי סדנאות בתיכונים וביקור בלשכת גיוס, שבוע התנסות צבאי, הגדנ"ע, תהליכי מיון לפני הגיוס- לגיבושים וקורסים קדם צבאיים - והכנה ערכית (ערך הצבא).

 

מזל טוב, הגיע צו ראשון

הרגע שאתה מתחיל את הצעד הראשון לעבר היותך חייל הוא צו ראשון כמובן. אני עדיין זוכר את היום בו אימי נגשה אלי ואמרה לי "מזל טוב, הגיע לך צו ראשון בדואר!". בצו ראשון אתם עוברים בדיקות רפואיות מקיפות ועדכון פרטים אישיים. אחריו תקבלו את המיונים לגיבושים השונים אשר שם בעצם מתחיל המיון שבו בודקים התאמה לסיירות השונות.

 

כאשר תחליטו להתחיל להתאמן ליום הגדול הזה, תגלו שיש מספר חברות גדולות בשוק ההכנה לכושר לצבא. שני המוכרות ביותר הם "אחרי" ו"עמית לכושר", אך יש גם אחרות שהן לא פחות טובות. באתרים של החברות ניתן להירשם לקבוצות בכל הארץ, שם מסבירים לכם על הצבא ומטרותיו, ועובדים איתכם עם תוכנית מיוחדת הנבנית על-ידי פיזיולוג ספורט בדרך כלל.

 

האימון שם נעשה בקבוצות של בנים ובנות, לרוב בהכנה לצבא אך גם כאלה שרוצים או רוצות לרדת במשקל. אימוני כוח נעשים בשילוב שקים כהכנה לסיירות, ששם יש הרבה עבודה עם האלמנטים האלה. האימון מועבר על-ידי מדריכים בוגרי סיירות או יחידות קרביות, חלקם אף בוגרי קורס מד"סים (מדריכי-ספורט) בצה"ל.

 

אימון בים – אידיאלי להכנה לצה"ל

אני מאמין שעבודה למטרה זו צריכה לכלול, כאמור, בעיקר הכנה גופנית שתשפר את היכולת האירובית והאנאירובית, כדי להקל על ההתמודדות עם הקילומטרים של המסעות הקשים כגון 10- 50 קילומטרים. העבודה בעיקר נעשית כנגד משקוליות וגומיות. אימון בים הוא דרך טובה לפיתוח יכולות אלה. לא נכנסים למים, אלא משתמשים בחול ורצים נגדו בגלל התנגדותו הגבוהה.

 

אז בשעה טובה הגיע הרגע המיוחל – זימון ליום סיירות. אם החלטת להתאמן עכשיו, תוותר מראש! אימון בכלל, וליום סיירות בפרט, יש להתחיל מוקדם ככל האפשר כדי לבנות תוכנית שתכניס אותך לכושר, ללא פציעות ומוכנות למאמץ הדרוש. יש להתחיל להתאמן הרבה מראש, שנה ומעלה לפחות.

 

תוכנית מאוזנת וטובה מורכבת ממספר פרמטרים שונים: אימון גמישות ומתיחות, סיבולת אירובית ואנאירובית, אימון כוח, זריזות ובעיקר הכנה מנטאלית. הרכבת תוכנית אימונים טובה מותאמת למצבו האישי, הבריאותי והגופני של המתאמן. יש לתכנן תוכנית שתביא את המתאמן ללא פציעות ובכושר שיא במועד הרצוי.

 

 

הכי חשוב – להקשיב לגוף ולאפשר לו לנוח

הכנה ליום סיירות דומה להכנה למועד ספורט גדול אחר, לכן הדרישות צריכות להיות בסטנדרט גבוה, במאמץ ובדריכות המתאימה. בדרך כלל המדריכים שמדריכים בקבוצות הכנה לצה"ל הם יוצאי סיירות. רובם לא עברו הכשרה לכך, ולכן לפני שמתחילים להתאמן רצוי לבחור במאמן כושר מוסמך בעל ידע וניסיון התואם את הצרכים שלהם.

 

כדי להשיג תוצאות טובות לא חייבים "להיקרע" באימון כגון משא אלונקות על חוף הים בגיל נוער, דבר שלא מומלץ ויוצר עומס על חוליות הגב. אפשר גם תוכנית יותר מאוזנת ומבוקרת. כמו כן, אין להתחיל להתאמן ללא אישור רפואי על-ידי רופא מומחה או רופא ספורט.

 

בזמן אימון יש להתאמן בצורה נכונה מבלי לפגוע בגוף. להלן הטעויות בנפוצות באימון: דילוג על חימום, החזקת הנשימה בזמן אימון, אימון ללא תוכנית או מדריך מנחה, אי הקשבה לגוף. וכשאני אומר הקשבה לגוף זה אומר להקשיב לזה שאתה צמא בזמן אימון או זקוק למנוחה, כאשר אתה עובר את דופק המטרה שלך, כאשר הגוף משדר אותות של כאבים. הכי חשוב לתת לגוף את המנוחה לו הוא זקוק. חשוב לתת לגוף להתאושש מאימונים קשים. חלק מאימון נכון זה ההתאוששות של הגוף וההכנה לאימון הבא.

 

 

אז אחרי שבחרת לאן אתה מועדות פניך, כל מה שנותר הוא לאחל לך הנער, שהופך להיות חייל, הרבה הצלחה - הן באימון והן בבחירה שלך לעתיד.

הכותב הינו מאמן כושר אישי ובעל תואר ראשון בחינוך גופני, מנהל אתר לבחירת מאמן כושר אישי בכל הארץ


www.spt.co.il


054-9796727




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב