דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צרכנים קטנים גדולים 

מאת    [ 17/05/2007 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2271 פעמים ]

כמה פעמים אמרתם לעצמכם, נכון שהמצב לא כ"כ טוב, המינוס גדל, המשכנתא חונקת, אבל אסור שהילדים ידעו, צריך להראות להם שהכל בסדר. כמה פעמים אמרתם לעצמכם, נקנה להם כדי שיהיו כמו כולם, קשה לילד להיות חריג בין החברים.

אז מה בעצם אתם מלמדים את הילדים שלכם: להתעלם מהמצב, להמשיך לקנות גם כשאין, להיות כמו כולם גם אם צריך לקחת הלוואה, היום זו חולצה, מחר אופניים וכשהם יהיו גדולים זה יהיה מסך פלזמה וג'יפ 4x4.

נראה שלפעמים אנחנו קצת שוכחים, הם ילדים, גם אם הם בני 14 או 17, הם עדין ילדים, הם זקוקים לחינוך והדרכה. לילדינו אין איפה ללמוד את ניהול התקציב וההון האישי, אלא מאיתנו, ההורים. אין היום תכנית לימודית בבתי הספר ולא בשום מסגרת אחרת שיכולה להדריך אותם ולחנך אותו להיות צרכנים נבונים. המשימה היא כולה שלנו.

מנתוני מחקר שנערך ע"י משרד התמ"ת נמצא כי הורים לילדים בני 12-15 חושבים כי השפעתם על הרכישות שמבצעים ילדיהם בחסכונותיהם היא רק בכ-25% מהקניות שמבצעים הילדים. אם כך, מדוע אין אנו עושים דבר בנדון? למה שלא נחנך אותם כבר מגיל צעיר? הרי שכבר בגיל שנתיים ילדינו הופכים לצרכנים, הם מבקשים מאיתנו שנקנה את המעדן שהם אוהבים, את דגני הבוקר עם הצעצועים ואת הרובוט שיש לכל החברים בגן.

ומה אנחנו עושים בנדון? "שאני אגיד לא לבן שלי?" כן, כן, לפעמים צריך גם להגיד "לא!", נכון, זה קשה, אבל כמו שאנחנו המבוגרים צריכים לפעמים לעצור ולחשוב אם אנחנו באמת צריכים את המוצר או השרות שקורץ לנו מהמדף כך עלינו להסביר את הדברים גם לילדינו. כן, הסבירו להם למה אתם לא קונים כבר מרגע שהם יודעים לבקש.

צפו עם הילדים בפרסומות ותכניות הטלויזיה האהובות עליהם שם מופיעות דמויות חסרות דאגות, תמיד לבושים במיטב האופנה, נוסעים במכוניות פאר ומשום מה הם אף פעם לא ממהרים לעבודה. הסבירו לילדים כי אלו אינם החיים האמיתיים.

תוכלו לקבוע יחד עם הילדים את התקציב שלהם (דמי הכיס) ולהגדיר ביחד את השימושים בכסף כגון מתנות לחברים, ביגוד והנעלה, בילויים וכו'.

הדבר החשוב ביותר הוא לשתף את הילדים, הם חלק מהמשפחה וגם הם שותפים בניהול תקציב המשפחה ובשמירה עליו, הם צריכים לראות איך אתם עושים את זה כדי ללמוד, כמו שהם לומדים מכם יחסים בינאישיים, התנהגות הולמת בתאטרון ואיך נוהגים בכביש, אתם המורים שלהם לחיים. אל תסתירו מהם מיונמות חשובה זו, למדו אותם, תנו להם כלים ותרגלו ביחד איתם.

משפחות שמתדרדרות להסתבכות כלכלית בגלל חוסר תכנון נכון של התקציב העומד לרשותן, מוצאות את עצמן חיות במתח ולחץ מתמיד עד כדי הרס הבריאות ופרוק המשפחה. יש בידינו את הכלים למנוע זאת מילדינו. יש ביכולתנו להביא אותם אל החופש שבעצמאות הכלכלית. אז בואו נעשה את זה.
הדס סגן
יועצת לכלכלת המשפחה
חברה בשותפות "העתיד"-ייעוץ לכלכלת המשפחה
אתר "העתיד" באינטרנט: http://www.haatid.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב