דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כסף זוגיות ומשפחה 

מאת    [ 08/10/2010 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 2955 פעמים ]

כסף הוא נושא רציני שיכול להשפיע על יחסים בין בני זוג, בעיקר אחרי החתונה. כל עוד בני הזוג נמצאים ביחד כחברים, מנהלים בדרך כלל חשבונות נפרדים וכל אחד עושה בכספו מה שמתחשק לו. מרגע שמתחתנים, הדברים מתחילים להשתנות.

יש זוגות שמזמינים הרבה אורחים למסיבת החתונה, ומצפים שהאורחים יכסו את ההוצאות. לא תמיד הציפייה הזו מתגשמת. כבר שמענו על מקרים רבים בהם אחרי החתונה הזוג נשאר עם הרבה חובות, וכך כבר בתחלת הדרך הזוג נקלע ללחץ כלכלי לא מתוכנן.

ויש מקרים אחרים, בהם הזוג בר מזל. ההורים מממנים את כל המסיבה, וכל ההכנסות אחרי הטקס, נשארים בידי בני הזוג. ואז נשאלת השאלה, מה לעשות עם הכסף? האם לנסוע לירח דבש יוקרתי ולבזבז את כל הכסף? או האם להסתפק בחופשה קצרה  כדי לקנות דירה עכשיו? ואיזו דירה לקחת? מקבלן, יד ראשונה, או דירה מיד שניה? ובאיזה אזור בארץ? וכמה משכנתה לקחת? מה יהיה גובה ההחזר החודשי?

כל הסוגיות הללו הם נושאים שמשפיעים על מערכת היחסים, במיוחד כאשר שני בני הזוג באים מרקע שונה ויחסם אל הכסף שונה. אינני רוצה להיכנס כאן לתחום הטיפול הזוגי. אבל אני כן רוצה להמליץ לזוג הצעיר ללכת לייעוץ פיננסי עוד לפני שהם לוקחים על עצמם התחייבויות שיהיה קשה לעמוד בהם אחר כך.

קנית דירה היא אחת הסוגיות שמשפיעה על חיי הזוג לאורך זמן, משום שמשכנתה אפשר לקחת גם לעשרים ושלושים שנה. רק ההתחייבות לגבי הילדים אורכות יותר שנים. משום כך מומלץ מאוד לעשות את השיקול הנכון מבחינה כלכלית, שלא יכביד יותר מידי על התקציב החודשי. יש לקחת בחשבון נושאים רבים, כמו למשל הוצאות נוספות שאינן קיימות כרגע. מדרך הטבע אחרי החתונה בשלב כזה או אחר מגיעים גם ילדים. ועם הילדים ההוצאות גדלות, יותר מהמצופה. פעמים רבות האשה לא חוזרת מיד לעבודה אחרי הלידה, וגם זה יכול להכביד על התקציב המשפחתי. בעיה נוספת שעלולה להתעורר, היא מצב של פיטורין. שוק העבודה בימים אלה אינו יציב כמו בעבר. לכן צריך גם להתכונן לתקופות שרק אחד מבני הזוג עובד, ולא מתוך בחירה. כאשר ההתחייבויות גבוהות ואחד מבני הזוג מוצא את עצמו בלי פרנסה, אפשר להגיע למשבר כלכלי רציני.

בגלל כל הסיבות הנ"ל, אנחנו ממליצות לכל זוג צעיר להתייעץ עם מומחה שידע לתת עצה נכונה שתתאים לזוג, לאורח החיים שלו וליכולות הפיננסיות שלו.

בהצלחה בדרך שלך לכלכלה בריאה!
מינדי ונעמי
מאמנות לכלכלת המשפחה

ללחוץ כאן לטיפים בחינם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב