דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התעוררות רוחנית 

מאת    [ 07/10/2010 ]

מילים במאמר: 918   [ נצפה 4191 פעמים ]

בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט ספרות בתחום עולם הרוח. מהי אותה התעוררות רוחנית עליה כולם מדברים?

על פי עולם הרוח, היקום מזמן לכל אחד מאיתנו שיעורים שאותם עלינו ללמוד. שיעורים הם מקרים שבהם אנחנו מתמודדים עם קושי כזה או אחר או עם אדם שקשה לנו איתו וכדומה. ככל שנלמד את השיעור מהר יותר, קושי זה יפסיק להטריד אותנו מהר יותר.

כשאנחנו לא לומדים את השיעור אנחנו, למעשה, מזמנים לנו קושי חדש חזק וקשה יותר מקודמו. לדוגמא: אם הבוס שלכם בעבודה גורם לכם להרגיש לא נעים ואתם בוחרים להתעלם מהשיעור על ידי עזיבת מקום העבודה ומציאת מקום חדש, הבוס החדש יהיה קשה יותר.

מבחינה רוחנית ישנם שלושה סוגי טיפוסים:

דומם – דומם הוא אדם ללא מודעות רוחנית לחלוטין. הוא מתעלם מהשיעורים ומהקושי על ידי התעלמות ובריחה מהם. אדם זה הוא נמנע מלשאול את עצמו שאלות כגון: למה זה קורה דווקא לי? למה אני רואה בזה קושי? וכדומה...

חי – הוא אכן מודע לקושי אך אינו פועל לתקן אותו. הוא בוחר לרוב לקטר אך נמנע מפעולה. כל זאת מכיוון שהוא פוחד משינויים ומעדיף להישאר במוכר והבטוח שהוא אזור הנוחות שלו. הוא משלם מחיר כבד על אי ההתמודדות שלו.

צומח – זהו אדם בעל מודעות רוחנית גבוהה והוא עסוק בעשייה מתמדת ובחקירה מתמדת של השיעורים בהם הוא נתקל. הוא אינו פוחד לשאול את עצמו שאלות כגון: היכן הקושי הזה תופס אותי? מה השיעור הזה בא ללמד אותי? וכדומה...

כולנו כמעט עברנו גלגולים כאלה או אחרים של שלושת הטיפוסים. בעיקר דומם וחי. רוב רובנו מתחיל לחוש התעוררות רוחנית בגיל 42+ . זהו גיל בו אנו מתחילים לשאול שאלות קשות את עצמנו, כגון: מה הספקנו בחיינו? האם אנו עושים באמת את מה שאנו רוצים? האם השגנו את מה שרצינו בחיים? וכדומה...

למעשה אם ננסה להבין מתי בדיוק מתחילה אותה התעוררות רוחנית זו הנקודה שבה "הכל טוב אבל לא טוב לנו"... משהו לא בדיוק יושב לנו נכון. לעיתים זה בזוגיות, לעיתים במקום העבודה שלנו, לעיתים במקום המגורים שלנו וכדומה.

אמרו חכמינו ז"ל "כשהתלמיד מוכן המורה מגיע", כשאדם מרגיש התעוררות רוחנית, מגיע בשלב זה "החונך" הרוחני שלו. תפקידו של החונך הוא לעזור לנו לעבור את הדרך. חונך זה אינו מישהו מיוחד, הוא יכול להיות חבר קרוב, בן משפחה או סתם מישהו שפגשתם ברחוב. כל שעלינו לעשות זה להקשיב.

חז"ל הוסיפו גם, ששום דבר לא קורה במקרה, לכל אדם שתפגשו בחייכם יש מסר או שיעור שהוא צריך לקבל מכם ואתם ממנו. אם נשנה את האותיות של המילה "מקרה" נקבל "ה' רקם". התעוררות רוחנית תאפשר לכם לבחון כל פגישה או אירוע כמשהו שהיה צריך לקרות ולכן עליכם להקשיב לו ולנסות ללמוד את השיעור.

האם קרה כבר פעם שנתקלתם במישהו פעם ראשונה בחייכם ומסיבה לא ברורה, אולי אפילו לא הגיונית, נמשכתם אחד לשני והרגשתם כאילו שאתם מכירים שנים?

כיצד תזהו מי החונך שלכם בכל זמן נתון? כאן המקום להקשיב לאינטואיציה שלכם, לבחון האם יש כימיה ביניכם? כשאין חשדנות ביניכם ואין הסבר לוגי לקשר המהיר וההדוק ביניכם. האנרגיה של המפגש ביניכם היא אנרגיה חיובית בדרך כלל והיא מלווה בצמיחה אישית. יש לזכור שצמיחה לא תמיד קלה ולעיתים אף כואבת. הכאב הוא חלק חשוב מהשיעור שאנו לומדים.

החניכה כאן היא הדדית, גם אתם משמשים כחונכים של האחר. למעשה, כשנגמרת החניכה דרככם המשותפת מסתיימת.

כיצד אם כן, ניתן ללמוד את השיעור? בואו ניקח לדוגמא את סיפור "הבוס הרשע":

שלב ראשון – הסיפור: מה הבוס עושה שכל כך מעצבן אתכם. רישמו על דף את כל הסיפור ואל תפחדו להאריך.

שלב שני – אפיון התכונות של דמות הבוס: לדוגמא: דעתן, ריכוזי, שתלטן, ביקורתי, פדנט וכדומה.

שלב שלישי – מבחן הניטרליות: לוקחים כל תכונה ובודקים האם היא חיובית או שלילית.

שלב רביעי – מבחן המציאות האישית: בודקים כל תכונה האם היא קיימת בכם, כן או לא?

שלב חמישי – מבחן העומק: לוקחים כל תכונה ובודקים למי עוד, בנוסף לבוס הרשע, בסביבתכם יש תכונה זו. כיצד אתם מתמודדים עם אותה דמות עם תכונה זו.

שלב שישי – התיקון: לוקחים כל תכונה ובודקים האם הייתם רוצים שהיא תהיה אצלכם קצת. לדוגמא: אולי גם אתם רוצים להיות לפעמים פדנטים, ריכוזיים וכדומה...

שלב אחרון – יוצאים לדרך: בונים תוכנית כיצד אתם יכולים בתחומים בהם תבחרו להיות קצת מכל תכונה.

כיצד תהליך זה יכול לעזור לכם עם "הבוס הרשע"? הדבר משול לעץ ארז חזק ויציב לעומת עשב השדה שמתעופף עם הרוח. אם יגיע שטף מים חזק עץ הארז עלול להישבר או להיעקר ואילו עשב השדה יתכופף עד ששטף המים יחלוף ויחזור לפרוח.

היכולת שלכם לקטון ולגדול היא כמו שריר שצריך לתרגל ולאמן אותו. במילים אחרות: אף אחד לא יכול לקבוע מי אתם. רק אתם יכולים. אז תנו לסערה לחלוף וחזרו להיות מי שאתם באמת. כי רק לכם היכולת לקבוע מי אתם ומה אתם שווים!!!

 

אלדד מרום

http://www.lifecoacher.info

אלדד מרום מאמן אישי ועיסקי מומחה לכלכלת המשפחה http://lifecoacher.info>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב