דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוגי העידן החדש 

מאת    [ 07/10/2010 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 1895 פעמים ]

ארגז החול, ציורים של אצבעות ושעת הריכוז אאוט – שיעורי אנגלית, יוגה ווטרינריה אין -
ילדי 'גן ירוק בטבע' בקרית אונו רוכשים כבר בגיל צעיר מגוון כלים לחיים – כיצד משתמשים במחשב, אנגלית, וטרינריה וסדנות בישול.

פעם בגני הילדים הפעוטות היו משחקים בארגז חול וציירו ציורים לאמהות, אך בעולמנו המשתנה תדיר ילדינו נדרשים לעודו ועוד כישורים, שיעזרו להם כל חייהם, ונחשפים לגירויים מתגברים.
דפנה בלזר, בעלת רשת הגנים 'גן ירוק בטבע' בקרית אונו, זיהתה את צורכיהם החדשים של הילדים, ובגניה קיימים שיעורים יצירתיים רבים, שמאפשרים לילדים להכיר את העולם סביבם, ולצבור ידע רב במגוון תחומים.

כבר בגיל צעיר נחשפים הילדים לחוגי האנגלית, במסגרתם הם מתרגלים שפה נוספת בינלאומית, שנחוצה היום לכל אחד. "כיום, ידיעת האנגלית היא מיומנות חשובה ביותר בעולם, והילדים נחשפים לשפה האנגלית באמצעי התקשורת, באינטרנט ושומעים את השפה בכל מקום", מסבירה בלזר. "בגיל צעיר הילדים לומדים שפות חדשות בקלות ולצד העברית שנמסרת מהסביבה, הם שומעים גם אנגלית. ידיעת השפה הבינלאומית תשרת אותם בלי כל ספק בעתיד, וזוהי דרך יצירתית לפיתוח כישורי למידה".

לא רק אנגלית מלמדים את הילדים בגן. חוג הבישול הייחודי חושף את הילדים למגע עם חומר וללמידה של עשיית יש מאין. לדברי בלזר, "חשוב לתת לילד להתנסות בחומרים מגוונים, ולראות את התוצאות של הפעולות שלהם – אוכל הוא דרך לימוד חווייתית במיוחד. הילדים גם לומדים על החומרים השונים, וגם נהנים מהתוצאות".

חוג ייחודי נוסף שמפעילה בלזר בגניה הוא חוג הווטרינריה. הוטרינרית שירי טפר מגיעה לגן מדי שבוע, ומלמדת ילדים מלמדת את ילדי הגן על בעלי חיים מסוגים שונים, על הטיפול בהם ועל היחס שרצוי ללהעניק להם. חוץ מכל הידע שהילדים צוברים כבר בגיל צעיר, הם גם לומדים התנהגות מוסרית וחמלה כלפי בעלי החיים הפגיעים.

במשך היום בגן, הילדים לוקחים חלק גם בחוגי מוסיקה, שתורמים לקליטת הצלילים ולפיתוח הקוגניציה אצל ילדים.

וכיצד מפתחים פיזית את הילדים בעידן המודרני? הגדולים שביניהם משתתפים בחוג יוגה, שיטה מהמזרח שהוכיחה את עצמה בעולם המערבי, ועוזרת גם לקטנים לפתח את גופם, את מסת השריר ותורמת לאיזון, והקטנטנים – הם לומדים ללכת.

סדנת הצעד הראשון מכינה את הפעוטות בטבעיות להליכה ולעשות את הצעדים הראשונים ללא מעבר טראומתי וללא לחצים.  לטענת בלזר: "הפיתוח הפיזי של הילד משמעותי לא פחות מההתפתחות הרוחנית והמנטלית, ובגן ירוק בטבע אנו שמים דגש מיוחד על פעילות פיזית, שתעזור לגוף הקטן לגדול ולהתפתח. מקבלים חוגי התעמלות ויוגה, שתורמת הן מבחינה גופנית, וגם מבחינה נפשית, ועוזרת להם להכיר את עצמם, לפתח מודעות לעצמם, להירגע ולנוח -  הרי גם על הקטנים עוברים ימים מעייפים ועמוסי חוויות".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב