דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דודי שמש ואנרגיה סולארית 

מאת    [ 06/10/2010 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 3042 פעמים ]

מבט על ישראל ממעוף הציפור יגלה לנו דודי שמש על גג כל בניין ובניין במדינה. דוודים משתמשים באנרגיה סולארית על מנת לחמם מים והם מורכבים משני חלקים מרכזיים - קולטי שמש ומיכל מים. המיכל מורכב מפח מגולוון עם שכבת בידוד ומברזל עמיד בלחץ. קולטי השמש עשויים מתכת עם דופן מזכוכית או פלסטיק.

דודי שמש מותקנים על הגג או במקום אחר שחשוף לאור השמש. בדרך כלל מעדיפים מתקיני הדוודים להתקין דוד שמש כך שהוא פונה דרומה, על מנת שיקלוט את הכמות הגדולה ביותר של קרני שמש במהלך היום.

חשיבותה של האנרגיה הסולארית

השימוש באנרגיה סולארית על ידי דודי שמש חשוב במובנים רבים. כידוע, השמש היא מקור של אנרגיה נקייה ובלתי מזהמת, להבדיל מחשמל שמיוצר לרוב על ידי שריפת פחם. השריפה הזו משחררת גזי חממה ורעלנים רבים לאטמוספרה ולמים בהם אנחנו משתמשים. שריפת דלק לייצור אנרגיה היא פעולה מזהמת אף יותר ופוגעת בסביבה בצורה קשה.

מול אלו ניצבת האנרגיה הסולארית, מקור אנרגיה בלתי מתכלה. מתקנים שמבוססים על אנרגיה כזו, כמו קולטי שמש של דודי שמש, ממירים את הקרינה האלקטרומגנטית (שמגיעה הישר מן השמש) לחשמל או לאנרגיה תרמית. על פני כדור הארץ ישנו הספק גבוה מאוד של קרינת שמש ולכן שיטה זו נושאת את הפוטנציאל להפוך למרכיב משמעותי ביותר בשוק האנרגיה העולמי. את השינוי תתחילו על גג הבית שלכם.

איך צצו דודי שמש בעולמנו?

דודי שמש הם פיתוח ישראלי אמיתי, פרי מוחו וידיו של הפרופסור צבי תבור. הוא נולד בשנת 1917 בבריטניה ועלה לישראל בשנת 1949. פרופ' תבור הבין שבמדינה קטנה וחסרת משאבים כמו ישראל, הצורך לפתח מקור אנרגיה חלופי הוא קריטי. הוא נחשב לחלוץ החוקרים של תחום האנרגיה הסולארית בישראל ופועלו זכה להוקרה בינלאומית.

הפיתוח של דוד השמש מבוסס על קולטים שהופכים את האנרגיה של השמש לאנרגיית חום. פרופ' תבור הבין כי המשאב הטבעי הגדול ביותר של ישראל הוא אור השמש ולכן מיקד בו את המחקר שלו - במטרה לסייע לחייהם של כל הישראלים באשר הם.

דודי שמש לכל

בשנת 1976 חוקק חוק הקובע כי חובה להתקין דודי שמש עבור כל דירה חדשה שנבנית במדינת ישראל. הדוודים האלה מספקים באופן טבעי את צרכי חימום המים כמעט בכל הבתים במדינה. החוק נועד לנצל את היותה של ישראל מדינת שטופת שמש, להבדיל ממדינות רבות באירופה שהמספר המועט של ימי השמש בשנה הוביל אותם להסתמך בעיקר על דוודים חשמליים.

בארץ כ-95 אחוזים מבתי האב משתמשים בדודי שמש. כך נחסכים בין שלושה לארבעה אחוזים מתצרוכת החשמל של ישראל - נתון משמעותי ביותר.

קנו דודי שמש רק מאנשי מקצוע מוסמכים

מכיוון שמדובר במתקן גדול, כבד וחשוב מאין כמוהו בבית, חשוב לשכור את שירותיו של בעל מקצוע מיומן ומוסמך, כמו חברת כרומגן. מלאכת ההתקנה של הדוודים מורכבת ושירותי האחזקה הנחוצים הם מגוונים. לכן, רק בעלי מקצוע יכולים לוודא שהתוצאה תהיה חיובית.

במקרים בהם ההתקנה מתבצעת על גבי גגות רעפים או סוגי גגות משופעים אחרים (מלשון שיפוע), החשיבות של שימוש בבעל מקצוע אמין ואחראי חשובה פי כמה. הסיכון הכרוך בעבודה כזו הוא רב, המאמץ הפיזי איננו פשוט והסכנות רבות למי שאיננו מכיר את כל הפרטים שיש לקחת בחשבון בעת התקנת דודי שמש.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב