דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשה זאת בעצמך - קורס יחסי ציבור בחינם 

מאת    [ 06/10/2010 ]

מילים במאמר: 855   [ נצפה 2280 פעמים ]

בעלי עסקים רבים תוהים מדוע לא שמעו על העסק שלהם בתקשורת? מדוע אנשים לא מכירים אותם ולא באים אליהם?. משרד יחסי הציבור ביט תקשורת המתמחה ביצירת הד תקשורתי לעסקים קטנים ובינונים מציע לאותם בעלי עסקים אפשרות ללמוד כיצד עושים זאת. המשרד מציע  קורס אינטרנטי ליחסי ציבור בחינם. הקורס אליו ניתן להירשם באתר החברה www.bitt.cc , מציע סדרה של 4 סרטונים המשלבים הסברים ודוגמאות כיצד ניתן לבצע יחסי ציבור לעסק באופן עצמאי, ללא משרד יחסי ציבור.

אם כן, מה זה בכלל יחסי ציבור? בפשטות, יחסי ציבור הם סיקור חדשותי בחינם שהעסק יכול לקבל.יחסי ציבור נועדו ליצור עניין ולהגביר את המכירות בעסק שלכם. בשונה מפרסום שבו יש צורך לשלם לאמצעי התקשורת להעברת המסר הרצוי, ביחסי ציבור משתמשים בדרכים עוקפות בכדי ליצור אייטמים בתקשורת. הקוראים או צופי הטלוויזיה נותנים אמון רב יותר כאשר המידע מגיע מעיתונאי שכותב או ממליץ על המוצר מאשר מודעת פרסומת.
הקורס שמציע משרד יחסי הציבור מאפשר לכל המעוניין ללמוד את השיטות בהם ניתן לייצר אייטמים בתקשורת. הנרשמים לקורס יקבלו כל שבוע ישירות למייל סרטון מתוך הקורס שיילמד: מה הכי חשוב ביחסי ציבור, איך כותבים הודעה לעיתונות, איך משווקים את הסיפור של העסק שלכם לעיתונאים ובנוסף, טיפים טריקים וסודות של אנשי יחסי ציבור מקצועיים כולל דוגמאות.

להלן חלק מן הטיפים הנלמדים בקורס שיעזרו לכם למשוך עניין סביב העסק:

  1. הכירו את השוק. יחסי ציבור יעילים, מטרתם להגיע לקהלים הנכונים עם המסר הנכון. אם אתם לא מכירים את קהל היעד ואילו מדיות הוא צורך כל מהלך יחסי הציבור הוא חסר תועלת. 
  2. לימדו את אמצעי התקשורת לפני שאתם יוצרים איתם קשר. כשאתם מגדירים את קהל המטרה תבררו אילו עיתונאים ומגזינים הם קוראים, לאילו תוכניות רדיו הם מאזינים ,באילו תוכניות טלוויזיה הם צופים ובאילו אתרים באינטרנט הם מבקרים. כך גם תוכלו לקבל מושג לאיזו ידיעה יש סיכוי יותר טוב להתפרסם.
  3. המסר. ביחסי ציבור המסר הוא העיקר. וודאו כי הוא ברור, עקבי וקצר. אם הוא ארוך ומסורבל עיתונאים פשוט לא יתייחסו אליו. כמו כן חשוב שתמקדו את החומרים שאתם שולחים לעיתונאים וזה אומר לצפות את התשובות לשאלות שלהם, כיתוב לתמונות ונימוק המסביר מדוע הידיעה שלכם ראויה לסיקור.
  4. חשיפה. קיים מרחק רב בין אזכור בעיתון לבין יצירת התלהבות סביב המוצר שלכם. שילחו את החומרים לעיתונות הארצית, למקומונים וגם לעיתונות המקצועית הרלוונטית. לעיתים קרובות, פרסום בעיתונות המקצועית יעורר הדים רבים יותר מפני שהוא נקרא על ידי כל המתחרים והמשקיעים.
    הדרך הטובה ביותר לקבל חשיפה היא על ידי קשירת העסק שלך לחדשות ושערוריות שנמצאות על סדר היום. כל עיתונאי מחפש ספין חדש לסיפור שכבר נלעס. אם תשכילו למצוא זווית מעניינת וחדשה המשלבת את העסק או המוצר שלכם, אפילו תוך שימוש בסיפור אנושי מרגש, צפו לחשיפה.
  5. צרו קשר עם העיתונות המקומית. מערכת היחסים שאתם יוצרים עם עיתונאים היא הבסיס לפעילות התקשורתית שלכם. זוהי מערכת יחסים שנבנית לאורך זמן ורצוי שתתייחסו אליה כהשקעה ארוכת טווח.
    אם טרם ביססתם מערכת יחסים עם העיתונות המקומית, התחילו לקרוא מקומונים. בררו מה הם שמות העיתונאים המסקרים את התחום הרלוונטי לעסק שלכם. צור איתם קשר והציגו את עצמכם. עיתונאים נמצאים בחיפוש מתמיד אחר סיפורים חדשים, זוהי דרך טובה מאוד להתחיל מערכת יחסים.
  6. דיווח. כשהעסק שלכם צומח: עובר מהבית למשרד, זוכה בפרס, או מגייס עובדים חדשים אל תהססו, טלפנו לעיתונאי הרלוונטי. יתכן שלא תקבלו חשיפה בכל פעם, אבל גם אין לכם מה להפסיד מההשקעה בקשר הזה.
  7. כתבו מאמר מקצועי. כתבו מאמר לעיתונות המקצועית או העסקית על נושא הקשור לעסק שלכם. אם המאמר כתוב טוב ומכוון לקהל הקוראים של העיתון הוא יוכל להביא לכם חשיפה ראויה.
  8. התמדה. כושר ההתמדה הוא המשתנה הקריטי ביותר להצלחת יחסי הציבור שלכם. אם יש לכם תוכנית מוצלחת ואתם משקעים זמן ומשאבים להוציאה לפועל בסופו של דבר תצברו חשיפה חיובית רבה לעסק שלכם בעלות נמוכה ביותר.

  

ביט תקשורת הוקמה לפני 4 שנים ומספקת יחסי ציבור בעיקר לעסקים בינוניים וקטנים מתחום הצרכנות, הטכנולוגיה והתפר שביניהם. התפיסה שעומדת מאחורי העבודה שלנו היא לא יחסי ציבור של גזירי עיתונים אותם מספקים ללקוחות בסוף כל חודש אלא לייצר קמפיינים יצירתיים עם הד תקשורתי אמיתי שתורמים ללקוחות בשורה התחתונה. אנו גורסים כי היום כבר לא מוכרים מוצרים או שירותים אלא בעיקר רעיונות לכן יחסי הציבור שאנו מספקים שמים דגש על ניהול קרייאטיב שישרת את עסקי הלקוח




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב