דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החלפת בלמים 

מאת    [ 06/10/2010 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 5813 פעמים ]

דוגמה לנושא בו קיימתחוסר הבנה מצד בעלי רכבים מתוצרת מיצובישי, שרוצים להכניס את רכבם לטיפול תקופתי במוסך, הוא נושא הבלמים.
חלקם חושבים שהטיפול בבלמים הינו חלק משגרת הטיפולים, ולפיכך יש לבצעו בכל 15,000 או 30,000 ק"מ או לחילופין פעם בשנה. זוהי הנחה שגויה, ולפיכך מובן למה בעלי הרכבים מתפלאים או מופתעים בכל פעם שהם שומעים כי עלות התיקון גבוהה יותר באופן משמעותי מהצעת המחיר אותה קיבלו כאשר הכניסו את הרכב לטיפול במוסך.


בלמי המכונית, או "הברקסים" כמו שנהוג לכנותם, הם רק חלק אחד ממערכת בלימה שלמה שמורכבת מחלקים נוספים כמו צינורות ונוזלים שתפקידם לבלום את הרכב, ולהעצים את הכוח שאנו מפעילים על דוושת הבלם. במכוניות מודרניות, מתוצרת מיצובישי ובכלל, קיימות עוד מערכות (אלקטרוניות) שתורמות לשמירה על יציבות הרכב ועל בטיחות הנוסעים בו בזמן הבלימה, ובנוסף מערכות ממוחשבות שמשתמשות במערכת הבלמים דווקא בזמן נסיעה, על מנת לשמור על יציבותו של הרכב.
כל המערכות הנ"ל נבדקות באופן סדיר בזמן שהרכב נמצא במוסך לשם טיפול שוטף, ונוזל הבלמים מוחלף כחלק מתכנית הטיפולים, ובאופן סדיר על פי הוראות היצרן.


החלקים שבכוונתי להתמקד בהם הם דווקא אלה שהחלפתם מתבקשת שצריך להחליפם כתוצאה מהבלאי שלהם בלבד. לחלקים אלה קוראים "רפידות/דיסקיות בלם", והבלאי שלהם מושפע בצורה ישירה מכמות העבודה שהם מבצעים. הבלמים עובדים בצורה יעילה אם הבלאי שלהם סביר (ורק אם מערכת הבלמים כולה תקינה), וברגע שאחוז הבלאי של הרפידות, המתבטא בעובי הדופן שלהן, מגיע ל 70-80, כדאי להחליפן. אפשר לראות בבירור את רמת הבלאי אחרי שמפרקים את גלגלי האוטו.


כמה שלוחצים יותר על דוושת הבלם, רפידות הבלמים עובדות יותר, והבלאי שלהן מהיר יותר. משמעות הדבר היא שככל שנאמץ דפוסי נהיגה נכונים יותר, נבלום פחות, ועל ידי כך נפחית את הבלאי של הרפידות. שמירת מרחק מספיק מהאוטו שלפנינו, תמנע את הצורך לבלום בכל פעם שאותו רכב בולם. כש חייבים לבלום, {עדיףכדאי ללחוץ על הדוושה לחיצות קצרות ולהימנע מלחיצה אחת ארוכה. במקרה של נסיעה בירידה ארוכה, מומלץ שלא ללחוץ ממושכות על הבלם, אלא לאפשר למנוע לבלום בכוחות עצמו. ברכב עם גיר אוטומטי אפשר לעשות זאת בבלימה אחת שמורידה את המהירות לזו הרצויה לנו. הגיר יוריד הילוך בהתאמה וישאיר אותו כך, עד שנאיץ. ברכב בו מותקן גיר ידני, פשוט מאטים את הרכב ומורידים הילוך.
הצורך בהחלפת רפידות הבילום מתעורר, כאמור, כשהרפידות נעשות דקות. לרוב הנהג יוכל לאבחן זאת בהתבסס על רעש הדומה לחיכוך מתכתי שיגיע מאזור הגלגלים הקדמיים או האחוריים. באוטו ששמטפלים בו בצורה סדירה במוסך, אפשר לעלות על הבעיה בזמן בעת הבדיקה השגרתית כחלק מהטיפול או לפני הטסט השנתי.


החלפת רפידות בלמים בלויות בזמן חשובה ביותר (בחלק מהרכבים הבלמים האחוריים ידועים כ"נעלי בלם", אך כל מה שצוין כאן תקף גם לגביהן), אחרת עלולים להיקלע למצב שבו יעילות הבלימה תפגע, ועלולה לסכן חיים. מומלץ להרכיב רק רפידות מקוריות, ולא להסתפק ברפידות חליפיות שמחירן נמוך באופן משמעותי, כיוון ויעילותן אינה בדוקה כשל אלה המקוריות, והבלאי שלהן מואץ הרבה יותר, כך שלרוב העלות הכספית תהיה גבוהה יותר בחשבון מצטבר. מלבד זאת, הנסיעה עם רפידות חליפיות מלווה ברעשי לוואי.

http://euromotors.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב