דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי משפטים - לימודים שעושים לך סדר בחיים. 

מאת    [ 04/10/2010 ]

מילים במאמר: 638   [ נצפה 2158 פעמים ]

המאמר מיועד לכל המתעניינים בתחום לימודי משפטים, המכשירים משפטנים לשוק העבודה, וכן לאלו מכם שעדיין מתלבטים במתחבטים בשאלה מה ללמוד לתואר ראשון? או לאלו שלא יודעים לאיזה ציון לשאוף בבחינה הפסיכומטרית?.

 

אז מה הם לימודי משפטים? לימודי משפטים מכשירים את הבוגרים לתפקד כמשפטנים, ומזכים אותם בתואר LL.B , דהיינו – תואר ראשון במשפטים. חשוב לדעת, כי על מנת לקבל רישיון עריכת דין בישראל, על הבוגרים לעבור תקופת התמחות בת שנה, אשר בסיומה יוכלו לגשת לבחינות לשכת עורכי הדין, המתקיימות בכתב ובעל-פה. כיום, ניתן לראות במדינת ישראל כמדינה בעלת מספר עורכי הדין הגבוה ביותר בעולם ביחס לגודל האוכלוסיה, ועם זאת רבים בוחרים ללמוד את המקצוע במכללות ובאוניברסיטאות. אמנם תנאי השכר של עורכי הדין בימינו אינם מזהירים, ולמרות זאת, העובדות מוכיחות, כי רבים מהחולמים לעסוק בעריכת דין, אינם נרתעים מהמציאות, ואף פועלים על מנת להגשים את חלומם.

 

המכללות השונות ברחבי הארץ, כמו גם האוניברסיטאות, מציעות מגוון רחב של אפשרויות ללימודי משפטים, ביניהם מסלולי לימוד חד חוגיים ומסלולי לימוד דו-חוגיים. לימודי משפטים במסלול דו חוגי, הפכו נפוצים מאוד ברוב הפקולטות למשפטים, מאחר שניתן לשלבם עם מגוון מקצועות מבוקשים אחרים, כדוגמת: משפטים ומנהל עסקים, משפטים ופסיכולוגיה, משפטים ורפואה, משפטים ומחשבים, משפטים וכלכלה, משפטים ועסקים, משפטים ותקשורת, משפטים ומימון ועוד.

 

לימודי משפטים שואפים לחקור את עולם החוק, המהווה אוסף של קודים התנהגותיים, שגובשו ע"י החברה האנושית במהלך ההיסטוריה, ושנועדו להסדיר באופן פורמלי את האינטראקציה החברתית על פי עקרונות שונים. במהלך הלימודים רוכשים הסטודנטים השכלה משפטית נרחבת, המשלבת ידע עיוני לצד מעשי. כמו כן, הלימודים חושפים את המשתתפים למאפייני החוק והמשפט, ומאפשרים חקירה של ההיסטוריה והרקע להתפתחותם. נושאי לימוד נוספים, הנכללים במסגרת תואר ראשון LL.B במשפטים: עקרונות היסוד של השיטה המשפטית, עולם המושגים המשפטי, השיקולים הערכיים המעצבים את פני המשפט, מאפייני החוק והמשפט בעבר ובהווה במדינות שונות ברחבי העולם, מטרות החוק והמשפט, הפילוסופיה שמאחורי החוק והמשפט, הצד המעשי והאכיפתי של המשפט, ההקשרים החברתיי, התרבותיים והכלכליים של החוק והמשפט, מערכות המשפט השונות הקיימות, שיטות המשפט הנהוגות והמוכרות, אופן התפתחות המשפט וכך הלאה...

 

תחום המשפט כולל בתוכו ענפים שונים, הנלמדים באמצעות הקורסים הבאים: משפט חוקתי, קורס משפט מנהלי, קורס משפט בינלאומי, קורס משפט פלילי, דיני חוזים, הדין האזרחי, דיני נזיקין, דיני עבודה, דיני קניין, קניין רוחני, עוולות מסחריות, משפט צבאי, משפט פרוצדורלי ודיני ראיות, דיני מחשבים, דיני ביטוח, דיני משפחה, הגבלים עסקיים, דיני לשון הרע, דיני ירושה, דיני הגנת הפרטיות, שיטות משפט, תורת המשפט, משפט ישראלי ועוד.

 

מדובר במסלול לימודים ארוך ומפרך, הנמשך כ- 3 וחצי שנים ברוב מוסדות הלימוד, ובסיומו יוכלו הבוגרים להמשיך לקראת לימודים מתקדמים בתחומים שונים. רוב הבוגרים משלימים את תקופת ההתמחות, וניגשים לבחינות לשכת עורכי הדין, על מנת לעסוק בעריכת דין בארץ. כדאי לדעת, כי בוגרי לימודי משפטים בכל המוסדות האקדמיים בארץ ניגשים לאותן הבחינות של לשכת עורכי הדין. הניסיון מלמד, כי השכלה משפטית רחבה מסייעת לא רק לבוגרים, אלא גם לחיי היום יום, ויש בה כדי לתחום רבות לרבים מאיתנו.

 

וכמובן, אי אפשר שלא לציין את אפשרויות התעסוקה, שיחכו לכם בסיום התהליך: עורכי דין/משפטנים או יועצים משפטיים בשירות המדינה על שלוחותיו השונות: פרקליטות, סניגוריה ציבורית, בתי המשפט, המוסד לביטוח לאומי, משרד מבקר המדינה, הרשות לניירות ערך, מנהל מקרקעי ישראל, משרדי ממשלה, עיריות ומועצות מקומיות ועוד. כמו כן, תוכלו להשתלב בארגונים מסחריים, בעמותות, באגודות פרטיות / ציבוריות, בחברות ובתי עסק במגזר הפרטי, במשרדי עורכי דין פרטיים, באקדמיה, בעולם העסקים וכו'.

עוד לא נרשמתם לשנת הלימודים הבאה?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב