דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי בכלל צריך בית חכם 

מאת    [ 14/09/2005 ]

מילים במאמר: 1294   [ נצפה 9281 פעמים ]

למה בית חכם?

במהלך בניית בית, מוצאים בעלי הבית את עצמם בצמתי החלטה רבים מאוד. באחת ההרצאות בהן נכחתי, סיפר המרצה כי בבניית בית (או קניית בית) מעורבות כ- 3,000 החלטות שונות. ומאחר והבית הוא הפרויקט היקר ביותר שאנשים עושים בימי חייהם, לכל החלטה יש משקל ערכי וכספי.

 

אחת ההחלטות החשובות, במיוחד בבתים בעלי ערך בינוני גבוה ומעלה, היא - האם להפוך את הבית לבית חכם? שאלה זו עולה לעתים תכופות יותר ויותר, משום שזה מכבר שרוב מערכות הבית החכם תומכות בשילוב ובניהול מערכות החשמל, המיזוג והאזעקה לא רק בבנייה חדשה, אלא גם בבתים ומשרדים קיימים. מכלול השיקולים בין לקוח ללקוח הוא שונה, אולם כמעט תמיד מתחבטים בשאלות הבאות: * למה אנחנו צריכים בית חכם? * מה עושים במקרים של הפסקת חשמל או תקלה במערכת השליטה? * איך נוכל לתפעל את זה, אם אנחנו עוד לא יודעים להפעיל את מכונת הכביסה?

 

לרוב השאלות יש תשובות תמציתיות ומשכנעות. בכתבה הנוכחית ננסה להתייחס לכל שאלה בהרחבה, ולספק את מירב המידע. השאלה הראשונה הינה קשה למדי. האם באמת צריך מערכות בית חכם ובקרת מבנה לכל בית או משרד? האם יש צורך להוסיף לעלויות הנדרשות סכום כסף לא מבוטל כדי לזכות בתענוג המפוקפק של כיבוי אורות או סגירת תריסים? התשובה כרגיל היא כן - וגם לא. השיקולים מורכבים, בדרך- כלל, מן הגורמים הבאים: חיסכון בחשמל - חשוב להבהיר, כי בבית ממוצע צריכת החשמל לא תשתנה באופן גורף בעקבות שילוב של מערכות בית חכם. ההוצאה החודשית על חשמל יציבה למדי במרבית הבתים.

אין טעם לשלב מערכת בית חכם  על מנת לחסוך בחשמל, אלא במשרדים ו/או מבנים בהם יש כמות רבה של מזגנים ונקודות תאורה רבות - או בבתי מלון ובתי הארחה / צימרים, המבקשים לשלוט  באופן יעיל יותר על צריכת החשמל של לקוחותיהם. חיסכון ברכישת מערכות נפרדות - חלק ממערכות הבית החכם הקיימות בשוק מאפשרות לשלב מערכות נוספות לבית ולמשרד, כגון מערכת אזעקה ומערכת ניהול מזגנים. כאשר משלבים מערכות כאלה בבית החכם, נוצר חסכון משמעותי שעשוי להוות שיקול משמעותי בהחלטה על רכישת מערכת בית חכם.

 

שליטה וניהול - כיום - רוב מערכות הבית החכם מאפשרות שליטה מכל מכשיר סלולרי ורובן תומכות בניהול המערכת כולל קבלת חיווי גם דרך האינטרנט . מעוניין להגיע לבית קריר? - אין בעיה!- בדרך מהעבודה תפעיל את המזגנים. שכחת לכבות אורות? תוכל להציץ דרך האינטרנט בבית, לוודא דרך מצלמות הוידאו אם האור דלוק ולכבות אותו. שילוב גורמי התראה וחיווי קולי - רוב המערכות המוצעות כיום בשוק מודיעות בעברית ובערבית על צריכת חשמל באזורים בבית בהן אין אף אחד. במקרה זה, אתה מקבל דיווח על מערכות הנמצאות בשימוש שאינם משרתות את צרכיך. מידע זה מאפשר לך לגשת לאזור ולכבות את המזגנים והתאורה.

 

 

 אגב, כיום רוב המערכות תומכות באפשרות של כיבוי אוטומטי של צרכני החשמל באיזור מיועד, במידה ולא מזוהה באיזור אדם ותנועה במשך זמן-מה. נוחות- כמה פעמים נכנסתם למיטה, ורק אז גיליתם ששכחתם לכבות אור בחדר הסמוך? כמה פעמים יצאתם מהבית ושכחתם את התריסים פתוחים? כמה פעמים נכנסתם לחדר אחר רק כדי לגלות שהמזגן פועל - מאתמול? בית חכם מעניק לכם את היכולת לשלוט בכל המתרחש בבית מנקודה אחת, ובכל מקום ברחבי הבית. תוכלו, למשל, לצפות בטלוויזיה בחדר אחד, לקבל חיווי על תאורה או מיזוג מופעלים ללא צורך בחדר אחר, ללחוץ על מתג לידכם - ולכבות את אותו אזור. רוב מערכות הבית החכם מנוהלות באמצעות מפסק הפעלה מרכזי ו/או דרך יישומון השליטה מהטלפון הנייד. באופן זה ניתן לבצע כיבוי והדלקה של כל פריט בבית - החל מהפעלת אזעקה במצבים מסוימים, דרך כיבוי והדלקת אורות, הורדת תריסים ומיזוג בנקודות שונות בבית, וכלה בצפייה במצלמות המעקב.

 

 

 

ביטחון ובטיחות כאמור, רוב מערכות הבית החכם מנהלות גם מערכת אזעקה הנשלטת על ידם. מערכת זו מאפשרת שילוב של רוב הגלאים הסטנדרטיים (כגון גלאי נפח, גלאי קרן ועוד). (בהקשר זה, כדאי לציין שרוב המערכות מסוגלות לנהל גם גלאים ייעודיים כגון חיישן גשם, המאפשר לבצע פקודות כמו הפסקת השקיה, סגירת תריסים וכו'; גלאי טמפרטורה ולחות, המשמשים לכיבוי והדלקת מזגנים; גלאי רוח לסגירת תריסים; ועוד אחרים.) רוב מערכות הבית החכם מגיעות עם תמיכה בטמ"ס- טלוויזיה במעגל סגור. שילוב מערכות טמ"ס בבית מאפשר קישור למערכת הקולנוע הביתית. ומדוע זה טוב? הנה דוגמא: חבר המגיע לבקר אתכם בבית, מייצר התראה למערכת הבית החכם. המערכת מדליקה ומכבה את האורות, מחליפה את ערוץ הטלוויזיה (תוך הפסקת הסרט) לערוץ המצלמה הרלוונטית, ומציגה על המסך את המבקר המיועד. במידת הצורך - למשל אם מדובר בחצר אחורית, אשר ממנה בדרך כלל חברים אינם נכנסים הביתה - מאפשרת המערכת לקבל התראה שונה, כגון כיבוי והדלקת האור בחצר, נביחת כלבים מאיימת מרמקולים חיצוניים והעברת ערוץ הטלוויזיה למצלמה הממוקמת באחורי הבית.

 

 

חוששים מקרבת ילדים לבריכת השחייה, למעקה בקומה העליונה או למדרגות? באמצעות מערכת בית חכם אפשר לקבל חיווי קולי (אל האינטרקום בבית או לסלולרי) על קרבה מסוכנת כזו. במקרה סכנה, תתקבל הודעה קולית או כתובה המיידעת את הלקוח על מהות הסכנה. כאמור, שיקולים אילו אינם נחלתם של לקוחות המשפצים או בונים, אלא גם של בעלי בתים ומשרדים קיימים. יש לקחת בחשבון כי למרות הצניחה במחירי מערכות הבית החכם בשנה האחרונה, עדיין מדובר בהוצאה שיכולה לנוע בין 3,000$ ל-20,000$, כולל ארונות החשמל הייעודיים (350$ ליחידה). לקוחות רבים נרתעים מן המחיר, אך כמובן שלקוחות המעדיפים שיקולי בטחון ונוחות לא ירתעו בדרך-כלל מהוצאה בסדר גודל זה.

 

 

לקוחות שאינם רוצים להיכנס להוצאה כבדה, יכולים לקחת בחשבון את השיקולים הבאים: * ברוב המקרים ניתן להתקין מערכת בסיסית ולבצע הכנות מינימליסטיות, בתקציב מינימלי בסך 3000$. יתרון משמעותי במערכות החשמל החכם הקיימות נעוץ במינימום ההכנות הנדרשות לצורך התקנת הציוד. בשלב מתקם יותר ניתן להוסיף ו/או לשדרג עם הזמן יחידות שונות ע"פ הצורך, התקציב והשינויים החלים במשפחה. השאלה הנוספת הנשאלת על ידי רוב הלקוחות מתייחסת להפסקות חשמל ולבעיה במערכת הניהול. מדובר בשאלה חשובה, מאחר והלקוחות חוששים להישאר בעלטה בגלל תקלה טכנית. התשובה לשאלה זו הינה פשוטה: אין בעיה. רוב מערכות הבית והמשרד החכם מאפשרות להמשיך ולנהל את מערכת החשמל גם כאשר יש תקלה במערכת הניהול.

 

במקרים של הפסקת חשמל, המערכת ממשיכה לתפקד על סוללה מקומית, המאפשרת לה לשמר את ההגדרות למשך מספר יממות כאשר החשמל חוזר, המערכת מחזירה את כל התרחישים למצבם הקודם - כך שהלקוח ממשיך לעבוד כרגיל. רוב האנשים בוחרים לעצמם את דרך החיים המתאימה להם. אלה הנוהגים לעסוק בספורט, לא רואים במרדף אחר סגירת תריסים בבית לפני היציאה שעשוע ספורטיבי, וממילא לא יצטערו על היעלמות הצורך לעשות זאת; אלה שאינם עוסקים בספורט, יעדיפו להמשיך לצפות בסרט ולדעת שהאורות והמיזוג בקומה העליונה יכבו לבד, אם אין תנועה בחדרים במשך זמן מסויים.

 

 

גם השאלה האחרונה חשובה מאוד לרוב הלקוחות: ברור שמערכת בית חכם היא מערכת טכנולוגית מתקדמת, שאנשים רבים מפחדים ממנה. אל פחד! אין ממה לחשוש. המתגים נשארים עדיין על הקיר ופועלים כפי שנהוג מימים ימימה. כל השלטים הרגילים והידועים פועלים כרגיל. רוב הפונקציות של בית חכם אינן מורכבות דווקא מתצוגה שונה, או אופן פעולה שונה של כפתורים ופונקציות. הכל נראה בדיוק אותו דבר. ומה על המחשב החכם? ובכן, הוא מובנה במערכת; אין צורך לגעת בו. הוא מיועד לעבודה לאורך זמן עם אחוז אפסי של תקלות. אז מה ההבדל? ההבדל מתבטא בעיקר ביכולת השליטה של הלקוח.

 

רוב מערכות הבית החכם מאפשרות ללקוח היצירתי לנהל כל פריט בבית על פי החלטתו. מובן מאליו: ככל שהלקוח מבין יותר בטכנולוגיה, כך קל לו יותר לקלוט את מלוא היקף היכולות של הבית החכם, ולבקש או לבנות תרחישים מורכבים יותר. ועוד, כאן בא לידי ביטוי מערך שירות מסודר והדרכות ללקוח הקצה. ככל שהשירות וההדרכה מקצועיים ומקיפים יותר, כך יפיק לקוח הקצה תועלת רבה יותר מן המערכת. כדי לאפשר ללקוחות להבין את יכולות המערכת, מקימות רוב החברות בארץ ובעולם אתרי אינטרנט מפורטים, מבצעות ימי עיון והדרכה למתקינים וללקוחות, מעדכנות באמצעות דוא"ל לגבי אפשרויות וחידושים ועוד. יש לזכור, כי תחום הבית החכם נהנה מחידושים רבים ודינאמיות גבוהה, ומאפשר להוסיף למערכת עם הזמן תוספות שונות ע"פ קצב החיים וצרכי הלקוח, כדי שתוכלו להמשיך וליהנות מהבית בסגנון האישי שלכם.

 

 

חברת I FEEL מערכות בית חכם מייצגת את החברות המובילות בתחום מערכות בקרת המבנה והבית החכם בארץ. לחברה מעל 1500 לקוחות ברחבי הארץ ובאירופה. החברה מספקת התקנה ושירות למערכות KNX ו ZWAVE בחשמל חכם , מתח נמוך ומערכות אודיו. www.i-feel.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב