דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרעושים 

מאת    [ 03/10/2010 ]

מילים במאמר: 321   [ נצפה 2203 פעמים ]

סוג ממשפחת החרקים שרובנו שמענו את שמו שוב ושוב הוא הפרעוש, או בשמו המדעי Siphonaptera. הפרעוש מאוד נפוץ בישראל ומתפרס על פני לפחות 40 סוגים שונים. הפרעושים מאופיינים בכך שהם נטפלים לעור בני האדם וחיות מסוימות במטרה ליהנות ממציצת דמם וכך להשביע את תאבונם. סיכון נוסף נמצא בכך שבמהלך עקיצת הפרעוש מופרש רוק, אשר אנשים וחיות מסוימות עלולים לפתח אלרגיה אליו,ולסבול מפריחה אלרגית על פני גופם. סכנה נוספת ורצינית ביותר המתייחסת לאותם פרעושים היא יכולתם להעביר מחלות. בהיסטוריה ניתן לראות דוגמאות רבות לתכונה זו- מחלת הדבר שהועברה על ידי פרעושים שדילגו ממכרסמים לבני האדם ואף מחלת טיפוס הבהרות. עקיצת הפרעוש מהווה מטרד של ממש, אם בתחושת הצריבה הנלוות לעקיצה ואם לנזק האסתטי אותו היא משאירה. אותו כתם אדום ומגרד עלול להישאר על גוף הנעקץ גם למשך מספר ימים.

כשם שישנם פרעושים המעדיפים להתמקם על גופם של בני האדם, יש גם את פרעוש הכלב ופרעוש החתול. אך גם פרעושים אלו עלולים לעקוץ את בני האדם.  הפרעוש ניחן בכושר ניתור מעולה המאפשר לו להיטפל בכל פעם לפונדקאי אחר - אם מדובר כאמור בכלב, בחתול או בבן אדם.

עקב הסכנות העלולות להיגרם מקיומם של פרעושים בסביבתכם, פרסם המשרד להגנת הסביבה הנחיות לציבור הרחב בכל הקשור להתמודדות מול פרעושים. בהנחיות אלו מוזכרת באופן ברור מידת החיוניות של ביצוע תהליך הדברת פרעושים תוך טיפול משולב בבעלי החיים ובסביבת הבית. הדברת פרעושים תבוצע אך ורק על ידי מדביר מזיקים מוסמך. אותו מדביר יחליט על פי בחינת המקרה האם יש לבצע הדברה הכוללת שימוש בתכשירי הדברה כימיים או לא. בנוסף, יש להקפיד על שמירה על ניקיון הבית וחיות המחמד המתגוררות בו, על מנת להקשות על אותו פרעוש להתמקם בנוחות בסביבתנו.

נזכיר כי הפרעוש מתמקם לעיתים גם בחיות פחות נקיות מחיות הבית שלנו, כדוגמת החולדות. באם נמצאו נזקי פרעושים בסביבתכם, בקשו מהמדביר לערוך גם בדיקת מזיקים אשר תכלול בדיקה באם ישנם סימנים לקיומם של מזיקים אחרים בביתכם, כגון עכברים, חולדות, טרמיטים וכדומה. כך תהיו בטוחים כי ביתכם נקי ממזיקים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב