דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור טבעת אירוסין? 

מאת    [ 03/10/2010 ]

מילים במאמר: 955   [ נצפה 2418 פעמים ]

 

איך לבחור טבעת אירוסין?

 

 

יש שאומרים שטבעת אירוסין עולה בחשיבותה אף על טבעת הנישואין שכן היא זו שנמצאת שם ברגע הגורלי של השאלה הגורלית. ברור שאין בה כדי להשפיע על החחלטה (לפחות כך אנו מקווים), אולם עדיין עליה לכבד את המעמד. אז איך בעצם בוחרים טבעת אירוסין שתהא מרשימה אבל גם במחיר ריאלי, איכותית אבל גם לא צעקנית מידי ובקיצור טבעת כלבבנו? במאמר הבא תוכלו למצוא מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם לצלוח גם את השלב הזה בהצלחה מרובה.

 

מהי טבעת אירוסין כשרה על פי היהדות?

לשמחת הכלות המיועדות, להבדיל מטבעת נישואין שצריכה להיות פשוטה, חלקה וללא שיבוץ אבנים יקרות, ההלכה היהודית מאפשרת לעצב את טבעת האירוסין ולשבצה באבנים יקרות.  לפיכך, על פי רוב נהוג להעניק טבעת זו בשיבוץ יהלומים. יחד עם זאת היהדות מעדיפה טבעות צנועות באופן יחסי שלא תעפלנה על העיקר במעמד המחייב והרוחני, ולפיכך לרוב נראה טבעות עם יהלום בודד.

 

 

קלאסי לעומת אופנתי

כגודל הפיתוי, גודל הסיכון. משפט זה רלוונטי ביותר בבחירת טבעת אירוסין, שכן נכון שזה הכי מפתה לבחור טבעת שהיא הצעקה האחרונה בעולם עיצוב התכשיטים אבל, ומדובר כאן ב- "אבל" גדול, זכרו שאופנה, בדומה לעונות השנה, לעולם מתחלפת, דועכת ואולי, רק אולי, גם חוזרת. אז אם אתם רוצים שהטבעת שלכם תהייה תמיד מושא גאוותכם או יותר נכון גאוות אהובתכם, כזו שגם הדורות הבאים ילטשו בה עיניים, בחרו במראה הקלאסי. חשבו על כך כמו על שיר טוב שתמיד כיף להאזין לו.  

 

 

עצה שווה זהב

כן, כן גם במקרה שלפנינו, אין כמו חבר טוב או בן משפחה קרוב (או אפילו הכלה המיועדת בעצמה) כדי להקל עלינו את ההתלבטות שעלולה להיות קשה עד כדי מתישה. אל תצאו למסע הזה לבד. הרי אינכם קונים בגד או נעליים אלא את המתנה החשובה ביותר שתעניקו לאהובתכם. מומלץ להצטייד בחבר שמבין ביהלומים או בתכשיטים באופן כללי. אבל גם אם אין אחד כזה בשטח, אל דאגה – בסעיף הבא נבאר גם את הנקודות החשובות בהיבט זה.

 

 

כללי יסוד בבחירת יהלום

בבואנו לבחור יהלום ישנם מספר קריטריונים שעלינו לקחת בחשבון ועל פיהם נהוג לסווג יהלומים בעולם התכשיטים. גם אם אינכם מבינים גדולים בנושא – מספיק שתשאלו את השאלות הנכונות ותשתמשו בכמה מושגי מפתח כדי שהאדם שלפניכם יחשוב שאתם בהחלט יודעים על מה אתם מדברים וינהג בכם בהתאם. יתירה מכך, תמיד תוכלו לרשום את התשובות, להתייעץ עם מי שמבין קצת יותר מכם או אפילו לבדוק בספרים ואז לחזור שוב. אל תיחפזו, הטבעת לא תלך לשום מקום וגם אם כן, כנראה שהיא לא נועדה לכם. ואלו הקריטריונים (או בשמם המקצועי – ארבעת ה- C’s) :

  1. צבע – ככל שהיהלום לבן יותר (יהלומים צלולים חסרי צבע מכונים "לבנים"), כך ערכו עולה. יהלום בעל צבע הוא יהלום שאינו טהור לחלוטין ומכאן צבעו. על פי דירוג ה- GIA  (מכון היהלומים/ אבני החן האמריקאי), המקובל ברוב המקומות בעולם , נהוג לסווג את צבעו של היהלום לפי אותיות, כדלקמן: מ –H ומעלה ועד  D היהלומים מסווגים מלבן מעורב קלות (H) ועד לבן יוצא מן הכלל (D). תוכל לשאול את המוכר/ת מהו צבע היהלום על פי דירוג זה.
  2. בהירות / צלילות – צלילות היהלום מתייחסת לניקיון היהלום. גם כאן ישנו דירוג מסויים  מהצלול ביותר ועד הפגום יותר: FL   - VVS -   VS – SI – I1 – I2 – I3. שוב, לשאול!!
  3. קראט – משקלו של היהלום נמדד ביחידת המשקל קראט ואף הוא בעל חשיבות בקביעת ערכו. ככל שהיהלום בעל משקל רב יותר, כך ערכו עולה.
  4. חיתוך / ליטוש – הליטוש חשוב מאד בהיבט האופטי כאשר ככל שהליטוש טוב יותר ובפרופורציות הנכונות, כך החזר האור יהייה מיטבי יותר והברק יהיה מרהיב פי כמה וכמה. בנקודה זו אין דירוג מסויים אלא סוגי ליטושים שונים כגון: ליטוש שושנה, ליטוש מדרגות וליטוש מלא.

 

 

תקציב, תקציב, תקציב

אתם לפני אירוע גדול (בתקווה לפחות), אירוע שהולך לעלות לכם הרבה הרבה כסף. אם כסף מהווה איזשהוא שיקול עבורכם, עשו לעצמכם טובה ואל תכניסו את עצמכם למקום שיצור שמחה רגעית אך המון בעיות בהמשך. אחרי הכל מדובר בחיבור רוחני בין שניכם לפני כל דבר אחר.

 

הקשיבו ללבכם

עם כל העצות והמידע המקצועי, בסופו של דבר, הכי טוב להישמע לתחושת הבטן שלכם. אחרי שתבררו את כל הנתונים, בחרו בטבעת שתישא חן בעיניכם. הטבעת שתרצו להעניק לזו שבחרתם בה לעולמים.

 

שיהייה המון בהצלחה וכמובן מזל טוב.

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב