דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו סודה הקסום של חווית החופשה בטוסקנה? 

מאת    [ 01/10/2010 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 1962 פעמים ]

מהו סודה הקסום של חווית החופשה בטוסקנה?


מה יש באזור הזה שמטריף את הבריות והם כאילו מפליגים אל מחוזות
קסם נסתרים ומדברים אודותיו בגעגועים ובמונחים חושנים ורומנטים.
 
מדוע נמשכו סופרים ומשוררים כה רבים לטוסקנה?
לורד ביירון, גורג אליוט, מארק טווין, צארלס דיקנס, הנרי גימס ווירגיניה וולף אלה ורבים אחרים נמשכו לבקר בה כמקור השראה לכתיבתם.
טוסקנה שימשה גם כנוף ו כתפאורת רקע לסרטים, מגמה שהתחילה ב1985 עם הפקת הסרט חדר עם נוף. ואחריו אפריל הקסום על פי ספרה של אליזבת פון ארנים. לגעת ביופי מאת ברננדו ברטולוצי, הפצוע האנגלי , דיוקנה של גברת המבוסס על הרומן מאת הנרי גימס, החיים היפים עם רוברטו בניני כמפיק ושחקן ותה עם מוסיליני מאת פרנקו זפירלי כל אלה אלה ועוד.
טוסקנה היא תרבות,טבע והסטוריה ואוסף של שכיות חמדה משומרים ומשוחזרים השומרים על אוטנטיות ומקוריות.
טוסקנה היא פיסת הסטוריה בעלת חזות דומיננטית השמורה במיטבה, על רבדיה הרבים מונחת כמו ספר פתוח בפני מבקריה וחושפת במלוא הדרה ועצמתה תקופות עתיקות יומין החל מהמאה ה-7 וה- 8 לפני הספירה, החל מהתקופה האתרוסקית , התקופה הרומית, ימי הבינים ועד לתור הזהב של הרנסאנס האיטלקי במאה ה-15 אשר הטביע מגמה אומנתית של יופי שמימי מעודן אפוף בתחושה של טוהר, תמימות ורכות.
בטוסקנה נולד אומן הרנסס אדם שמסוגל היה ליצור בכל תחום אמנות כמעט באותה מידה של כשרון -הומינסט רב תחומי שהיה בקי בכל תחומי הידע האנושי המפורסמים שבינהם מיכאל אנגלו- שהיה פסל, צייר ,אדריכל מתכנן ערים לאונרדו דה וינצי- צייר, רשם, אדריכל מהנדס,ממציא, מוסיקאי ומשורר.
מהפכה בעיצוב נושא של פרספקטיבה, נפח ומבנה גם היא מקורה בפירנצה ברונלסקי היה הראשון שהגדיר באופן מדעי את תיאורית הפרספקיטבה האדריכלית טוסקנה הפכה
למוזיאון חי תחת כיפת השמים שגדולי האדריכלים, פסלים ואומנים הטביעו בה את חותמם.
טוסקנה היא תבנית פיסול מתקופת הרנסאנס שהוטבעה על ידי גדולי האמנים מיכאל אנגלו, דונטלו לאונרדו דה וינצי, רפאל, טיציאן, בוטיצלי ושאר רבי האומן של המאה ה-15 וה- 16, מרכוז של יצירות אמנות אין ספור תחת כפת השמים יחד עם אוצרות אמנות המוצגים במוזיאונים בגלריות בארמונות ובכנסיות.
טוסקנה היא שיתוף פעולה פורה בין יד האדם והטבע, דיאלוג בין טבע לאדם וכמו תמונה שזורים בה ערי מבצר, ועירות ימי בינימיות, טירות וארמונות המוקפות בנוף כפרי שמשחקי האור והצבע שולטים בהם ופניהם של התושבים המקומים משמשים ראי ובבואה של הנוף והמקום.
טוסקנה היא שפע של אוצרות גסטרונומים, ויינות בוטיק משובחים אשר אלה וכולם ביחד הופכים את השהיה בה?? לחויה של שכרון חושים וטעמים.
כדי להבין ולחוות מקרוב מהו הסוד הקסום הטמון מאחורי השם טוסקנה לגור בבית כפרי, בוילה או בטירה, מאפשר לזמן קצר חזרה בראי התרבות ונגיעה באוירה והתנסות בחויה של תרבות ואיכות חיים במקום האפוף קסם מזה מאות שנים. הוילות ,בתי האחוזה ,בתי הכפר מצויים בדרך כלל ב אזורים כפרים המכונים בשם campania מוקפים בגינות מטופחות עם בריכת שחיה פרטית ומשקיפות על נוף פסטורלי טיפוסי וקסום של עצים ירוקי עד, מטעי גפנים וזיתים.
שהיה של שבוע בוילה פרטית, מאפשרת מסלולי טיולים לעיירות ציוריות ורומנטיות בדרך הקיאנטי במכוניות, באופנים וטיולים רגלים במסלולי הליכה בנופים עוצרי נשימה בקור בערים פירנצה, סיינה,פיזה, לוקה, סן גימניאנו, וולטרה, ארצו מפגש עם אוצרות אמנות, בקור וטעימות של יינות הקיאנטי, והברונלו המפורסמים ויינות בוטיק רבים המצויים ביקבים מקומיים.
מפגש עם המטבח הטוסקני המשובח המלווה בטעמים וניחוחות של מסורת וסודות עתיקי יומין, ולקינוח טעימות מן הגלידות של התוצרת המקומית ששמן יוצא לפניהן בכל העולם.
אין כמו לקנות תוצרת מקומית של גבינות נקניקים ולחמים במעדניות מקומיות ולהנות מפיקניק בטבע, לשבת בבתי קפה ולהתבונן בנוף האנושי, להנות מהשקט ומהשלוה הפסטורלית האופפת את המקום ואת התושבים ולחוות את התרבות והאוירה היחודית, האחת והיחידה של המקום הקרוי טוסקנה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב