דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטת השיווק הרישתי 

מאת    [ 30/09/2010 ]

מילים במאמר: 676   [ נצפה 1815 פעמים ]

שיטת השיווק הרישתי החלה בשנות הארבעים של המאה העשרים.

השיווק מפה לאוזן מתפתח בצעדי ענק. עשרות מיליוני אנשים בעולם עוסקים בתחום מדהים זה, המניב מחזורי מכירה בשווי כולל של מאות מיליארדי דולרים!! אנשים רבים מהצמרת הפוליטית והכלכלית העולמית תומכים בשיטת שיווק זו, וביניהם: ביל קלינטון, דונלד טראמפ, רוברט קיוסאקי (מחבר רב המכר "אבא עשיר, אבא עני") ועוד. מיליוני אנשים בעולם כבר השכילו לעשות שימוש באמצעות מדיות חברתיות כגון פייסבוק וטוויטר לצורכי שיווק באמצעות מאסת חברים אדירה שתמיד מוכנה לעקוב, להיות קשובה ולהתגייס למען מטרות משותפות. שיטת שיווק זו מאפשרת לכל חבר להקים עסק משגשג. כיום, אדם המעוניין להקים עסק נדרש להשקיע הון ראשוני לא מבוטל, וכן מחויב להוצאות חודשיות שוטפות (שכירות, הוצאות משרד, פרסום, משכורות וכד'). שיטת השיווק הזו מאפשרת, בהשקעה כספית ראשונית מינימאלית (כמה מאות דולרים), ובהוצאות שוטפות נמוכות ביותר, להקים אפיק הכנסה נוסף בטווח הקצר, או להופכו לעסק עיקרי וליהנות מעצמאות כלכלית בטווח הרחוק יותר כל זאת תוך ניהול זמן עצמאי בסביבה תומכת ושיתופי פעולה אשר יסייעו לך בדרך למימוש מטרותיך הפיננסיות. שיווק רישתי, המוכר גם כ-שיווק רב-שכבתי (MLM), הולך ותופס מעמד כעסק רציני ולגיטימי, המאפשר לאנשים רבים להגשים חלומות, בסיכון נמוך ובהשקעה לא גדולה, וגם בעבודה מהבית. במה, בעצם, מדובר? שיווק רישתי הוא שיטת זכיינות, שבה החברה המעניקה זיכיונות אינה עוסקת בשיווק ובמכירות ומשאירה את הטיפול בכך לזכיינים, תמורת הגדלת אחוזי הרווח שלהם. בנוסף, הזכיינים יכולים לתת זיכיון לאנשים נוספים, שגם הם יוכלו למכור את המוצרים ולתת זיכיון לאנשים נוספים. החברה נותנת אחוז מסוים מהמכירות של הזכיינים החדשים לזכיינים שגייסו אותם בתמורה לכך שהם מכשירים את הזכיינים החדשים ותומכים בהם.

כך תבדוק את העסק
למי פונות חברות השיווק הרשתי? לאנשים שונים, אך לבעלי עסקים יש פוטנציאל גבוה, מבחינתן, מכיוון שהם נחשפים לאנשים רבים ומכיוון שהם בעלי אופי יזמי ועצמאיים. שאלה שכדאי לבעל עסק לשאול: האם אני רוצה להיכנס לזה, ואם כן, עם מי? מדובר בעסק אמיתי ורציני וכך צריך להתייחס אליו, גם אם מקדישים לו רק שעתיים ביום. אפשר ללמוד על החברה מאתר האינטרנט שלה, מקטלוגים ומספרים בנושא השווק הרישתי, ומשיחות עם אנשים ושותפים עסקיים.

התעשייה - באיזה ענף עוסקת החברה? מה גודל השוק? האם השוק צומח? רצוי לפעול בתעשייה עם צפי לצמיחה בשנים הקרובות. דוגמא לתעשייה כזו היא תעשיית הזהב הטהור והכסף הטהור. כדאי לבקש נתונים על התעשייה.

החברה - האם היא יציבה ומבוססת עם עבר מוכח? מה החוזק הפיננסי שלה? האם ההנהלה יציבה? מה תוכניותיה לעתיד? מה החזון שלה? אם רק המצטרפים הראשונים יכולים להצליח, הרי שזה עסק מסוכן שלא יחזיק מעמד זמן רב, ולכן יש להיזהר מהמלצה להצטרף לחברה כי היא בתחילת הדרך.

המוצרים - המוצרים משווקים מפה לאוזן, לכן הם חייבים להיות ייחודיים, ללא תחרות  ולהציע תועלת מרובה למשתמש. שאלה: האם היית משתמש במוצרים, אלמלא הצטרפת לחברה כמפיץ? אם התשובה חיובית, סימן שהמוצרים רציניים. שאלה נוספת: האם היית משלם את המחיר המבוקש עבור התועלת שבמוצרים והאם תוכל למכור אותם במחיר קמעונאי? אם התשובה אינה ברורה, כדאי להמשיך ולברר לגבי המוצרים וייתכן שלא הבנתם מה התועלת שלהם. מומלץ לבדוק האם קל להציג את התועלת לצרכנים.

תוכנית התגמולים - איך תתוגמל על המכירות שלך ואיך תתוגמל על מכירות הזכיינים שצירפת? איך תוכל לקבל הכנסות גבוהות מה זמן שתשקיע? האם תוכל לקבל הכנסה שאינה תלויה בזמן שהשקעת? האם התגמול מותאם להצלחה ולעשייה האישית? האם תוכל להרוויח יותר ממי שצירף אותך? האם תוכנית השיווק פשוטה ומאפשרת להרוויח ללא זמן הכשרה ארוך?

תמיכה והדרכה - האם החברה מקיימת הדרכות על השיטה והמוצרים, ועל הדרך להצליח ולהיות אדם טוב יותר? חברות שיווק רישתי רציניות דואגות לתמיכה מסודרת ושיטתית, על ידי צוות חונכים. בקש לדבר עם הצוות ובחן כמה עזרה הם מוכנים לתת. ככל שתדבר עם חונכים רבים יותר, כן תוכל להיעזר בהם לאחר ההצטרפות.

והשאלות החשובות מכול: למה בכלל אתה רוצה עסק נוסף - להגשים חלומות? להפסיק למכור את הזמן תמורת כסף? לבלות יותר עם המשפחה? להשיג סיפוק, ביטחון כלכלי והכנסה בטוחה לעת זקנה? האם עסק כזה מתאים לך? האם תשקיע זמן ומאמצים לפתח אותו? האם אתה פתוח ללמוד ולקבל עזרה? האם תהיה מוכן לעזור לאחרים וללמד אותם להצליח?

שיווק רשתי יכול להיות הזדמנות עסקית מדהימה. נכון, הוא לא מתאים לכל אחד, אבל אם הוא מתאים לך, הרי שבעבודה נכונה תוכל להגשים את כל השאיפות שלך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב