דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עכברים - התופעה והפתרון 

מאת    [ 30/09/2010 ]

מילים במאמר: 339   [ נצפה 1798 פעמים ]

מין העכבר המצוי, הינו הנפוץ ביותר מבין אותם יונקים השייכים לקבוצת המכרסמים. העכבר המצוי נפוץ בכל העולם, ולא חושש מחיים בסביבת בני אדם, ולכן שכיחות התופעה של מראה העכברים בנוף העירוני היא רבה. אורכם הממוצע של אותם עכברים מגיע לכ- 9 ס"מ, את גופם עוטה שכבה של פרווה דקה וזנב. עכברים נחשבים כ-אומניבור (משמע, אוכל-כל), כלומר- העכברים ניזונים מהכל- ירקות, פירות, חרקים ובשר. בהיותם אוכלי–כל - פגיעתם של אוכלוסיית העכברים בסביבת האדם היא רבה, החל מפגיעה ביבול החקלאים והשחתת שדות לגידול פירות וירקות, וכלה בפגיעה במזון הנמצא בבתינו הפרטיים. לעיתים, רעב העכברים הוא כה גדול עד כי נצפו עכברים שניזונו מגופות עכברים אחרים ואף עכברים שניזונו מזנבם שלהם בשעת רעב. נראה כי העכבר הינו תמיד במרוץ החיפוש אחר מזון, ומעדיף לעשות זאת בשעות הלילה, באין מפריע. בהתאם לכך הפכו העכברים לחיות ליליות בעלות חוש שמיעה וריח מפותחים ביותר.

הדברת עכברים אם כן, הפכה לדבר שבשגרה. בימינו, ניתן למצוא אנשים הטוענים כי הפתרון הטוב ביותר הוא החזקת חתול בבית, הרי החתול ידוע בתאוות טרפו לעכברים (כולנו זוכרים את הסדרה המצוירת "טום וג'רי"), אך מה שאותם אנשים שוכחים לעדכן אותנו הוא כי אותו חתול, מוכשר ככל שיהיה, מוגבל במספר תפיסות העכברים ובנוסף, עכברים לרוב פועלים בלהקות ולכן לא מן הנמנע כי להקה שלמה מסתובבת בחדר הזבל שלכם, במטבח ואפילו מתחת למיטתו של ילדכם. מטריד אף יותר הוא כי אותה להקה לא רצויה עלולה לעורר את תאבונו של אורח לא רצוי ומסוכן הרבה יותר - הנחש. אם כן, אין ספק כי הדברת עכברים צריכה להיות מטופלת בידי מדביר מוסמך ומקצועי על מנת לדאוג לשלום בני ביתכם.

כמובן, שבאזכור מכת העכברים, לא ניתן להתעלם מסוג אחר של מכרסם ממשפחת העכבריים -החולדה. בדומה לעכבר, גם החולדה נפוצה בכל העולם ככלל ובישראל בפרט. גם החולדה מתהדרת בחוש ריח ושמיעה מפותחים. עם זאת, החולדה נחשבת לתוקפנית ומאסיבית יותר מהעכבר הנפוץ, ולכן  מומלץ כי בהזמנת שירותי הדברה מקצועיים תיערך גם בדיקה באשר לקיומן של חולדות בסביבתכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב