דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים ממומן לעומת קידום אתרים אורגני 

מאת    [ 29/09/2010 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 2137 פעמים ]

קידום אתרים ממומן לעומת קידום אתרים אורגני

 

במקרים רבים עסקים ירצו לדעת מה עדיף - קידום ממומן בגוגל או קידום אורגני כחלק מתוצאות החיפוש. ננסה להסביר מהו כל אחד מסוגי הקידום ומהם היתרונות והחסרונות שלו. 

 

קידום אתרים אורגני

 

כשנכנסים לעמוד של מנועי החיפוש, כמו גוגל, התוצאות האורגניות יופיעו במרכז הדף. סדר התוצאות נקבע לפי אלגוריתם (נוסחה) מורכב של מנועי החיפוש. האלגוריתם מחפש את האתרים הרלוונטיים ביותר לשאילתת החיפוש, הוא עושה זאת על ידי בדיקת פרמטרים רבים: תוכן האתר, כותרות האתר, מספר קישורים נכנסים לאתר, וותק של הדומיין (כתובת האתר) ועוד.

כאשר אנו מקדמים אורגנית את האתר ננסה לחזק את אותם פרמטרים על מנת שמנוע החיפוש יראה בנו תוצאה רלוונטית ויקדם אותנו על פני המתחרים בתוצאות החיפוש.

היתרון של קידום אורגני הוא שהתוצאה נשמרת לאורך זמן ואנו לא צריכים לשלם עבור כל גולש שנכנס לאתר. החיסרון הוא שקידום אורגני לוקח זמן ומצריך סבלנות רבה מבעל העסק. הקידום האורגני יכול לקחת חודשים ואפילו שנה עד להשגת תוצאה משמעותית בביטויים מסוימים.

 

קידום אתרים ממומן

 

בקידום אתרים ממומן אנו משלמים עבור כל מילה עליה מקליק הגולש. "אדוורדס" היא מערכת הקידום הממומן של גוגל. באדוורדס מתקיימת סוג של מכירה פומבית עבור מילים וביטויים, וככל שהביטוי תחרותי יותר יעלה לנו יותר כסף להופיע בעמוד ראשון על אותו הביטוי.

עלות הכסף להקלקה קשורה גם בציון האיכות של מסע הפרסום. אם מסע הפרסום נעשה באופן מקצועי יותר ציון האיכות עולה וכך המחיר לקליק יורד ביחס למחיר המשולם במסע פרסום פחות מקצועי.

היתרון של הקידום הממומן הוא שאתה מופיע באופן מיידי ואתה יכול להיות בעמוד הראשון בגוגל בכל ביטוי מהיום למחר. החיסרון הוא שהקידום הממומן בדרך כלל יקר וקשה לעמוד בו לאורך זמן. לאחר שנפסיק לשלם לא יישאר לנו כלום ביד.

בנוסף, כמו בכל פרסום אחר, אין הבטחה שהגולשים יבחרו למלא פרטים או לבצע רכישה. ככל שיש יותר תחרות על המילה כך גם יש לגולש יותר אפשרויות בחירה.

 

אז מה עדיף, קידום ממומן או אורגני?

 

לשאלה הזו אין תשובה אחת ומומחים רבים חלוקים לגביה. לדעתי, הקידום הממומן יכול להיות טוב לטווח קצר ולהופעה מהירה של החברה על לוח התוצאות. עם זאת, לאורך זמן ומבחינה אסטרטגית חשוב וקריטי להשקיע בקידום אורגני.

כמטאפורה הייתי משווה קידום ממומן ואורגני לשכר דירה ומשכנתא. שכר דירה עונה לי על צורך מיידי אבל לאחר שאני מפסיק לשלם אני נותר בלי כלום, במשכנתא אני נשאר עם נכס. גם בקידום האורגני אני נשאר עם נכס בגמר תשלום והאתר שלי ימוקם במקום גבוה בגוגל.

ההמלצה שלי, לפני שבעל אתר נכנס להשקעה כספית בקידום כזה או אחר, לקבל דו"ח ניתוח ביצועי אתר. חברות רבות מספקות דו"ח זה כשירות חינם וכך מאפשרות ללקוח לקבל ייעוץ.

 

 

הכותב: איל פטרן, מנהל מחלקת קידום אתרים של פרומו מקבוצת קומליין. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב