דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיראטיות בתחום השילוח הבינלאומי 

מאת    [ 29/09/2010 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 1872 פעמים ]

לאורך ההיסטוריה של עולם השילוח הבין לאומי או השילוח הבין יבשתי לעולם היה ניתן לשמוע את ההנחות הידועות. ביניהן: שילוח בין לאומי במטוס בהכרח מהיר יותר, שהרי מטוסים מסוגלים להגיע למטרותיהם באופן הכי מהיר, אבל שילוח מוטס הוא גם יקר בהרבה, פשוט כי מטוס מסוגל לסחוב משקל לא רב יחסית, לכןכל מטר של מקום על המטוס,משלמים עליו יותר.

השילוח הבין לאומי השכיח יותר הוא ימי, על ספינות תובלה. כולכם מכירים את התמונות של הספינות הענקיות, המובילות אלפי מכולות ממדינה למדינה. השילוח הימי, יותר זול, משום שבספינות ענקיות יש יותר מקום פנוי, אבל הוא גם יותר איטי, שהרי ספינה המובילה דרך הים, שולחת את הכבודה הרבה יותר לאט ממטוס. עם כל זאת, למרות הדברים שהוזכרו נגדו, השילוח הימי הוא השכיח ביותר.

פיראטיות בתחום השילוח הבינלאומי
בכל מקרה, לא תמיד הכל עבד חלק. בזמן המשבר הכלכלי חברות הספנות ספגו הפסדים עצומים עקב עצירת הפעילות הכלכלית, וירידה חדה במספר המטענים הנשלחים בין ארצות. יותר מכך, הזמנות ענק של ספינות חדשות בסכומי עתק נאלצו להתבטל, והכסף לא הוחזר במלואו. חברות הספנות נתקעו עם מלאי של ספינות חדשות מוזמנות שלא ניתן לעשות בו שימוש, כי לא יכלו לבטל את ההזמנות.

המכה האחרונה בשרשרת החבטות שהוכתה בהן דופן חברות הספנות היא תופעת הפיראטים. את תופעת הפיראטים ניתן להצמיד לשרשרת החבטות בהן הוכתה דופן חברות הספנות בתור המכה האחרונה. כמו בסרט ישן מאוד, מגיחים הפיראטים בסירות הקטנות שלהם, מצוידים באקדחים וברובים אוטומטיים, משתלטים על הספינות, בוזזים את כל הציוד והרכוש, וגם דורשים כופר בעד שיחרורו של צוות הספינה. מאוד לא פשוט להתמודד עם תופעת הפיראטיות, כי הים בעל היקף עצום, ולאף אחד אין שליטה על הטריטוריה שלו. גם במשטרת חופים אין כוח אדם עצום במשרה מלאה, למיגור המגיפה.

לחברות הספנות יש את האפשרות להשתמש במאבטחים חמושים על הספינות שלהן, אולם הדבר יקר ביותר. ובכלל, מתאים יותר לסצינות מסרטי מלחמה ישנים, ופחות למציאות שלנו. אצל חברות הביטוח הסכומים רק עולים ועולים, מכאן, הציפייה להתיקרות במחירי ההובלות והשילוח הימי. כל ענף הספנות העולמי מתפלל לפיתרון, שאמור להגיע מגופי אכיפה בין לאומיים, שתפקידם החדש והמוזר מאוד הוא להושיע את ענף השילוח הימי.

באיזה אופן זה ישפיע עלינו בתור לקוחות השילוח הימי? לפחות כרגע נראה, שההשפעה לא גדולה במיוחד, לפחות עד להודעה חדשה. ספינות עוקפות את איזורי הפיראטים כדי להימנע מצרות מיותרות, כך שהנזק הצפוי הוא מקסימום התייקרות הביטוח והתארכות זמן השילוח בעוד זמן קצר, בהנחה שהמטען שלכם אמור להגיע למקום החוצה איזור פיראטים. מבטיחים לכם את המשך הפרשה במאמר הבא.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב