דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכרתי לפני שמכרתי 

מאת    [ 11/05/2007 ]

מילים במאמר: 867   [ נצפה 2864 פעמים ]

בעולם האמונות של כל אחד מאיתנו ישנן אמונות שבונות אותנו וישנן אמונות המגבילות אותנו. כל אחד מאיתנו מגיע מסביבת גידול שונה ועולם האמונות שלו שונה מהאחר. את עולם האמונות שלנו אנו בונים על סמך ניסיון חיים, על מה שגדלנו ולמדנו בבית, בביה"ס, מה שראינו בסביבת החיים שלנו והמידע שאליו אנו נחשפים.
אמונות הבונות אותנו הן אמונות שבעזרתן אנו מצליחים להתקדם במטרות שהצבנו ואילו אמונות מגבילות מהוות מכשולים/מחסומים בדרך ואינן מאפשרות לנו לפרוץ דרכים חדשות לטובתנו ולהגיע להישגים.
אמונות אילו באות לידי ביטוי במקומות רבים בתוך חיינו. לדוגמא: תלמיד בביה"ס שלא מצליח להתגבר על לימוד פעולות החשבון והסביבה במקום לתמוך- תנזוף בו. ככל שתאמר לו עד כמה הוא לא יוצלח בחשבון, יתחיל להאמין בזאת. כאשר ננסה לעזור לו, המשפטים שנשמע מפיו יהיו: "אני לא אדע אף פעם חשבון", "זה לא יעזור", "ניסו כבר הרבה לפניך לעזור ולא הצליחו" - משפטים אלו כבר נצרבו במוחו והפכו לאמונה.
אמונות מגבילות הן "נבואה המגשימה את עצמה". הן קיימות אצל רובנו, הן נצרבות במוח ואינן מאפשרות לנו לקדם את המטרות ובכך גודעות את החלום בעודו באיבו.

אחת הדרכים ליצור שינוי באמונות היא בעזרת דמיון מודרך. בעזרת כלי זה אנו יכולים לתקן את האמונה שחוסמת, לאמונה בונה ולהביא לידי מימוש את השינוי במציאות.

אסף גבר כבן 40, שותף בעסק קטן שאינו מרוויח דיו, אינו אוהב לצאת לשטח למכור אבל נאלץ לעשות זאת, טוען שאינו טוב במכירות ומעדיף להשאיר את המכירות לשותפו שלפי דעתו טוב ממנו. אסף: "בחלומי אני רואה את עצמי עובד בסטודיו שלי, מפתח וממציא פטנטים ומוצרים חדשים, יוצר ומרכיב אותם. יש לי מספר אנשי מכירות העושים את העבודה בשטח וזמני פנוי ליצירה, לתחביבים ולמשפחה". אולם המציאות שונה והמצב הכלכלי לא פשוט. העסק יחסית, צעיר כבן שנתיים, אין מספיק הכנסות, המשכנתא על הדירה שרכשו מקשה על תזרים המזומנים, בת הזוג אינה מרוויחה די לפרנסתם. אסף מצליח למכור לחלק מלקוחותיו, לחלק מתקשה וישנם כאלה שאינו מצליח כלל, למרות שמוצריו ייחודיים ומעניינים.
אסף מעלה בעיה עם לקוח השוהה הרחק ממקום מגוריו. עליו לנסוע כשעתיים בפקקים להציג בפני האחראי על הרכש את המוצרים, לעניין אותו ולמכור. אותו אדם מצטייר לאסף כאדם מריר ולא סימפטי. בכל פעם שאסף מגיע אליו הוא יודע שהוא מבזבז את זמנו לשווא ומכירה לא תצא משם. אין הוא רוצה לעקוף את איש הרכש ולפנות לבעלים כדי לא ליצור מצב שבו לא תהייה לו כל אפשרות למכור במקום זה, בשל המשקעים שישאיר אצל איש הרכש. לדעתו כדאי לוותר ולהפסיק לפקוד את המקום.
בתהליך האימון הציב אסף כמטרה להגדיל את המכירות. הצעתי לאסף להוסיף לאימון, במפגש זה, את כלי הדמיון המודרך בנוסף לכלים אחרים שהכיר. לתרגיל קראתי "מכרתי לפני שמכרתי". אסף נתן את הסכמתו ויצאנו לדרך. הובלתי אותו בדמיון מרגע יציאתו מהבית כשהוא בדרכו ללקוח הקשה ביותר עד פגישתו עם איש הרכש והיציאה מהלקוח כשבידו ההזמנה לרכישת מוצריו. לאורך כל התרגיל השתמשתי בדימויים ומסרים חיוביים. כשאסף חזר למציאות בה היינו היה חיוך שפוך על פניו אבל עדיין לא האמין שזה אפשרי. הוא הגיב כמו רבים אחרים שזה רק בדמיון והמציאות שונה.
אסף קיבל מטלה לבצע את התרגיל בכל יום לפני שהוא נכנס לבצע מכירה אצל לקוחות שהמכירה נעשית בקלות וגם אצל אלו שקצת יותר קשה, כדי שכשתגיע הפגישה עם הלקוח המסויים הוא כבר יהיה מתורגל.
אסף דיווח לאחר זמן מה שלא תמיד זכר לבצע את התרגיל, אבל כשנזכר ביצע ונכנס לבצע מכירה. לפי דבריו, כמות המכירות עלתה. עברה תקופה של כחודש עד שאסף פגש בלקוח הקשה ביותר שלו, הוא זכר את התרגיל, ביצע אותו מספר פעמים לפני שנכנס ורק אח"כ נכנס ופגש את איש הרכש. לדבריו באותו היום מכר מספר פריטים מההיצע שלו.


אסף הבין שעליו לשנות את דפוס האמונות שלו גם אם הוא לא איש מכירות טוב לפי דעתו, הרי שההבדל בינו לבין איש מכירות טוב הוא באמונה שהעסקה כבר שלו לפני שנעשתה. נכון להיום, כדי לממש את החלום הגדול שלו לשבת וליצור, עליו לבנות תשתית טובה יותר של לקוחות ובינתיים עליו לצאת למכור וגם לפתח וליצור.

בעזרת דמיון מודרך אסף איפשר לעצמו לצרוב אמונה חדשה כדי למנף אותה לטובתו. המושג "מכרתי לפני שמכרתי" השיג את מטרתו.

דמיון מודרך הוא כלי בארגז הכלים של הקינסיולוג. זהו כלי למינוף שינויים בחיים.
בדמיון מודרך אנו פונים לשתי ההמי-ספירות השמאלית הלוגית דרך ההנחיה המילולית והימנית תבניתי שאחראית על הרגשות, תחושות, דימויים, יצירתיות, ואינטואיציה. מבחינת פעילות המוח אין הבדל בין דמיון ומציאות, לכן כל מה שאנו מדמיינים, נחווה מבחינת המוח כאילו כבר קרה. כשאנו מדמיינים סיטואציות לפרטי פרטים כולל התוצאה שאליה אנו שואפים, נוצרים הקישורים העצביים לחוויה והיא מאוחסנת במוח. כשנגיע לרגע האמת-התחושה תהיה זהה ויופעלו אותם מעגלי מוח/גוף. בכל מצב שעימו אנו מתמודדים וקיים גורם מתח המקשה עלינו כמו: מבחן, ראיון עבודה, הופעה מול קהל ועוד. אם נאמן את המוח בעזרת הדמיון, נבנה את הסיטואציה לפרטי פרטים כשהתוצאה הסופית חיובית - ההתמודדות אח"כ תהיה קלה יותר, רמת המתח תרד וההצלחה תגדל.

בדמיון מודרך אנו מובילים את המונחה דרך סיפור שמשולבים בו דימויים, תמונות, מטאפורות, צבעים, רגשות ותחושות. בתוך הדמיון המודרך ניתן לשלב דמיון פתוח שבו המונחה מוביל את עצמו באופן עצמאי בדמיון, בוחר את המקומות אליהם הוא רוצה להגיע ובונה את הסיפור. ישנם מצבים רגשיים בהם נשתמש בכלי זה כדי לשחרר רגשות שליליים, נציף את הרגשות השליליים, נתן להם ביטוי פיזי ורגשי ונשחרר אותם החוצה ובמקומם נבנה סיפור חיובי כדי לשנות את המציאות.

דמיון מודרך מטפל בהיבטים שונים פחדים, מערכות יחסים, כאבים, למידה ועוד.

לכל אחד ואחד מאיתנו יש את היכולת לדמיין, אם נלמד להשתמש בכלי זה לטובתנו נוכל לשחרר חסימות וליצור שינויים בחיינו.

יעל שר
קינסיולוגית התפתחותית ומאמנת אישית
אימון והדרכה לליקויי למידה והתפתחות
אימון אישי למימוש פוטנציאל
בעלת תעודות מדיקולג'/מדיסין ווינגייט.
מאמנת בקבוצות ויחידים.
http://www.metaplim.co.il/yaelshrer



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב