דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרשתות אופנה לבגדי מעצבים 

מאת    [ 28/09/2010 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 2325 פעמים ]

 

ב-13 באוקטובר 1993 נפתח סניף מקדולנדס הראשון בישראל. נדמה כי עד אותה נקודה ישראל ניזונה מרשתות "HOME MADE" תוצרת הארץ וכי מרגע כניסתה של מקדולנדס לארץ נפתחו שערי שמים...

ב1997 הגיע רשת זארה הספרדית , הפאניקה הייתה גדולה. אנשים עמדו בשערי החנות (שנפתחה בקניון רמת אביב), חיכו לסימן הפתיחה והסתערו. מאז 13 שנה אחרי נפתחו עשרות רשתות במגוון תחומים ובתחום האופנה בפרט, "אלדו", "נייקי", "ג'י סטאר", "ספרינגפילד", "פול אנד בר" ועוד ועוד. ריבוי הרשתות הזרות הגביר את מספר רשתות האופנה הישראליות ויחד נוצר שוק רווי מותגים שונים, חלקם ישראלים וחלקם זרים.

סימן הדעיכה המשמעותי היה ללא ספק בפתיחת רשת האופנה h&m. רשת האופנה השוודית אשר רבים ובעיקר רבות, חיכו לפתיחתה הותירה סימן מובהק לירידת תרבות הקנייה ברשתות אופנה והליכה לעבר רכישה אישית ואינטימית של בגדי מעצבים.

 

פתיחת חנות האופנה השוודית יצר באזז מטורף שאין לו מתחרה ובמשך 3 שבועות המה מרכז עזריאלי כמו שלא המה שנים. אנשים עמדו שעות בכניסה לחנות ולאחר מכן בתור לקופה. אך , לאחר 3 שבועות החלו לחשושים האומרים כי אין סחורה טובה, אין מידות, הדגמים סתמיים והכי נורא אפשר לראות את הבגד על עשרות נשים אחרות המסתובבות ברחבי העיר.

אין ספק שהצרכן הישראלי מוקיר ומבין כי אין תחליף לבגדי מעצבים וכי ריבוי הרשתות והמיאוס המהיר בהן הוביל למסקנה כי לבישת בגדי מעצבים מבדלת ונכונה יותר עבורו.

אולם, על אף הידיעה וההבנה כי בגדי מעצבים הינם מחמיאים יותר, מקוריים יותר ובדרך כלל גם איכותיים יותר. עדיין נותר במקרים רבים, עניין העלות.

המעצבים, עובדים שעות וימים על הכנת דגם מסוים, בחירת הבדים, הצבעים, התפירה, הגימור. בסופו של התהליך עלות הבגד הייחודי הינה גבוה ביחס לבגדים הנמכרים ברשתות האופנה. עובדה זו  גורמת לצרכנים רבים לחזור אל רשתות האופנה ולבחור את האיזון בין קנייה אצל מעצבים לבין קנייה אצל רשתות אופנה שונות.

התפיסה הרווחת הינה כי קנייה איכותית הינה קנייה של בגדי מעצבים. גם אצל המעצבים ניתן למצוא רמות שונות של מקצועיות ואיכות וכי בשנים האחרונות ישנם יותר ויותר מעצבים מוכרים. אך למרות גדילת כוחם של בגדי המעצבים ומיתוגם הגבוה עדיין מתקשים מעצבים , בעיקר מעצבים צעירים לעמוד למול כוחן של רשתות האופנה השונות.

הכתבה בחסות דיזנגוף סנטר: מרכז תרבות, מרכז בילוי ופעילויות לילדים, מרכז חנויות ובו מאות חנויות ביניהן: קומיקס, קעקועים, ספרים, אופנה, חשמל, מחשבים ועוד.

 

באדיבות אתר דיזנגוף סנטר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב