דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יוגה תרפיה - המפגש המרפא 

מאת    [ 28/09/2010 ]

מילים במאמר: 687   [ נצפה 2574 פעמים ]

מרחב המפגש המרפא - מה קורה עכשיו

פטנג'לי אבי הפילוסופיה של היוגה מתחיל את הטקס שלו במילים "עכשיו יוגה מואצלת" קריאה של פשט רואה את המשפט הזה כמבוא למה שיבוא אחר כך.

קריאת הסוד גורמת לנו להיפתח אל הרגע עם ההזמנה "עכשיו" ולחוות את היוגה נפתחת ומתקיימת בתוכנו כהווה של הכלה של כל מה שמתקיים מתהווה ומשתנה.

להתנהל בתוך העכשיו מתוך קשב, לחוות את ההשתנויות בלי לפרש, ובלי לדבר על התהליכים, לתת שם לחוויות לקיים אין מערכת יחסים המאפשרת שינוי והתמרה.

יוגה תרפיה יוצרת מרחב קיומי של התודעה כמיכל של אהבה, חמלה, שמחה ותודעה רחבה המתבוננת בנפש הפרטית על מכלול החוויות המכוננות שהוטבעו בתוכה בגוף ובנפש. התודעה מכילה ומתבוננת בעולם הרגשי שמציף או מודחק וחסום, בהכרה המלאה בהנחות מקדימות ובתבניות מנטאליות שמתארגנות לסיפורים בעלי משמעות, בגוף על מכלול תחושות והמטענים האגורים בו.

מרחב קיומי זה של התודעה (צ'יט)  מהווה מיכל  שבתוכו קורים מפגשים שמאפשרים תהליכי שינוי, ריפוי והתמרה של הגוף נפש.

במפגשים אלו יוצרת התודעה המתבוננת (צ'יט) מרחב בטוח ומוגן שמאפשר  לשפוך אור על דפוסים ומבנים רגשיים והכרתיים. התבונה העמוקה מאפשרת לאבחן את הדפוסים שנטבעו בנו כדפוסי הישרדות ושאינם משרתים אותנו ואינם רלוונטיים להווה שלנו, אבל הם מארגנים את ההתנסויות שלנו, צובעים את החוויות שלנו ומשבשים את איכות חיינו.

ביחסי הפונה (המוכל) והמאפשר (המכיל) נבנה מיכל של תבונה משותפת הצופה בתהליכי הנפש של המוכל; התבונה המתבוננת פוגשת את הסיפורים הגופניים, הרגשיים וההכרתיים, מזהה דפוסים. בתהליך תומך, בעזרת מפתחות מגוונים מתאפשרת פרימה של זיכרונות קשים, דפוסים ותבניות משבשי איכות חיים.

אנחנו לומדים להיות התבונה המאפשרת מתוך חופש, אהבה, חמלה, שמחה וראייה רחבה ריפוי של הגוף נפש. תבונה המאפשרת ארגון מיטבי של הנפש וההכרה.

היכולת להעצים את חווית התודעה (צ'יט) המתבוננת בנפש ובהכרה (צ'יטה), מעצימה את היכולת לחיות מתוך חופש וקלות מתוך סקרנות פתוחה ואומץ. 

למי מיועדים המפגשים של יוגה תרפיה

כל אדם שמצבו מאפשר התבוננות פנימה ומעוניין, מתוך אמון, סקרנות ואומץ לצאת למסע של מפגשים אותנטיים בתוך מרחב מוגן בתוך השפה של היוגה. כל מי שמוכן לאפשר לתודעה הרחבה לרפא את פצעי הנפש ואת תעתועי ההכרה.

משך הזמן של תהליך מרפא ביוגה תרפיה

 התהליך כולל לימוד של עקרונות להתבוננות וכלים מעשיים לעבודה עצמית בנוסף לתהליך המתקיים במפגש לכן הוא מאוד יעיל מרפא, מלמד ומעצים ויכול להיות חד פעמי, קצר או ממושך.

ההכרה והתודעה

התודעה או התבונה העמוקה היא מרחב ההתבוננות המכיל ומאפשר מתוך אהבה חמלה שמחה וראייה רחבה. תודעה זו היא מי שאנחנו באמת. מודעות צלולה כאבן בדולח בה משתקפת ההכרה על כול תכולתה, הסיפורים והתכנים, המשקעים והזיכרונות, האמונות וההנחות הפנימיות.

המפגש מבוסס על הכלה של החוויה כפי שהיא נחוות ברגע ההווה, הדיבור מבטא את החוויה ללא תלות במילולי ובמושגי, לבטא את ולא לדבר על. מתוך פתיחות, סקרנות ואומץ לפגוש את תכולת הנפש ולאפשר המסה, פרימה של סינפסות משובשות והעצמה של סינפסות מיטיבות ומתוך כך התמרה של הנפש.

המפגש מושתת על ההבנה שהמפגש המרפא נוצר בתוך מערכת יחסים בה תודעה רחבה אוניברסאלית משותפת מתבוננת בחמלה אהבה שמחה והשתוות בנפש הפרטית שופכת אור על דפוסים וחוויות ומאפשרת התמרה מתוך קשב עמוק ללא פניות וללא שיפוט.

 

ארבעת תדרי התודעה

אהבה-   מייטרי, הוא טיפוח של היכולת להיות עם הזולת מתוך קשב שאינו שופט ומבקר. מצב תודעה זה מהווה נקודת מוצא בסיסית של המפגש המרפא ובניית מערכת יחסים עם המוכל.

חמלה- קרונה 

היכולת להזדהות עם המצוקה והכאב של הזולת היכולת להרגיש את הרזוננס הפנימי במפגש עם האחר מאפשרת ליצור מערכת יחסים אינטימית של אמפטיה והרגשה של "אני מובן" ומתוך החמלה העמוקה של ההזדהות שאינה הזדהות יתרה מתאפשרת חבירה ואיתה הזמנה לפרימה,המסה, שינוי והתמרה

שמחה- מודיטה

כאשר שתי תודעות נפגשות להיות אחת, מכילות את ההכרה המלאה בתכנים שיש בהם כאב ומצוקה, מתוך המרחק של המבט המכיל שאינו אדיש או מנותק אלא מלא אהבה וחמלה נפתחת שמחה עם ההבנות והתובנות והנתיבים היצירתיים החדשים שמחליפים תבניות משובשות.

נוכחות מלאה, תודעה רחבה והשתוות הנפש- אופקשה

צ'יט  כמצב התודעה של תשומת לב מתוך קשב פתוח mindfulness . תודעה איננה מתערבבת, נשאבת מוצפת או לחילופין מתנתקת מכחישה מתנכרת , בלי הזדהות ובלי התנתקות. מודעות  כמרחב של הכלה  המזמין את תכולת הנפש להתגלות במרחב מוגן שמאפשר פרימה של דפוסים ובחירות חדשות. מודעות שנותנת מקום למצוקה מכירה בה ומאפשרת להכיר אותה. בתוך המיכל של התודעה הרחבה קורים תהליכי ריפוי אורגניים וספונטאניים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ציפי נגב מלמדת ומכשירה מורים ליוגה ומטפלי יוגה תרפיה מזה שנים רבות  ומפתחת שתי גישות ייחודיות בתחום. yogain.co.il/ 054-6536300




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב