דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח צד ג 

מאת    [ 28/09/2010 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 2578 פעמים ]

א' היה בן 22 כשקנה את הרכב הראשון שלו, טרנטה בת 15 מסוג סובארו, אחרי כמה תאונות, שעלתה פחות מעשרת אלפים שקלים. בשל מחירו הנמוך של הרכב, החליט א' לוותר על ביטוח צד ג ועל ביטוח מקיף, ולהסתפק בביטוח חובה. הרכב גם ככה עלה גרושים, הוא חשב, אני צריך אותו רק בשביל להגיע לעבודה, ואולי לצאת בערבים, ועוד כמה חודשים אני בין כה וכה מוכר אותו ונוסע לדרום אמריקה. מה הטעם להשקיע בביטוחים?

חמישה חודשים אחר כך, בשעת לילה מאוחרת, איבד א' שליטה על הרכב, התנגש במכונית שהגיעה ממול, ולאחר מכן בעמוד חשמל. הבחורה שנהגה ברכב בו התנגש נפצעה באורך בינוני. הרכב שלה ניזוק כליל, כמו גם רכבו של א'. גם לעמוד החשמל נגרמו נזקים. א' עצמו, והנוסע שישב לצדו, יצאו בפגיעות קלות בלבד. הבעיות היותר רציניות שלו התחילו כשהגיע החשבון.

למה צריך ביטוח צד ג?
ביטוח צד ג הוא הביטוח שמכסה אותך בכל מקרה של פגיעה ברכוש של אחרים – ברכב אחר בעת תאונה; בקירות, בגדרות, בעמודים וכדומה במקרה של תאונה עצמית. פירוש הדבר הוא שבמקרה של תאונה בה גרם הרכב שלך לנזק – התשלום לכיסויו לא יצא מכיסך.

בנוסף, מעניק ביטוח צד ג כיסוי למקרה של תביעה משפטית בגין התאונה, נזקי הרכוש שנגרמו לצד שלישי, ואולי אפילו עוגמת נפש. עם זאת, יש לזכור כי הכיסוי שמציעה הפוליסה מוגבל לסכום הרשום עליה בעת החתימה, ומשתנה מחברה לחברה וממבוטח למבוטח. 

במה שונה ביטוח צד ג מביטוחי רכב אחרים?
ביטוח חובה הוא הביטוח שמכסה אותך במקרה של נזקים פיזיים שנגרמו לך או לאחרים כתוצאה מהשימוש ברכב. במקרה של תאונה, ביטוח חובה הוא זה שמכסה את כל הוצאות השיקום, אובדן ימי עבודה או כושר השתכרות, פיצויים בגין נזק וכאב, וכדומה. ביטוח זה הוא הביטוח היחיד המכסה אלמנטים של חיי אדם ובריאות פיזית ונפשית, וזו גם הסיבה שהוא חובה.

ביטוח מקיף הוא הביטוח שמכסה את המבוטח מכל כיוון אפשרי. הוא מגן עליו הן במקרים של פגיעה פיזית הנגרמת לו עצמו או לאחרים כתוצאה מהשימוש ברכב, הן במקרים של פגיעה ברכוש של אחרים, והן במקרים של פגיעה ברכב של המבוטח עצמו. במילים אחרות, ביטוח מקיף כולל בתוכו גם ביטוח חובה וגם ביטוח צד ג, ונבדל משניהם בכך שבמקרה של תאונה, הוא מכסה גם פגיעה ברכב של המבוטח עצמו.

איך יודעים איפה כדאי לעשות לרכב ביטוח צד ג?
תעריף ביטוח צד ג, והכיסוי שהוא מציע, משתנה כאמור מחברה לחברה וממבוטח למבוטח, ותלוי בן היתר בפרמטרים כמו סוג הרכב; מספר הנוסעים בו, גילם וותק הנהיגה שלהם; תאונות או תביעות ביטוח בעברו של מי מהנוהגים, ועוד. עם זאת, כדאי לזכור שביטוח אינו מסתכם בתעריף בלבד – ברגע האמת, כשאתה לחוץ ומפוחד גם ככה, אתה רוצה לידך מישהו שאתה סומך עליו בעיניים עצומות. לכן, כדאי לבחור ביטוח צד ג גם על פי טיב השירות שמציעה החברה.

ו-א'? הוא כבר לא נסע לדרום אמריקה. הכספים שחסך בעמל רב הלכו כולם לכיסוי הוצאות התאונה, ובהסדר משפטי אליו הגיע (עם עורך דין שעלה גם הוא לא מעט) נפרסו יתר התשלומים למספר שנים קדימה. א', במילים אחרות, שועבד כספית למשך מרבית העשור השלישי בחייו. אם אתם לא רוצים לסבול מגורל דומה – כדאי שתכסו את עצמכם עם ביטוח צד ג. בתחומים כאלה באמת שלא כדאי לקחת סיכונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב