דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העתיד דיגיטלי - על הרדיו הדיגיטלי בעולם ובישראל 

מאת    [ 27/09/2010 ]

מילים במאמר: 585   [ נצפה 2075 פעמים ]

 

העתיד של הרדיו נמצא ללא ספק באינטרנט. הרדיו האינטרנטי שהחל לצבור תאוצה בשנים האחרונות בעיקר בחו"ל עומד בשנים הקרובות לכבוש את הציבור הישראלי. בעוד שנה שנתיים ושלוש יכנסו לרכבים מקלטי הרדיו האינטרנטיים בו

יוכל עם ישראל לקבל עשרות תחנות רדיו לבחירתם החל מתחנות רדיו ברחבי העולם ועד תחנות רדיו אינטרנטיות קיימות וחדשות כאחד. זו אחת הסיבות שהרדיו הדיגיטלי יהווה את אחד הנושאים המרכזיים בקורס הרדיו החדש במכללת BPM.

בנושא רדיו דיגיטלי הקרוי "DAB RADIO" חוששני שאין בשורה חיובית בארץ מאחר והנושא בעיקר של תשתית הקמת הרדיו במדינה תקוע כבר כמה שנים אם זה מסיבות פוליטיות כאלה ואחרות. אין ספק שכניסת הרדיו האינטרנטי ישפיע לא מעט על הרדיו המסורתי בארצינו ומי שלא ירצה להתאים את עצמו לעידן שכזה ימצא את עצמו מאחור ומנותק מהמציאות העכשווית

באשר לדוגמאות של תחנות רדיו אינטרנטיות הרי שחלק לא קטן מתחנות הרדיו המסורתיות בארצינו משדרות גם באינטרנט וזאת באמצעות אתר הבית שלהם.  ברחבי העולם בשנים האחרונות תחנות רדיו אינטרנטיות זוכות להצלחה גם מבחינה מסחרית דוגמת eastvillage שבניו יורק בו משדר המפיק והדיגי הבריטי "מארק רונסון"

דוגמה מצויינת לתחנת רדיו שאומנם לא מסחרית אך זוכה להד תקשורתי  והאזנה יפה בשנה האחרונה היא הביביסי 6 הבריטי שמשדרת מוסיקה אלנטרנטיבית.

התחנה שנשמעת באמצעות האינטרנט והרדיו דיגיטאלי עמדה בסכנת סגירה בחודשים האחרונים על ידי מנהלי הביביסי שרצו לחסוך בטענה שאין הצדקה לקיום התחנה, קיבלה קמפיין מסיבי בתקשורת הבריטית שהביאה לא רק להאזנה של מיליון איש באנגליה אלה להחלטת בכירי הביביסי בחודש האחרון להודיע כי התחנה לא תיסגר. 

אין ספק ששינויים טכנולוגיים בעידן האינטרנט והרדיו הדיגיטלי מהוות למאזין שדרוג בהאזנה אם באמצעות איכות שידור ללא הפרעות, זאת לנוכח מהירויות הגלישה שעלו בשנים האחרונות בצורה משמעותית וכן באמצעות תוכן רדיופוני מגוון 

כפי שנלמד בקורס הרדיו החדש במכללת BPM,   מודל כלכלי של רדיו דיגיטלי מוצלח, הוא אפיון תוכן לתחנת רדיו תוך מבט מחושב על קהל האזנה פוטניציאלי והתאמת המודל הכלכלי לאקלים האוכלוסייתי, כנ"ל ברדיו מקוון. 

אין ספק ששינויים טכנלוגיים מהווים גם מתן ביטוי בתוכן אך הכל עדיין עומד ותלוי במוחו של האדם שיידע לשלב נכון בין שני העולמות הללו והתוצאה לא תאחר להגיע.

טכנלוגיות כאלה משפיעה בהחלט על עריכה מוסיקאלית ועל שדרנים על ידי כך שהכנסת מחשבים עם פלטפורמות עריכה ושידור בדומה לנעשה בעשור האחרון בחו"ל מביאה לתוצאות הרבה יותר איכותיות ומקצועיות.

תוכנות העריכה המוסיקאלית שיש כיום בשוק באות להקל על אותה שיטת עריכה מוסיקאלית ידנית שהייתה נהוגה במשך 40 שנה. חשוב לציין כי הרדיו הישראלי בין אם הוא ארצי או איזורי כבר משתמש בתוכנות עריכה ושידור ממומחשבות

בשנים האחרונות ואני צופה שטכנולוגיות אילו ימשיכו להכנס עוד ועוד ולהוביל את הרדיו במדינת ישראל בדומה לאנגליה,אירופה, וארה"ב. 

נושא הפודקאסטים הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות ברחבי העולם וגם אצלנו בין השאר הודות לאתר  .icast בחו"ל רבות מתחנות הרדיו המובילות החלו להכניס לאתרים שלהם את הפודקאסט כך שגם אצלינו תחנות הרדיו מוזמנות לעשות כך. אין ספק שאתרי הפודקאסט עוד לא אמרו את המילה האחרונה וכמו כל דבר חדש שלוקח לו זמן בארצינו גם זה יגיע, רק סבלנות.... 

לסיום : רדיו בעידן ויזואלי-אינטרנטי-קרקעי ולוויני הם העתיד של מפת הרדיו בארץ ובעולם כולו הוא מאפשר קבלת איכות שידור ללא הפרעות, קליטה ארצית וגלובלית, כאשר על כל אלה ניצב בראש מילת המפתח "תוכן" המהווה ריכוז כל הפרמטרים האלה שהוא רק צריך : חזון,ידע,דימיון ומעוף והשמיים הם הגבול..

רוצים לדעת עוד על רדיו דיגיטלי ועל עולם הרדיו בכלל? חולמים לשדר? קורס הרדיו החדש במכללת  BPM המועבר ע"י שדרנים ועורכים בכירים (לירון תאני, אוהד רז, שרון טייכר, מאיר קידר ועוד) יעזור לכם להגשים את החלום.

 

 

מכללת bpm


www.bpm-music.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב