הטכנולוגיה משפיעה מאוד על הפרסום הן מכיוון חיובי והן מכיוון שלילי. צמיחה טכנולוגית לדוגמא בתחום ההפקה גורם לעליית פרסומות חדשניות למסך, מגוון אפקטים מיוחדים, שימוש בתלת מימד...ממש מיני הפקה קולנועית. נשאלת השאלה האם עודף טכנולוגיה מכיוון ההפקה לא גונבת את תשומת הלב מהרעיון ואף יותר מזה האם רעיונאי היודע כי יש אולפן חזק מאחוריו לא יתאמץ מספיק.
בתחום הפרסום האינטראקטיבי המושפע מאוד מהתפתחויות טכנולוגיות אנו בהחלט רואים לא פעם קבלת החלטות שגויה ושימוש רק בטכנולוגיה - קופצנית, חודרנית ומציקה רק כדי שהלקוח יפגוש במסר שלי. אם כן אחוז "חוסמי הפרסומת" בקרב הגולשים גבוה מאי פעם ומי שחושב שיוכל לכפות על לקוח פרסום טועה ובגדול.
חברות הכבלים והלווין יתחילו בקרוב בהפצת ממירים דיגיטליים חכמים המסייעים בין השאר בסינון תוכן כלומר אופציה של "הריגת פרסומת" תהיה ביד הצופה - "לא מתאים לי לא רואה". המצב החדש בהחלט יוצר תקדים וישפיע על אופי הפרסום בעתיד - פרסום חכם יותר, מדבר בגובה העיניים, קולע בול לקהל והשורה התחתונה - סרטון הפרסומת המודרני יחייב מערכת יחסים אמיתית עם הלקוח. ברומן החדש יאלץ המפרסם להכיר יותר טוב את הקהל שלו ולהתייחס לפרסומת הטלוויזיה שלו כאל סרט בו הקהל חייב לצאת עם מטען מסויים מ"אולם הקולנוע" - חיוך, בונוס, ריגוש הם רק חלק מהמטענים אותם נהיה חייבים להעניק לצופה כדי שישאר עימנו.
הסרט "דו"ח מיוחד" , שהוא מותחן עתידני מקדיש מספר שניות לפרסום בשנות האלפיים המתקדמות בו שלטי החוצות והשלטים בקניון יודעים לזהות את הלקוח בשמו ולהתאים לו בדיוקאת מה שהוא צריך, נשמע נהדר רק בלי הפרטיות.
ככל שנתקדם בזמן נהיה חייבים הן כפרסומאים והן המפרסמים ליצור שיח אמיתי עם קהל היעד שלנו ולראות את היצירה שלנו מנקודת המבט שלו - מה הוא באמת צריך? איך ניצור עבורו מוצר (מותג) שמדבר אליו ויוצר הילה חיובית? ואיך בכלל נשמור אצלו מספיק תשומת לב כדי שלא יזפזפ אותנו לכל הרוחות. העתיד יוצר עבור הפרסומאים אתגר אמיתי ולפחות מנקודת המבט שלי הטכנולוגיה לעולם לא תנצח את היצירתיות וההיגיון הבריא.
בתחום הפרסום האינטראקטיבי המושפע מאוד מהתפתחויות טכנולוגיות אנו בהחלט רואים לא פעם קבלת החלטות שגויה ושימוש רק בטכנולוגיה - קופצנית, חודרנית ומציקה רק כדי שהלקוח יפגוש במסר שלי. אם כן אחוז "חוסמי הפרסומת" בקרב הגולשים גבוה מאי פעם ומי שחושב שיוכל לכפות על לקוח פרסום טועה ובגדול.
חברות הכבלים והלווין יתחילו בקרוב בהפצת ממירים דיגיטליים חכמים המסייעים בין השאר בסינון תוכן כלומר אופציה של "הריגת פרסומת" תהיה ביד הצופה - "לא מתאים לי לא רואה". המצב החדש בהחלט יוצר תקדים וישפיע על אופי הפרסום בעתיד - פרסום חכם יותר, מדבר בגובה העיניים, קולע בול לקהל והשורה התחתונה - סרטון הפרסומת המודרני יחייב מערכת יחסים אמיתית עם הלקוח. ברומן החדש יאלץ המפרסם להכיר יותר טוב את הקהל שלו ולהתייחס לפרסומת הטלוויזיה שלו כאל סרט בו הקהל חייב לצאת עם מטען מסויים מ"אולם הקולנוע" - חיוך, בונוס, ריגוש הם רק חלק מהמטענים אותם נהיה חייבים להעניק לצופה כדי שישאר עימנו.
הסרט "דו"ח מיוחד" , שהוא מותחן עתידני מקדיש מספר שניות לפרסום בשנות האלפיים המתקדמות בו שלטי החוצות והשלטים בקניון יודעים לזהות את הלקוח בשמו ולהתאים לו בדיוקאת מה שהוא צריך, נשמע נהדר רק בלי הפרטיות.
ככל שנתקדם בזמן נהיה חייבים הן כפרסומאים והן המפרסמים ליצור שיח אמיתי עם קהל היעד שלנו ולראות את היצירה שלנו מנקודת המבט שלו - מה הוא באמת צריך? איך ניצור עבורו מוצר (מותג) שמדבר אליו ויוצר הילה חיובית? ואיך בכלל נשמור אצלו מספיק תשומת לב כדי שלא יזפזפ אותנו לכל הרוחות. העתיד יוצר עבור הפרסומאים אתגר אמיתי ולפחות מנקודת המבט שלי הטכנולוגיה לעולם לא תנצח את היצירתיות וההיגיון הבריא.
צחי צימט
מנכ"ל משרד צימט קריאטיב ותקשורת המתמחה בפרסום ושיווק באינטרנט
מאמרים וכתבות באתר הבית:
http://www.zimet-creative.com
מנכ"ל משרד צימט קריאטיב ותקשורת המתמחה בפרסום ושיווק באינטרנט
מאמרים וכתבות באתר הבית:
http://www.zimet-creative.com