יש אנשים שחושבים כי קופירייטר הוא זה שאחראי על זכויות יוצרים, אחרים טוענים כי קופירייטר זה אחד שנורא טוב במשחקי מילים וכתיבת ברכות מדליקות לימי הולדת, בגירסאות יותר חדשות הקופירייטר הוא רעיונאי - אבל מה באמת התפקיד שלו? ומה זה קופירייטינג לכל הרוחות?
כשהצורך מסר פרסומי ושיווקי מחודד התחזק לאור התחרות בכל השווקים ובכל התחומים גילו כולם פתאום את הצורך ביכולת כתיבה וחשיבה שתדע לייצר העדפה, שוני ובידול כיום מדברים על מיתוג.
הצרכן, הלקוח, המתעניין, הצופה מותקף מכל עבר במסרים מסוגים שונים רובם פרסומיים אך בארצנו הקטנטונת די בימים בהם החדשות חמות כדי לאבד עוד קצת מתשומת הלב שלו. בתוך כל העומס הזה "גר" הלקוח הפוטנציאלי שלך או הלקוח שכבר איתך
ולמה אתה צריך קופירייטינג ?
עולם הפרסום מדבר בשפה ייחודית, נשמע מסובך? זה מסתבך עוד יותר...כל ענף עו תחום פעילות עיסקי מדבר בניב משלו: מזון, רשתות שיווק, סלולרי, תיירות לכל תחום ניב משלו, וזה עוד יותר מסתבך כי לכל קהל יעד שפה משלו: נשים, גברים, נוער, ילדים, דתיים, חילוניים ועוד ועוד.
קופירייטינג זה שפת פרסום ואילו הקופירייטר הוא המתרגם את המסר או הייחוד השיווקי שלכם אל שפת הפרסום, בעבר הקופירייטר היה "המנסח" או "המסגנן" ועסק במשחקי מילים וחריזה, הפרסום רץ מאז קדימה ועל הקופירייטר מוטלת בראש ובראשונה משימת חשיבה, על הקופירייטר להכיר את המוצר או השירות שהוא מפרסם לעומקם, לדעת יתרונות וחסרונות, לחזק יתרונות ולהפוך חסרונות ליתרונות, למצוא ערכים סמויים שיבדלו את המוצר ולהציג לקהל הרחב את המוצר בדרך הכי מקורית וייחודית שיש.
למרות שקופירייטינג הוא מקצוע יצירתי והקופירייטר נתפס כ"משוגע" אני נוטה לראות את הקופירייטר כאחד שיודע לנתב את התסיסה הקריאיטיבית שלו לכל כיוון בפרסום: תדמיתי, קלאסי, סולידי, מכירתי, צעיר, פורץ גבולות.
האתגר הגדול של הקופירייטר הוא לקחת כל מוצר ולקוח למקומות חדשים ומרתקים גם עם תחום העיסוק של אותו לקוח נראה במבט ראשון די "אפור", קופירייטר שיאמר על מוצר משעמם או חסר מעוף הוא....משעמם וחסר מעוף, כל מוצר וכל לקוח הוא עולם בפני עצמו ויש למצוא את הערכים והדברים שמיוחדים רק לו ואז לספר את זה לכולם בשפה הייחודית לו.
לסטודנטים ולמתעניינים בלימודי קופירייטינג אוכל לתרום מעט טיפים מניסיוני: מעולם לא היה לי רגע אחד משעמם בעולם הפרסום אך יש לא מעט רגעים שוחקים, מקצוע הקופירייטר לא מתאים לכל אחד וכדאי לבחון את עצמכם ואת המוכנות שלכם הרבה לפני כל קופי טסט או קורס קופירייטנג יקר והזמן שלכם שהוא גם יקר, גם אחרי הקורס יש עוד דרך ארוכה של השתלבות המצריכה התמדה, רצינות, מקצוענות ומקצועיות, בהצלחה!
צחי צימט
מנכ"ל משרד צימט קריאטיב ותקשורת המתמחה בפרסום ושיווק באינטרנט
מאמרים וכתבות באתר הבית: http://www.zimet-creative.com
מנכ"ל משרד צימט קריאטיב ותקשורת המתמחה בפרסום ושיווק באינטרנט
מאמרים וכתבות באתר הבית: http://www.zimet-creative.com