דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטר? קופירייטינג? מי צריך את זה? 

מאת    [ 09/05/2007 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 1914 פעמים ]


יש אנשים שחושבים כי קופירייטר הוא זה שאחראי על זכויות יוצרים, אחרים טוענים כי קופירייטר זה אחד שנורא טוב במשחקי מילים וכתיבת ברכות מדליקות לימי הולדת, בגירסאות יותר חדשות הקופירייטר הוא רעיונאי - אבל מה באמת התפקיד שלו? ומה זה קופירייטינג לכל הרוחות?

כשהצורך מסר פרסומי ושיווקי מחודד התחזק לאור התחרות בכל השווקים ובכל התחומים גילו כולם פתאום את הצורך ביכולת כתיבה וחשיבה שתדע לייצר העדפה, שוני ובידול כיום מדברים על מיתוג.

הצרכן, הלקוח, המתעניין, הצופה מותקף מכל עבר במסרים מסוגים שונים רובם פרסומיים אך בארצנו הקטנטונת די בימים בהם החדשות חמות כדי לאבד עוד קצת מתשומת הלב שלו. בתוך כל העומס הזה "גר" הלקוח הפוטנציאלי שלך או הלקוח שכבר איתך

ולמה אתה צריך קופירייטינג ?
עולם הפרסום מדבר בשפה ייחודית, נשמע מסובך? זה מסתבך עוד יותר...כל ענף עו תחום פעילות עיסקי מדבר בניב משלו: מזון, רשתות שיווק, סלולרי, תיירות לכל תחום ניב משלו, וזה עוד יותר מסתבך כי לכל קהל יעד שפה משלו: נשים, גברים, נוער, ילדים, דתיים, חילוניים ועוד ועוד.

קופירייטינג זה שפת פרסום ואילו הקופירייטר הוא המתרגם את המסר או הייחוד השיווקי שלכם אל שפת הפרסום, בעבר הקופירייטר היה "המנסח" או "המסגנן" ועסק במשחקי מילים וחריזה, הפרסום רץ מאז קדימה ועל הקופירייטר מוטלת בראש ובראשונה משימת חשיבה, על הקופירייטר להכיר את המוצר או השירות שהוא מפרסם לעומקם, לדעת יתרונות וחסרונות, לחזק יתרונות ולהפוך חסרונות ליתרונות, למצוא ערכים סמויים שיבדלו את המוצר ולהציג לקהל הרחב את המוצר בדרך הכי מקורית וייחודית שיש.

למרות שקופירייטינג הוא מקצוע יצירתי והקופירייטר נתפס כ"משוגע" אני נוטה לראות את הקופירייטר כאחד שיודע לנתב את התסיסה הקריאיטיבית שלו לכל כיוון בפרסום: תדמיתי, קלאסי, סולידי, מכירתי, צעיר, פורץ גבולות.

האתגר הגדול של הקופירייטר הוא לקחת כל מוצר ולקוח למקומות חדשים ומרתקים גם עם תחום העיסוק של אותו לקוח נראה במבט ראשון די "אפור", קופירייטר שיאמר על מוצר משעמם או חסר מעוף הוא....משעמם וחסר מעוף, כל מוצר וכל לקוח הוא עולם בפני עצמו ויש למצוא את הערכים והדברים שמיוחדים רק לו ואז לספר את זה לכולם בשפה הייחודית לו.

לסטודנטים ולמתעניינים בלימודי קופירייטינג אוכל לתרום מעט טיפים מניסיוני: מעולם לא היה לי רגע אחד משעמם בעולם הפרסום אך יש לא מעט רגעים שוחקים, מקצוע הקופירייטר לא מתאים לכל אחד וכדאי לבחון את עצמכם ואת המוכנות שלכם הרבה לפני כל קופי טסט או קורס קופירייטנג יקר והזמן שלכם שהוא גם יקר, גם אחרי הקורס יש עוד דרך ארוכה של השתלבות המצריכה התמדה, רצינות, מקצוענות ומקצועיות, בהצלחה!



צחי צימט
מנכ"ל משרד צימט קריאטיב ותקשורת המתמחה בפרסום ושיווק באינטרנט
מאמרים וכתבות באתר הבית: http://www.zimet-creative.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב