דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד בוחרים נכון קורס פסיכומטרי 

מאת    [ 26/09/2010 ]

מילים במאמר: 1067   [ נצפה 2019 פעמים ]

תתפלאו, אבל העובדה שהחברים שלכם לומדים במכון מסוים אינה סיבה מספקת להירשם לאותו מכון. לכל אחד צרכים שונים, והעובדה שהחבר שלכם יכול ללמוד בכיתה של 40 תלמידים, לא אומרת שגם אתם תוכלו. מקצועיות המורה וניסיונו, איכות חומר הלימוד, מספר השעות בקורס וגודל הכיתה הם רק חלק מהפרמטרים שחייבים לקחת בחשבון בבואכם לבחור קורס פסיכומטרי

 

כשאנו עומדים לרכוש מוצר שמחירו עולה על כמה מאות שקלים, ברוב המקרים לא נוותר על ביצוע סקר שוק, קריאת ביקורות של משתמשים אחרים, וכמובן התנסות במוצר, אם אפשר, בטרם הרכישה.
אבל משום מה כשהדבר מגיע לבחירת קורס פסיכומטרי להרבה מאוד תלמידים יש נטייה לזרום עם "אפקט העדר": נרשמים למקום מסוים בגלל שכולם נרשמים לשם או בגלל שהחברים לומדים שם. האם נראה לכם הגיוני לבחור מוצר עליו אתם עומדים לשלם כמה אלפי שקלים ללא שום בדיקה מקיפה ואיכותית? שלא לדבר על כך שלא בחנתם את הדבר החשוב ביותר: מידת התאמת המוצר לצרכים שלכם. חשוב לזכור שלאנשים שונים יש צרכים שונים ועליכם לבדוק האם מה שמתאים לחבריכם מתאים גם לכם. האם אתם יכולים ללמוד ביעילות בכיתה של 40 תלמידים או שמא אתם זקוקים ליחס יותר אישי; האם אתם מעדיפים את האנונימיות שבכיתה גדולה, בה המורה לא "מציק" לכם כל הזמן,  או שמא מעדיפים כיתה קטנה בה המורה מודע בכל רגע לקשיים שלכם. 

אז איך בוחרים קורס? מה חשוב לבדוק? איך בכלל משווים בין הקורסים? והכי חשוב, האם זה בכלל משנה?

נתחיל מהסוף. זה מאוד משנה איפה לומדים! ההבדל בין קורס מושקע ואיכותי המצליח להוציא מהתלמיד את המקסימום לעומת קורס בינוני שאינו מתאים לתלמיד הוא עצום ויכול להתבטא בהבדל של עשרות נקודות בציון הסופי. מכיוון שלרוב האנשים הציון הפסיכומטרי חורץ גורלות, מדובר בהחלטה קריטית.

מספר פרמטרים המשפיעים על איכות הקורס ושחשוב לשים לב אליהם:

ü      המורה – מורה מנוסה ומקצועי אשר יודע להביא למיצוי הפוטנציאל של תלמידיו יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון. בדקו כמה שנות ניסיון יש למורים במקום, כמה מועדים בשנה הם מלמדים, האם עברו הכשרה מקצועית מתאימה בהוראת הפסיכומטרי. כדאי גם לברר מה ניסיונו של מנהל המחלקה הפסיכומטרית, מאחר שזהו האיש שאחראי על מקצועיות המורים.

ü      חומר הלימוד – חשוב מאוד לבדוק האם חומר הלימוד מעודכן ומי אחראי על כתיבתו ועל עדכונו. על מנת להטמיע את החומר בצורה אופטימאלית, יש צורך בעשרות שאלות מכל נושא. אמנם כמות גדולה אינה מעידה בהכרח על איכות, אך עדיין מדובר בנקודה חשובה שיש לברר. בנוסף, חשוב לבדוק מה מספר הסימולציות בקורס, כאשר קורס שבנוי נכון נותן לפחות 6 סימולציות מלאות של 8 פרקים. חומר מקצועי, ממוקד ואיכותי הוא הכרחי על מנת שהמדריך יוכל להעביר את כל החומר התיאורטי בצורה אפקטיבית ושלתלמיד תהיה אפשרות לתרגל ולהטמיע אותו.

ü      מספר שעות לימוד ותרגול/תגבור – אחד הדברים הקלים ביותר לבדיקה הוא מספר השעות בקורס. חשוב לשים לב האם מדובר בשעות אקדמיות (45 דקות) או בשעות שעון (60 דקות). נקודה חשובה נוספת היא שעות התגבור/תרגול. בחלק גדול מהקורסים התרגול מתבצע בתחילת השיעור ובסופו בלבד. הדבר מהווה חסרון משמעותי מכיוון שרוב התלמידים לא מגיעים לפני השיעור או שאין להם כוח להישאר אחריו. ואם כבר נשארים, הרי שאחרי 4-5 שעות לימוד מרגישים מותשים, כך שהתרגול לא ממש אפקטיבי. לכן, מפגשי תרגול שמופרדים לחלוטין ממפגשי הלימוד מהווים יתרון גדול שיש לקחת בחשבון.

ü      כמות התלמידים בכיתה – ברור לכולם שככל שהכיתה גדולה יותר יש בעצם "פחות מורה" לכל תלמיד. מורה, טוב ככל שיהיה, לא יכול להקדיש ל-40 תלמידים אותה תשומת לב שהיה מקדיש ל-20. כיתה קטנה יחסית מהווה יתרון משמעותי, שכן בכיתה שכזו קל הרבה יותר למורה להעניק יחס אישי לכל תלמיד, וכאשר תהיה זקוק לפגישה אישית לא תיאלץ "לקחת מספר" ולהמתין בתור.

 

ü      שביעות רצון התלמידים – בררו עם תלמידים הלומדים במקום האם הם מרוצים מרמת ההוראה, מתנאי הלימוד ומהיחס של המורה. מדובר במרכיב מאוד חשוב, אם כי הרבה פעמים תלמידים קובעים את הערכתם על פי פרמטרים לא רלוונטיים. כך למשל, תלמידים רבים נוטים להתבלבל בין מורה מצחיק ונחמד למורה מקצועי, כך שלא פעם תלמידים שנהנו במהלך הקורס יהיו מרוצים על אף שלא הוכנו כראוי לבחינה.

 

ü      נוחות – עדיף תמיד למצוא מקום לימוד קרוב יחסית למקום מגוריכם או למקום עבודתכם. זכרו שעליכם להגיע אליו מספר פעמים בשבוע במשך 10-12 שבועות.

ועוד נקודה למחשבה: כיום מרבית המכונים מציעים עזרי לימוד שונים, כגון מצגות, תוכנת לימוד מילים, תרגול דרך אתר האינטרנט של המכון ועוד. אמנם מדובר בתוספות שעשויות לסייע, אך יש לזכור שעדיין עיקר הלימוד ייעשה בכיתה עם המורה ובבית עם חומר הלימוד.

הטכנולוגיה, מתקדמת ככל שתהיה, לא יכולה ולא צריכה להוות תחליף לדבר האמיתי.

 

בחירת קורס פסיכומטרי, אם כן, היא החלטה חשובה בעלת השפעות מרחיקות לכת על עתידכם. אז אל תתנו ל"אפקט העדר" להוביל אתכם. בחרו מה שנכון לכם, מתוך ידיעה שמה שמתאים לחבריכם לא בהכרח מתאים גם לכם!

ולמרות כל האמור לעיל, חשוב לזכור, שהפרמטר המשפיע ביותר על ההצלחה הוא מידת ההשקעה שלכם בקורס. שום קורס ושום מורה, טובים ככל שיהיו, לא יעזרו לכם אם לא תשקיעו. אם אתם מרגישים שאתם לא באמת מחויבים או שאין לכם זמן להשקיע, עדיף שתדחו את ההרשמה שלכם למועד אחר.

 

 

בהצלחה!

 

המאמר נכתב על ידי גבי מאור, מדריך בכיר בקבוצת "תיכון תל-אביב"

מוגש באדיבות קבוצת תיכון תל אביב - בגרות, פסיכומטרי, תיכון בוקר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב