דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטת- בואן 

מאת    [ 26/09/2010 ]

מילים במאמר: 1253   [ נצפה 3478 פעמים ]

השיפור בהרגשתו של המטופל והירידה בכאב מתרחשים משום ששיטת בואן פותחת ביעילות חסימות בזרימת האנרגיה בגוף ובכך מאפשרת למערכות השרירים, השלד והאברים הפנימיים להגיע לאיזון פנימי מחודש. איזון זה מאפשר לגוף לרפא את עצמו ומתבטא בשחרור מכאב, שיפור יכולת התנועה ועליה כללית ברמת האנרגיה. התגובה לטיפול היא מהירה מאוד והתוצאות נשמרות לאורך זמן.

 

שיטת בואן מבוססת על סדרת תנועות מדויקות ועדינות המבוצעות על גבי רקמה רכה שנועדו לשחרר שרירים מכווצים באופן בטוח וללא כאב. אלו הן תנועות פריטה עדינות שהמטפל מבצע באצבעותיו לרוחב סיבי השרירים, הגידים או העצבים ולא לאורכם כמו בשיטות טיפול אחרות. התנועות מבוצעות לעיתים בנקודות שבהם מתחבר השריר או הגיד לעצם. באותן נקודות קרובים העצבים לפני השטח ועל כן משפיע הטיפול בצורה חזקה על מערכת העצבים. הטיפול יוצר אינטגרציה בין מערכת העצבים לשרירים בחלקי הגוף השונים, משחרר כיווצי שרירים כרוניים ומסב תחושת רוגע ושחרור למטופל.

 

האפקט המלא של הטיפול מושג ע"י שילוב של סדרות תנועות משלימות שהמטפל קובע תוך כדי הטיפול בהתאם לתלונה של המטופל. בין כל סדרת תנועות אחת לשניה יש תקופת מנוחה קצרה של כ- 2 דקות המאפשרת לגוף להגיב לטיפול ולהפנים את המסר שניתן לו. הטיפול מאזן את כל מערכות הגוף ומחזיר אותן לתפקוד הרמוני. תהליך זה אינו מוגבל לסימפטומים הגופניים בלבד אלא מקיף גם את ההיבטים הנפשיים והרגשיים של המטופל.

 

בתחילת הטיפול תגובת הגוף מתבטאת בהרפיה מוחלטת של כל השרירים. הרפיה זו גורמת לפתיחת החסימות בזרימת האנרגיה בגוף. אנרגיה זו הידועה גם בשם הסיני "צ'י" מוכרת מזה אלפי שנים ברפואה הסינית. גם הסינים הכירו בכך שרוב הבעיות הגופניות נובעות מחסימה בזרימת אותה אנרגיה בגוף, אלא שהם טיפלו בכך ע"י דיקור. בשלב הבא ולאחר שנפתחו החסימות מתעוררת זרימה טבעית חזקה של אנרגיה בכל הגוף. זרימת אנרגיה זו גורמת לגוף להתחיל בתהליך מואץ של ריפוי.

 

 כיצד התפתחה השיטה?

השיטה פותחה ע"י מר טום בואן באוסטרליה וקרויה על שמו. הוא גילה את יכולת הריפוי המדהימה שלו באופן מקרי כאשר עזר לחבר שנפל על גבו בעבודה. טום התחיל לטפל באנשים הקרובים אליו ובמהרה התפרסם שמו. הוא הבחין בקשר שהתקיים בין תלונות המטופלים שלו לבין מתח שרירים כרוני באזורים מסוימים אצלם בגוף. הבחנה זו, יחד עם רגישותו יוצאת הדופן ויכולתו להרגיש את זרימת האנרגיה בגוף מטופליו הובילו אותו לפיתוח של שיטת טיפול ייחודית המשחררת את אותם שרירים מכווצים ואת התלונות הקשורות אליהם. הוא מצא שעל ידי מניפולציה עדינה ומדויקת ביותר של השרירים או הגידים בנקודות מסוימות מתרחשת פעולת איזון של הגוף. בנוסף לכך הוא מצא, שלגוף האדם דרוש זמן בכדי להפנים ולהגיב לאינפורמציה הזו ומשום כך נחוצות הפסקות קצרות במהלך הטיפול בין סדרת תנועות אחת לשניה.

 

במשך השנים התפרסם טום בואן באוסטרליה כמי שריפא את אלו שאינם ניתנים לריפוי. הגיעו אליו חולים מכל רחבי אוסטרליה והוא טיפל בעשרות אלפי אנשים כשהשיטה מוכיחה את עצמה עם הזמן. הטיפול בדרך כלל ארך כ- 15 דקות בלבד ולרוב היה טום עושה 2-3 טיפולים לכל היותר. בשנת 1982 הלך טום לעולמו. היו לו 5 סטודנטים בלבד והוא לימד את כל אחד מהם בצורה קצת שונה. מייקל ניקסון ליווי, גם הוא תרפיסט אוסטרלי, למד אצל ארבעה מבין חמשת הסטודנטים של טום, ריכז את האינפורמציה ופיתח מתוכה את השיטה שנקראת NST, כאשר הוא מבסס אותה על הטכניקה שבה השתמש טום בשנים המאוחרות של חייו.

 

 למי עוזרת השיטה?

שיטת בואן היא שיטה בטוחה שהטיפול בה הוכיח עצמו כיעיל לבני כל הגילאים החל מתינוקות בני-יומם ועד לקשישים ביותר. בגלל מהות הטיפול הוא מתאים לכל מצב גופני, אקוטי או כרוני. לעיתים חל שיפור משמעותי כבר לאחר הטיפול הראשון כשלרוב המצבים יש צורך ב 3-2 טיפולים בלבד. זה אינו אומר שכל חולה יגיב באותו אופן ולמצבים ניווניים מתקדמים יש לעיתים צורך ביותר טיפולים ואף בשילוב עם שיטות אחרות. המטופלים יכולים לחוש מגוון של תחושות במהלך הטיפול ואחריו כגון עייפות, גלי חום וקור, הזעה ולעיתים אף שחרור רגשי. כל אלו הם סימנים חיוביים המראים שהאדם חוזר למצב בריאותי טוב יותר. תוצאות מדהימות הושגו בטיפול בספורטאים. לדוגמה שחקני כדורגל שנפצעו במהלך המשחק וטופלו ב- שיטת בואן, יכלו לחזור למשחק תוך דקות לאחר הטיפול. אתלטים מקצוענים בעולם כולו מגלים ש- שיטת בואן מזרזת את תהליך החלמתם מפציעות ומשפרת את ביצועיהם.

 

שיטת בואן יעילה במיוחד לטיפול ב:

v     כאבי ראש ומיגרנות

v     כאבי גב אקוטיים וכרוניים

v     כאבים בצוואר כולל Whiplash

v     בעיות בגולגולת ובלסתות T.M.J))

v     כתף מאובנת ובעיות בזרוע ובמרפק

v     בעיות במפרק הירך, בברכיים,בקרסוליים וברגליים

v     פציעות מתאונות ומספורט, אקוטיות וכרוניות

v     בעיות נשימה, אסטמה, ברונכיטיס וקדחת השחת

v     בעיות בדרכי השתן והעיכול

v     מחזור בלתי סדיר ובעיות פוריות

v     עייפות כרונית, מתח ועצבנות

v     דיכאון ובעיות נפשיות אחרות

v     פרקינסון, מחלות מערכת העצבים, היפראקטיביות

 

מטופלים רבים, שנואשו מהרפואה הקונבנציונלית ומשיטות טיפול אחרות, הופתעו לגלות כי שיטת בואן הצליחה לעזור להם מעל ומעבר למצופה (גם במצבים שאינם מצוינים ברשימה).

לא חייבים להיות חולים כדי להנות מטיפול בשיטת בואן השיטה ניתנת ליישום בכל מצב זמן ומקום, לאחר טראומה שהגוף עבר או רק בכדי לשמור על איזון הרמוני במהלך חיי היום-יום.

יופייה של שיטת בואן הוא בכך, שהיא מבוססת על הצורך הפנימי של הגוף להגיע לאיזון וריפוי. כאשר כל מערכות הגוף מאוזנות ומתפקדות בהרמוניה, הסיכוי לחלות הוא קלוש, תהליכי ההזדקנות מואטים, והגוף מחלים במהירות מפציעה ומחלה.

 

קורסים ללימוד שיטת בואן

 

שיטת בואן זוכה כעת להכרה גדלה והולכת בכל העולם. השיטה נלמדת באוסטרליה, ניו-זילנד, ארה"ב, אנגליה, גרמניה, צרפת, וכעת נערכים קורסים ללימוד השיטה גם בישראל.

 

מיכאל גדרון מלמד את השיטה בישראל בקורסים מרוכזים המיועדים בעיקר למטפלים  ברפואה משלימה ואנשי מקצוע מתחום הרפואה. מיכאל מטפל בשיטת בואן משנת 1995. הוא למד את השיטה בארה"ב ובאנגליה וקיבל הסמכה מטעם 2 הארגונים המלמדים אותה:

 

1. The Bowen Therapy Academy of Australia

2. International Institute of Applied Health Services

 

לפגישת ייעוץ, לטיפול או לפרטים בקשר לקורסים כתבו לי לאימייל kalteva@netvision.net.il

 

מיכאל גדרון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב