דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכונות אוטומטיות - מכונות סיגריות - סקירה ראשונה 

מאת    [ 24/09/2010 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 3645 פעמים ]

 

 

היי

 

המעשנים בינינו בוודאי נתקלו לא פעם בתופעת ה"תקוע בלי סיגריות" בכל מיני תרחישים שונים, אם זה באמצע הלילה ביישוב נידח בצפון, או סתם בין 2 ל-4 כשהמכולת הקרובה סגורה. אחד הפתרונות היותר נפוצים לתופעה הזו קרוי "מכונה אוטומטית לממכר סיגריות" או בקיצור "מכונת סיגריות". מכונות סיגריות מפוזרות בכל רחבי הארץ, במוסדות לימוד להשכלה גבוהה, מפעלים, סופר מרקטים, צה"ל, מועדונים ועוד ועוד. למרות המחקרים הרבים המעידים על כך שהעישון מזיק לבריאות, לפי נתוני הלמ"ס מעל 25% מקרב האנשים הבוגרים בישראל מעשנים. במילים אחרות, כל אדם רביעי שיש בסביבתו מכונת סיגריות הוא לקוח פוטנציאלי. ואם זו סביבה גברית מוגדרת, שיעור המעשנים מגיע עד כשליש מהאנשים בסביבה.

 

ישנם המזהים את ההזדמנות העסקית הטמונה בהצבת מכונות סיגריות ומיד ניגשים לאינטרנט כדי לברר על רכישת או השכרת מכונת סיגריות. במאמר הנוכחי אשתדל להקיף את נושא מכונות הסיגריות מההיבט העסקי והחוקי שלו.

 

המודל העסקי

כמו בכל עסק מסחרי, המודל הוא פשוט מאד: קונים מהסוכן בזול, מוכרים ללקוח ברווח.

 

איפה קבור הכלב?

מבחינה חוקית, אין להציב מכונות סיגריות במקום שלא ניתן לפקח על גיל הקונה, במידה ומצויים באזור המכונה כאלה שלא הגיעו לגיל 18 שהוא הגיל שמותר להתחיל לעשן ע"פ החוק. לאחרונה יותר ויותר רשויות מקומיות אוכפות באופן מוחלט חוק זה.

 

מבחינה עסקית, לעומת מכונות אוטומטיות אחרות שניתן למצוא במחיר המסתכם בכמה אלפי שקלים בודדים, מכונת סיגריות היא מכונה יחסית יקרה, וככל שרוצים למכור מבחר סיגריות גדול ומגוון יותר, עולה גם מחיר המכונה. מחיר מכונת סיגריות חדשה קטנה מתחיל בכ - 9000 ש"ח ויכול להגיע לעלויות של כ-25000 ש"ח למכונה גדולה. גם מחיר המכונות המשומשות אינו נמוך בהרבה, נדיר למצוא מכונת סיגריות קטנה בפחות מ-6000 ש"ח. הסיבה לכך פשוטה, לעומת מכונות אוטומטיות אחרות כמו שתייה קרה, או שתיה חמה וכד', למכונות סיגריות אין תקלות תכופות, ומכיון שכך אין הבדל משמעותי בין מכונה חדשה לישנה [לשם השוואה מכונת שתייה קרה חדשה עולה כ-20000 ש"ח, לעומת משומשת שניתן להשיג ב4000 ואף פחות].

 

אולם "חסרון" המחיר הוא גם יתרון גדול, שכן הסיכון בהשקעה במכונת סיגריות פוחת באופן משמעותי כשהרוכש יודע שאם העסק לא יצליח כפי שחזה, עדיין יוכל למכור את המכונה ללא הפסד גדול. מכונות סיגריות משומשות [בפרט מחברות מסוימות] הנן מצרך מבוקש, ונחטפות מיד, לעומת מכונות השתיה השונות.

 

הוצאה נוספת שיש לקחת בחשבון, היא קורא השטרות. כיון שמחיר חפיסת סיגריות מסתכם בכמה עשרות שקלים, רוב הצרכנים משתמשים בשטרות כסף לרכישת הסיגריות. קורא השטרות מייקר באופן משמעותי את מכונת הסיגריות, בעוד כ-2500 עד 3500 ש"ח [תלוי בדגם]. כמובן שניתן גם לא להתקין קורא שטרות, אולם כך המכונה לא תמצה את מלוא פוטנציאל המכירה.

 

היתרון הגדול במכונת הסיגריות, הוא שהסיגריות אינן עסק עונתי, המעשנים מעשנים בקיץ ובחורף, ההכנסה היא הכנסה יציבה ללא הפתעות [בשונה ממכונות שתיה חמה וקרה]. בצירוף היתרון של המכונה שהיא פשוטה ביותר לתפעול ונקייה כמעט לגמרי מתקלות, ניתן לומר שהיתרונות הנם שווי ערך למחיר הגבוה יחסית של מכונת הסיגריות.

 

זה הכל לסקירה זו

בסקירה הבאה אסקור מספר פרמטרים נוספים ועלויות משתנות אחרות העלולות להיווצר במצבים שונים, וכן נסקור את התחרות בענף מכונות הסיגריות.

 

מייקל

וונדינג האוס - מכונות אוטומטיות

 

 
vendinghouse.co.il

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב