דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 טעויות נפוצות בתהליך פיתוח מוצרים, והדרכים להימנע מהן 

מאת    [ 23/09/2010 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2475 פעמים ]

 

תהליך פיתוח מוצר הנו תהליך ארוך ומורכב הדורש מיומנות ומקצועיות, תוך שמירה על כללים רבים למען תיעולו מתחילתו ועד סופו.

ריכזתי להלן עשרה כללים חשובים אשר עשויים לסייע בדרך.

1.      חדשנות מול ערך מוסף. בעוד מתכנני ומעצבי מוצר רואים את החדשנות לנגד עיניהם כיעד להגשמה, הרי שהלקוח מחפש את הערך המוסף שהוא עתיד לקבל מהמוצר החדש. יש לראות בד בבד שני יעדים אלו בעת פיתוח מוצר חדש.

2.      זהות שגויה. קל מאוד לטעות ולראות את עצמך כלקוח של המוצר אותו אתה מפתח במקום לראות אותך כמי שאתה באמת. הסיכון הוא בכך שאתה עלול לפתח מוצר שבסוף לא יהיה לו שימוש, שכן מה שלך נראה כל כך מובן מאליו, עלול לתסכל את הלקוח שלך (אם מדובר, לדוגמא, בתהליך הרכבה מסובך מדי), ולהידחות על ידיו. הלקוח, שאיפותיו ותגובותיו צריכים להיות כל העת לנגד עיניך.

3.      אינדיבידואליות. קל לנו לשכוח, בייחוד כשאנו סבורים כי יש בידינו רעיון טוב, שאנחנו לא לבד בעולם, והשוק מוצף במתחרים להם רעיונות ומוצרים לא פחות טובים. תהליך הפיתוח חייב להיעשות לאחר (ובמקביל) חקר שוק מעמיק, תוך כדי ניתוח ואפיון מפורט של המוצרים המתחרים.

4.      הלקוח מול הצרכן הסופי. בדרך כלל הצרכן הסופי, זה שיעשה שימוש במוצר שאתה מפתח, הוא קהל הלקוחות של הלקוח שלך. חשוב שתהיה לך היכרות מעמיקה של קהל היעד של הלקוחות שלך. הלקוח שלך אף מצפה לכך ממך.

5.      תכונות מול יתרונות. ערכו של המוצר שלך נמדד ע"פ יתרונותיו ולא תכונותיו, והמוצר שלך חייב לשדר ערך חד וברור. קהל היעד שלך חייב לתפוס את ערכו של המוצר שלך ככזה הנותן פתרון לבעיה. באמצעות היתרונות עליך להיות מסוגל להסביר לקהל היעד שלך, בתוך פחות מדקה, מדוע המוצר שלך רלוונטי בשבילו.

6.      "חסכון" וקיצורי דרך. הדמיות ממוחשבות אינן תחליף לבניית מודל (prototype) ובחינתו - הן מבחינה הנדסית, והן מבחינה עיצובית. המודל הינו שלב נחוץ בהערכת המוצר וקבלת משוב מחברי הצוות והלקוחות, בייחוד כאשר נדרשת השקעה גדולה בתשתיות לקראת הייצור.

7.      יתר אופטימיות. שלב חיוני נוסף בתהליך הפיתוח הוא "ניהול סיכונים" (risk management). בהליך זה אתה חושף באופן מודע את תמהיל הסיכונים האפשריים, ומציע חלופות ופתרונות, ובכך ממזער את הסיכונים ומעלה את סיכויי ההצלחה.

8.      תיעוד - שלא ילך לאיבוד! בין אם אתה עובד יחיד בארגון קטן, או חלק מצוות פיתוח בארגון גדול, חשוב מאוד לאגד ולשמור את כל החומר הנלמד והנרכש בתהליך המחקר והפיתוח, בצורה נגישה לחבריך ולבאים אחריך. לידע הנרכש ערך רב ומתמשך על ציר הזמן.

9.      ליקויים בהעברת מידע. חלק מתפקידך כמנהל ומפתח מוצרים הנו להעביר הוראות והנחיות ברורות לאנשי מקצוע שיהיו שותפים בתכנון המוצר הסופי, כגון מתכננים ומעצבים תעשייתיים, גרפיקאים, מתכנני אריזה וכדומה. העברה לקויה של הוראות תגרום לסרבול התהליך, התמהמהות ובזבוז משאבים.

10.  רתימת העגלה לפני הסוס. טעות נפוצה של יזמים, מתוך רצון למהר ולהגן על רעיונותיהם, הנה לרשום אותם כפטנט טרם הושקעה מספיק עבודה באיסוף חומר וגיבוש האפיון הסופי של המוצר. התוצאה העגומה היא שהרעיון הופך להיות "שבוי" במגבלות הרישום שלו, שכן כל שינוי ידרוש תהליך רישום מחדש שעלויותיו יקרות.

שרון בסטר

http://www.aderet.biz

שרון בסטר


מומחית בניהול ופיתוח מוצרים


href="mailto:%3Cp%3Einfo@aderet.bizinfo@aderet.biz">">info@aderet.biz


http://www.aderet.biz




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב