אז שלחתם מייל דיוור לרשימת התפוצה, מה עכשיו? תתחילו לבדוק אותו למקסום האפקטיביות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

אז שלחתם מייל דיוור לרשימת התפוצה, מה עכשיו? תתחילו לבדוק אותו למקסום האפקטיביות 

מאת    [ 22/09/2010 ]
מילים במאמר: 722   [ נצפה 1763 פעמים ]

 
 

הרגע שלחתם דיוור לרשימת התפוצה שלכם. מה עכשיו? - כדאי מאוד שתתחילו לחשוב על בדיקת וניתוח הנתונים שיתקבלו בנוגע לדיוור. כמה הקלקות בוצעו ועל אילו חלקים בדיוור?
ביצוע פילוח צפיות והקלקות כמו גם ניתוח הנתונים, יאפשר לכם להבין את התנהגות המדוורים שלכם בנוגע לדיוורים קודמים וייקנה לכם תובנות באשר לשינויים והתאמות מושכלות בנוגע לדיוורים עתידיים.


המבחן הראשון שאתם צריכים לבצע נקרא "מבחן פיצול". השימוש במבחן זה וניתוח חכם של תוצאותיו, יחסוך לכם זמן וכסף ויפיק לכם תובנות בנוגע לשיפור הדיוורים הבאים.
מבחן פיצול משמעותו שליחת מספר דיוורים לקבוצות שונות של מדוורים על מנת ללמוד את החלקים השונים בדיוורים, אשר מביאים לשיעור גבוה יותר של פתיחת הדיוור, תגובות טובות יותר ובאופן כללי מעלות את אפקטיביות הדיוור.


להלן מספר תחומים לבדיקה במבחן הפיצול:

- גוף ההודעה:
אל תשקיעו הרבה זמן וכסף בעיצוב מבלי לתת תשומת לב גם לתוכן. היכן ובאיזו מידה הפנייה נעשית באופן אישי? האם התוכן של הדיוור שיווקי מידי או מכיל גם נימה אישית?
- עמוד הנחיתה:
בעמוד הנחיתה חשוב ביותר לזכור את כלל הזהב והוא "מיקוד". מדוורים המגיעים לעמוד הנחיתה מעוניינים לשמוע עוד ולכן תוכן ועיצוב עמוד הנחיתה חשובים לא פחות מהדיוור עצמו. תפקידו של עמוד הנחיתה הוא להציג פרטים נוספים ולהרחיב, במידה זו או אחרת, תוכן שהוצג בדיוור. עיצוב עמוד הנחיתה והתוכן המוצגים בו חייבים להיות ממוקדים ולשמר את תפקידו. אין להציג תכנים שונים שיכולים להפריע למדוור ע"י משיכת תשומת ליבו לנושאים שלא שייכים לתוכן עמוד הנחיתה.
- נושא הדיוור:
אמנם מדובר בשורה אחת בלבד, המורכבת ממספר בודד של מילים, "מה זה חשוב?" שורת הנושא חשובה באותה מידה, אם לא יותר, מתוכן ועיצוב הדיוור עצמו. נושא הדיוור הוא המסר הראשון המוצג למדוור. אם המדוור לא ישתכנע שישנה סיבה טובה לפתוח ולקרוא את הדיוור ששלחתם לו, הוא יימחק את הדיוור ואתם איבדתם את ההזדמנות שלכם (לפחות עד לשבוע הבא).


איך מבצעים את מבחן הפיצול?

הצעד הראשון ואולי החשוב ביותר הוא ליצור מספר דיוורים באותו נושא, למשל "מבצעי ראש השנה". כל דיוור יעוצב ויכיל תוכן באופן מעט שונה ויישלח לקבוצת מדוורים שונה, זאת על מנת לבחון את החלקים השונים והשפעתם על אפקטיביות הדיוורים.

החלקים הנפוצים לבדיקה הם:

- נושא המייל (Subject): האם נושא ארוך או קצר טוב יותר? פנייה אישית או פורמלית?
- כתובת השולח (From): ניתן לשנות את הכתובת ולבחון את מידת השפעתה. אל תשכחו שהכתובת היא גם (בנוסף לשורת הנושא) הדבר הראשון שהמדוור רואה.
- עיצוב: צבעים בהירים, כהים, קרים, חמים? עיצוב אחיד בכל הדיוורים או בכל דיוור עיצוב ייחודי בהתאם לנושא הדיוור?
- אופן הפנייה למדוור: האם לפנות בגוף יחיד או ברבים? באופן אישי או פורמלי? טיפ: הצעד הראשון הוא להוסיף את שמו המלא, למשל: "שלום רבקה".
- פילוח: לרשותכם מספר דיוורים ומספר פילוחים של רשימת התפוצה שלכם, יש לבצע התאמה מירבית על מנת להגדיל את יחס ההמרה (ROI) של הדיוורים.
- זמן שליחת הדיוורים: גורם הזמן גם הוא בעל השפעה רבה על אחוזי הפתיחה והפעולה בדיוורים. באיזה יום בשבוע אתם שולחים את הדיוורים? באיזו שעה: בוקר, צהריים, ערב?

מטרת מבחן הפיצול, כמו מבחנים אחרים, הוא למקסם את אפקטיביות הדיוורים שלכם ולהפוך הקלקות ללקוחות ולידים למכירות.
אם ישנה אפשרות להבין טוב יותר את הגורמים המשפיעים על אפקטיביות הדיוורים ובכך לשפר אותם, אז למה לא לפעול בדרך הזאת? חבל להפסיד לקוחות, זמן וכסף בשל מילה או משפט לא נכונים.


לאחר שביצעתם את מבחן הפיצול (ומבחנים אחרים) ויש בידכם נתוני צפייה והקלקות תוכלו לבחון אותם לצורך הסקת מסקנות לשינויים ושיפורים בדיוורים הבאים.

זהו את נקודות השבירה וההצלחה של הדיוורים לצורך שיפור התוצאות. עשו שימוש בנתוני הפתיחה, הקלקות, מכירות, רישום לדיוורים ולטפסים שונים. הנתונים הסטטיסטיים צריכים להיבחן מנקודות מבט שונות, כגון: המוצר, הקטגוריה, על פי זמנים, נתוני כניסה (Entrance), נתוני יציאה (Exit), וכדומה.

להלן מספר נקודות מפתח:

- חשבו את יחס ההמרה לכל לינק בדיוור ששלחתם, איזה קישור פופולארי יותר ואיזה מהם מכניס יותר כסף.
- בדקו את הדיוורים הכושלים או הקופצים (bounce).
- בדקו את מספר ההסרות של כתובות מייל מרשימת התפוצה.
- בצעו מעקב אחר המדוורים לתוך מסלולי הגלישה והשימוש שלהם באתר האינטרנט שלכם. זהו את המבקרים, את מספר ונקודות ההמרה/לידים ואת מספר ואיכות המכירות.
- בדקו את התוצאות לאורך זמן לבניית מודל בחינה לדיוורים עתידיים.
- חשוב לא לשכוח גם לבדוק את מספר ותוכן התלונות, המחמאות והתגובות של המדוורים.


אז כמו שאמרתי בתחילת המאמר, "שלחתם דיוור לרשימת התפוצה שלכם, מה עכשיו?" - עכשיו הזמן לעבודה האמיתית, של בדיקה, מעקב וניתוח הנתונים לשיפור הדיוורים הבאים.


שיהיה בהצלחה...

רון בן טאטא - יזם, מאפיין ויועץ לפעילות מקוונת וניידת @ronbentata

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב