דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מייבשי כביסה - מדריך לקנייה נכונה 

מאת    [ 22/09/2010 ]

מילים במאמר: 836   [ נצפה 5358 פעמים ]

אפילו בחורף כמו שלנו, שלא ממש מתיימר להיות כזה חורף גשום וסגרירי כמו, לדוגמא, בארצות הקרות של אירופה – תנאי מזג האוויר, לא תמיד מאפשרים ייבוש אופטימאלי של הכביסה הרטובה באוויר הפתוח. אי לכך – הצטיידות במכשיר מייבש כביסה, היא כמעט בגדר חובה. פעם מייבש כביסה, היה נחשב למוצר מותרות. רק אנשים עשירים במיוחד או מפונקים במיוחד, שלא היה נאה להם לתלות את הכביסה הרטובה שלהם בחוץ, ולהמתין בסבלנות עד שתתייבש, היו רוכשים לעצמם מכשיר מייבש כביסה, וב"מאמץ" של לחיצת כפתור הייתה כל הכביסה הרטובה שלהם, הייתה הופכת תוך פחות משעה מרטובה ליבשה ומוכנה לשימוש.

מאז – הזמנים השתנו. כיום מכשיר מייבש כביסה, לא רק שלא נחשב עוד בגדר של מותרות, אלא הוא זמין ונגיש כמעט לכל צרכן שרק רוצה לקנות. למרות שמייבשי הכביסה מגיעים במגוון של חברות יצרניות, ובמגוון של דגמים – כולם ללא יוצא מן הכלל - גם אלו היקרים יותר, וגם אלו היקרים פחות - עובדים על אותו עיקרון פעולה: סיבוב התוף שבתוך המכשיר, הזרמה של אוויר חם לתוך המערכת וסילוק של הלחות מן הכביסה הרטובה. דגמים של מייבשי כביסה, שהם יותר יקרים, לא בהכרח מעידים על כך, שהם מייבשים את הכביסה יותר מהר או יותר טוב, אלא פשוט מעידים על כך שהמכשיר מכיל יותר פונקציות ויותר פעולות לנוחיות המשתמש. מחירים של מייבשי כביסה יכולים לנוע בין 1,000 שקלים לבין 6,000 שקלים לכל היותר (תלוי בדגם) – אבל כדי להקל עליכם לדעת איך לבחור את מייבש הכביסה המתאים ביותר עבורכם, אספנו מקבץ של טיפים מכמה טכנאי מייבשי כביסה, שידריכו אתכם על מה לתת את הדעת ועל מה חשוב לשים לב, כשאתם באים לרכוש מייבש כביסה חדש.

דבר ראשון, לפני שרוכשים מייבש, מומלץ לעשות חושבים, ולהחליט מראש היכן אנחנו מתכוונים למקם אותו. המייבש צריך להיות ממוקם, במקום שנמצא בסמיכות למכשיר מכונת הכביסה – כך שבכל פעם שאנחנו צריכים להכניס אליו את הכביסה הרטובה, לא נמצא את עצמנו "מטיילים" איתה בכל הבית. בנוסף – חשוב שהמייבש יהיה ממוקם במקום מאוורר עם נוחות גישה. אם, לדוגמא, מכשיר המייבש הוא מכשיר בעל פתח קדמי, צריך לוודא שהפתיחה של הדלת שלו היא נוחה, שהדלת מצליחה להיפתח לרווחה, ושנוח להכניס דרכה את הכביסה. מומלץ, כמובן, לוודא שבקרבת המייבש נמצאת נקודת חשמל, ובמידה ואין כזאת – יש לקרוא לחשמלאי שיתקין אחת. עוד אלמנט שיש להתחשב בו הוא מידת הרעש שהמכשיר פולט. אם המייבש, פולט רעש יחסית חזק, מומלץ לא למקם אותו בסמוך לחדר שינה, או בסמוך לחדר ילדים. בכל מקרה – היום גם יש מגוון של דגמים חדשים של מייבשים, שנחשבים ליותר ידידותיים, ומבצעים את פעולת הייבוש בצורה שקטה במיוחד.

דבר שני שמשפיע על בחירת דגם המייבש הוא שיטת ניקוז הלחות שלו. רק לשם הסבר – כאשר המייבש מסלק את הלחות מן הכביסה הרטובה, הוא מנקז את הלחות ואת האוויר החם, באמצעות צינור פליטה החוצה דרך חלון או דרך פתח חיצוני אחר, שנמצא בסמוך למייבש. במידה ואין פתח של יציאה, בסמוך למכשיר המייבש, ניתן לרכוש מייבש כביסה בעל "מעבה" (קונדנסור) שהופך את האוויר החם לנוזל, ומוציא אותו דרך מערכת הניקוז של הבית.

עוד דבר שיש להתחשב בו כאשר בוחרים מייבש, הוא הקיבולת שלו והעוצמה שלו. קיבולת המייבש, היא בעצם כמות הכביסה הרטובה, שניתן להכניס למכשיר המייבש במחזור כביסה אחד. קיבולת ממוצעת של מייבש נעה בין 5 – 6 ק"ג, וכמובן שיש דגמים אחרים של מייבשים, בעלי קיבולת נמוכה יותר, ובעלי קיבולת גדולה יותר. בגדול – מומלץ להתאים את הקיבולת של המייבש, לקיבולת של מכשיר מכונת הכביסה. עוצמת המייבש, היא מידת ההספק שלו. בד"כ עוצמה ממוצעת של מייבש נעה בין 2400 – 2800 ואט. בעיקרון, ככל שהעוצמה של המייבש תהיה גבוהה יותר, זמן הייבוש שלו יהיה קצר יותר, והוא יהיה חסכוני יותר באנרגיה.

מעבר לסיבולת ולהספק, יש כיום במייבשים החדישים, גם מגוון של פונקציות ופעולות נוספות. מטרתם של הפונקציות היא להקל יותר על המשתמש, ולהפוך את השימוש במכשיר להרבה יותר נוח. הפונקציות הפופולאריות הן: מד טמפרטורה שבעזרתו ניתן לכוון את הטמפרטורה של המכשיר, טיימר – שבעזרתו ניתן להגביל את זמן הפעולה של המכשיר, פונקציה שנקראת "חיישני לחות" - שבאה להפסיק את פעולת המייבש באופן מיידי, ברגע שהבגדים נמצאים במצב יבש (פונקציה זו גם באה בנוסף לחסוך בחשמל), פונקצית אל-קמט – שמונעת את התקמטות הבגדים ע"י הזרמה של אוויר קר לתוך המערכת ועוד פונקציה שנקראת CRISS CROSS שמשנה לסירוגין את הסיבוב של התוף במהלך הייבוש.

חשוב שהמייבש יהיה חסכוני בחשמל – עד כמה שניתן (מייבשים, ידועים בתור אחד המכשירים זוללי החשמל הגדולים ביותר), וכמובן שגם רצוי לוודא עם החברה או החנות שממנה נרכש המכשיר, מהם תנאי האחריות שניתנים, מה הם כוללים, ולאיזה תקופה של זמן. למרות שמייבשי כביסה, הם מכשירים פשוטים יחסית, שכמעט ולא נוטים להתקלקל, עדיין, לא עלינו, לפעמים כן יכולים להתרחש בהם תקלות. במסגרת האחריות – מחויבת חברת השירות, במקרה של תקלה, לשלוח במיידי ללקוח, שירות של תיקון מייבש כביסה, שיבוא לבדוק את הבעיה וינסה לפתור אותה. במקרים מסוימים, אם מדובר בתקלה שהיא כרונית, או בדגם של מכשיר שהוא בעייתי – חברת השירות, גם מחויבת לפצות את הלקוח, ולהחליף לו את המייבש במכשיר מייבש כביסה חדש.

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - אתר להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע. האתר מספק מידע רב לגולשים בתחום בעלי המקצוע כגון: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע, תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים, השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר, המלצות על בעלי מקצוע ועוד. בין התחומים המופיעים באתר : תיקון מוצרי חשמל I תיקון מקררים I טכנאי מקררים I טכנאי מכונות כביסה I תיקון מכונות כביסה I תיקון מדיח כלים I תיקון מייבש כביסה I טכנאי מדיח כלים I טכנאי מייבש כביסה I תיקון תנורים I
המאמר נכתב ע"י אודליה משורר - מנהלת תוכן ראשית של האתר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב