דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיסוי נדלן 

מאת    [ 22/09/2010 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 2468 פעמים ]

רכישה ומכירת נכס או קרקע היא עסק מורכב וסבוך הדורש זמן, מאמצים, ממון וידע משפטי בסיסי. בעת קניית או מכירת מקרקעין מתוודעים למושגים כמו: מס רכישה , דמי הסכמה,   גוש וחלקה ועוד. המיסים הרבים הכרוכים בעסקאות נדל"ן מהווים סכום נכבד שיש לקחת בחשבון. מיסוי נדל"ן דורש הבנה מעבר למה שיש לאדם מן השורה כדי להבין את דיני המיסוי חובה ליצור קשר עם עורך דין אמין ומנוסה המתמחה במיסוי נדל"ן

עורכי דין המתמחים בתחום מיסוי מקרקעין מכירים היטב את החוקים והפסיקות ויכולים לעזור לרוכש או המוכר להשיג עסקה מוצלחת. במסגרת המיסים ישנם הרבה מקרים בהם ניתנות הקלות משמעותיות בתשלום המס. אדם העובד עם   עורך דין יכול לחסוך סכומים ניכרים בעת קניית הנכס או מכירתו. את הסכומים האלה עדיף להשקיע בדק ופרגולה בגינה או בהרחבת חדר למס ההכנסה.

עורך דין מקצועי ומנוסה מלווה את לקוחותיו מרגע הקנייה או המכירה ועד למשא ומתן מוצלח אם מדובר במכירת   נכס יש לשלם מס שבח, אשר נקבע לפי רווח ההון שנצבר בנכס מזמן רכישתו ועד מכירתו. יש נכסים שמחירם עלה מאוד עם השנים ועל כך יש תשלום של מיסים. אדם ששוכר עורך דין מקבל מידע חשוב  לגבי המקרים בהם הוא פטור ממס כמו: אם לא נמכרה דירה נוספת בארבע השנים שקדמו לזמן מכירת הדירה העכשווית במקרה והדירה הועברה אליו כמתנה או במסגרת גירושין הוא פטור מלשלם מס שבח. הפטורים האלה מותנים בהתניות נוספות   אלו רק  חלק מן ההקלות וישנן נוספות. במקרים אחרים, כדאי לבעל המקרקעין לוותר על ההקלה בתשלום מס השבח, כי וויתור עליו במכירת מקרקעין זה משתלם לו והוא יקבל תמורה גבוהה יותר עבור מקרקעין נוסף שימכור בעל מקרקעין שאינו שוכר את שירותיו של עורך דין עלול להפסיד סכומים ניכרים

גם לגבי מס רכישה אותו משלם הקונה לפי דרגת המס שלו, ישנן הקלות. אם לקונה יש דירה והוא רוכש עוד נכס אך מתחייב למכור את הראשונה בתוך שנה, הוא מקבל הקלות. אם הדירה התקבלה בירושה,   הרוכש זכאי להקלות ויש מקרים נוספים.

צריך להבדיל גם בין נכס היושב על קרקע פרטית או אדמת מנהל. על קרקעות השייכות מנהל מקרקעי ישראל, המהוות כ-94% מהיקף האדמות בישראל, מוטלים מיסים שונים. למשל: דוגמא לאחד מהם היא דמי הסכמה שיש להעביר למנהל אם חכירת המקרקעין לא מהוונת כאשר מעבירים זכויות על המקרקעין. יש לשלם למנהל את כל המיסים כדי שהקונה יוכל להעביר את הזכויות על המקרקעין על שמו בטאבו.

שכירת שירותי עורך דין לקניית נכס או מכירתו דורשת זהירות ויסודיות בפגישה הראשונית תוכלו להתרשם ממנו ומהצוות שלו ולראות אם המקום נראה לכם רציני, מטופח ואם מדובר באנשים מנוסים ומקצועיים.

לבירוקרטיה הנלווית לרכישת דירה או כל נכס מקרקעין אחר במדינת ישראל אין אח ורע בעולם.http://nadlan-law.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב