דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמה מילים על יזמות חברתית 

מאת    [ 22/09/2010 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2146 פעמים ]

כמה מילים על יזמות חברתית

אנשי עסקים חברתיים - מה זה, ואיך לוקחים חלק בשינוי? כאן הוא המקום לדון בשאלות אלה והרבה אחרות.
מטרת התוכנית ליזמות חברתית, הראשונה מסוגה בישראל, להכשיר יזמים חברתיים למילוי תפקידי מפתח בכל מקום בו ניתן לקדם את מעשה התיקון החברתי שכה דרוש לחברה בישראל.

מטרת התכנית בדגש יזמות חברתית - הראשונה  מסוגה באקדמיה הישראלית -  היא להכשיר יזמים חברתיים למילוי תפקידי מפתח בסקטור העסקי, בסקטור הציבורי, בחברה האזרחית ("הסקטור השלישי") ובכל מקום בו ניתן לקדם את מעשה התיקון החברתי שכה דרוש לחברה בישראל.

התוכנית בדגש יזמות חברתית מיועדת לצעירים בני כל הגילאים בעלי חזון ורצון עז לקדם תיקון חברתי; לחלוצים באופיים שהיוזמה, החדשנות והיצירתיות הם מרכיבים  מרכזיים בהוויתם;  ולאלה שמעוניינים להיות אנשי עסקים חברתיים, המשלבים את להט החזון והשליחות החברתית עם גישות פיתוח וניהול עסקיות.

אכן כיום כדי להאבק בעוני ולמגר את המצוקה אין די ברצון טוב וברגישות חברתית. נדרשים ידע רב תחומי ומיומנויות רבות. מהיזמים החברתיים נדרשות יכולות ייחודיות להובלת תהליכי השינוי החברתיים, כמו גם,  יכולות הנהגה אשר מחייבות ידע ניהולי, סוציוכלכלי, משפטי ועסקי. ידע ומיומנויות ייחודיות אלה הם מלט הבנייה של השינוי החברתי.

מטרת ההתמחות היא להכשיר יזמים חברתיים אשר ייזמו, ינהלו ויובילו מיזמים, ארגונים ועסקים שמבקשים להשיג מטרות חברתיות (אתיות או סביבתיות) מתוך עצמאות כלכלית ואיתנות עסקית. לטובת זאת מקנה התוכנית למשתתפיה הכשרה מתקדמת וייחודית בתחומי העסקים, הכלכלה, החברה והמשפט וזאת הן על ידי מתן ידע תיאורטי עשיר והן על ידי מתן כלים מעשיים ופיתוח מיומנויות דרושות מתחומי הניהול, היזמות, הכלכלה, המשפטים, הרווחה והטכנולוגיה כמו גם מהתחום החברתי והטיפולי.

במסגרת התוכנית בדגש יזמות חברתית נלמדים נושאי הליבה במנהל עסקים (כגון: שיווק ופרסום, מימון ושוק ההון, ניהול משאבי אנוש) בראיה סוציוכלכלית אגב שימת דגש על נושאי האחריות התאגידית, הציבורית והחברתית. דגש מיוחד יינתן להכרה מעמיקה עם המצב החברתי דהיום בישראל  בתחומי המשק והרוחה ולליבון  נושאי זהות ומנהיגות ערכית בישראל.   לצד הלימודים הפרונטאליים, כוללת התוכנית עבודת שטח יישומית לאורך שלוש שנות התוכנית הן באמצעות השתתפות בסדנאות ובקורסים מעשיים, הן באמצעות עבודה על מיזם אישי בחממה ליזמויות (שם ייזכו המשתתפים בליווי ובחניכה אישיים למימוש חזונם הפרטי), והן באמצעות סיורים עיתיים ברחבי המדינה והכרת הנעשה בעולם הרחב.

תמהיל זה מעניק ארגז כלים ייחודי ומתקדם לבוגרי מסלול יזמות חברתית, אשר יאפשר להם לקחת חלק בניהול תהליכי שינוי חברתיים בישראל ולהימנות על דור העתיד של מתקני החברה בישראל וחלוציה, בסקטור העסקי, הציבורי או השלישי.

שותפות יישומית עם המועצה המקומית סביון

מרצי ההתמחות הינם מהמובילים בתחום העסקי והחברתי. כמו כן, ישולבו בתכנית כמרצים אורחים יזמים חברתיים בולטים, אישי ציבור ומובילי שינוי. אנשי עסקים מובילים המתגוררים בסביון יחנכו את הסטודנטים וידריכו אותם בבניית תכנית עסקית שתביא להגשמת הרעיון לשינוי פני החברה.

סיוע במימוש רעיון חברתי למצטיין/ת התוכנית בדגש יזמות חברתית

צוות שופטים של הקריה האקדמית אונו יבחר סטודנט/ית מצטיין/ת בתכנית שלאור ההצטיינות והפעילות במהלך התואר יזכה/תזכה לסיוע כלכלי וליווי ארגוני צמוד למימוש יוזמתו/ה לשינוי חברתי.

הקריה האקדמית אונו ? יזמות חברתית - משנים את פני החברה בישראל http://blogs.ono.ac.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב