דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתבו עליך בעיתון, הופעת בתוכנית הבוקר בטלויזיה. אחרי 24 שעות אף אחד כבר לא זוכר! מה ניתן לעשות ? 

מאת    [ 22/09/2010 ]

מילים במאמר: 634   [ נצפה 1428 פעמים ]

 איך ממנפים את הכתבות מאוחר יותר?

 ברוכים הבאים לעולם האמיתי, עולם ההמשכיות. בואו נניח את הקלפים על השולחן כבר בהתחלת המשחק: אין בכוחה של אף כתבה אחת בתקשורת כדי להפוך אתכם לבעלי עסק מצליח. לעיתים באים למשרדי לקוחות שמבקשים: " תשיג עבורי רק כתבה אחת ב"7 ימים" של "ידיעות אחרונות" וזהו. קח כמה כסף שתרצה, זה כל מה שאנו מבקשים".

מעולם לא מכרתי עסקה כזו. לא מכרתי כי אני יודע מתוך 28 שנות ניסיון

בתחום התקשורת שאין בכוחה של כתבה אחת ליצור באזז משמעותי. נכון שיש עסקים מסויימים שכתבה אחת ב"7 ימים" או בחדשות ערוץ 2 תביא להם שבוע ואף חודש של עסקים מעולים. אבל עדיין, הסוד הוא המשכיות. רוצים הוכחה? ובכן, תנסו להיזכר: מה היה הנושא של הכתבה השניה או השלישית במוסף "7 ימים" האחרון? ומה היתה כתבת השער? אתם מבינים? המוסף הכי נקרא במדינה, כתבה בשער שלו שתפסה 3-4 עמודים בעיתון ואתם בקושי מצליחים להיזכר בה אם בכלל. מה זה אומר? שכתבה אחת, גדולה ומוצלחת ככל שתהיה-לא תעשה את ההבדל.

אף שחקן כדורגל או שחקן תיאטרון לא נבנה מהופעה אחת אדירה שלו. הסוד ביח"צ ממש כמו במשחק-"אתה תמיד טוב כמו הפעם האחרונה שלך על הבמה". ולכן-מי שישחרר את המושכות אחרי כתבה או שתיים, פשוט ייעלם.

מי מכם זוכר את רובי שהיתה לה תכנית קבועה בערוץ השני? יגאל שילון? דן שילון? ואלה היו כוכבי טלוויזיה ענקיים עם תכנית קבועה שלהם שרצה במשך שנים...

אם כן סכמנו שצריך לשמור על המומנטום כל הזמן. הדרך הכי טובה שאני מצאתי לנכון לנקוט בה, היא למנף את הכתבות באמצעות הרשת החברתית. זהו תחום שרק צובר חסידים מדי יום. "פייסבוק" בצעה החודש עוד קפיצת רייטינג מרשימה ועקפה את "וואי נט" ואת "וואלה" . הרשת התמקמה בנינוחות במקום השני של טבלת הרייטינג, שנייה רק ל"גוגל". אין לכם פלטפורמה טובה, זמינה ונוחה יותר לעבוד בה עם הכתבות שהתפרסמו אודותיכם מאשר אתר האינטרנט שלכם והדף שלכם ב"פייסבוק". בצורה כזו תעניקו לכתבות חיי נצח. כל מי שיחפש אתכם ימצא את הכתבות באתר, בגוגל" והכתבה תשחק לטובתכם פעם אחרי פעם.

רוב בני האדם עובדים אוטומטית בתוך הרשת החברתית. זה בסדר להעביר מסרים סתמיים: "הולך לחמותי להרביץ צ'ולנט בשבת"...

האם זה מקדם אתכם לקראת הגשמת המיתוג העסקי? לא בטוח. ובכן, הקפידו להשחיל לרשת כל קומוניקט, טור אישי, סקר מידע נצבר, אמירה אקטואלית וכמובן-כל כתבה שהשגתם. בצורה כזו תצרו השפעה מצטברת ותפיקו את האפקט הנכון. אנשים שיקראו מה אתם אומרים וחושבים כל כמה ימים על אדריכלות. יקבלו מכם הפניה לכתבה שפורסמה עליכם בעיתון או אתר אינטרנט מוביל, יבינו מקץ כמה שבועות שאתם בעלי מקצוע מומחים. הם ידעו שיש לכם דברים מעניינים לומר לכם, בעלי ערך. לעיתים הם יקראו בעיון, לעיתים הם ירפרפו, יש מי שיתעלמו. בכל מקרה, ההשפעה המצטברת היא החשובה. תכתבו עשר פעמים על עיצוב דק מעץ למרפסת – פתאום אחד מאלף החברים שלכם ברשת ירצה לבנות אחד כזה. למי אתם חושבים שהוא יפנה?

בואו נגיד-לפחות הרווחתם את הסיכוי שהוא ייקח אתכם בחשבון, מה שלא היה קורה עד לפני שהתחלתם לעבוד בכלי יחסי ציבור ברשת החברתית.

עבודה בעזרת כלי יחסי ציבור אל תוך הרשת החברתית היא מוצר משלים מעולה. זה לעשות צעד וחצי לפני השוק והמתחרים. בישראל הדבר עדיין בחיתוליו, אנא נצלו את האפשרות.

מי שיתחיל לעבוד עם כלים של יחסי ציבור ברשת החברתית, יבלוט מיד מבין כולם, יצבור מהר רשימות תפוצה וימתג את עצמו בזול, מהר ונכון.

למעוניינים לקבל גישה לחומרים נוספים מומלץ להכנס להכנס לבלוג שלנו ולהרשם. 

הכותב הוא ברק רום בעלי משרד יחסי  ציבור מהמובילים בתל אביב.

 

 

ערן גזית
מנכל נשותף
http://wwwebbing.biz
שיווק ויחסי ציבור ברשת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב