דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ברלין למשפחה - מה עושים עם ילדים שלא רוצים לראות את שער ברנדנבורג? 

מאת    [ 21/09/2010 ]

מילים במאמר: 894   [ נצפה 3917 פעמים ]

ברלין אינה רק יעד לתיירים שוחרי תרבות או בילויים. יש לה גם מה להציע לילדים. ולא רק באירועי חג הילד הבין-לאומי, המתקיימים כמו כל האירועים הגדולים ליד שער ברנדנבורג. מידע רב על אתרים המתאימים למשפחות וילדים תוכלו למצוא באתר לטייל בברלין. קליק כאן.

 

בימים כסדרם, שער ברנדנבורג אינו מעניין ילדים. אבל לא הרחק ממנו, ברחוב אונטר דן לינדן, עומד מוזיאון השעווה של מדאם טיסו. המוזיאון הברלינאי מתמקד באופן טבעי בדמויות גרמניות. אלברט איינשטיין נחשב כאן כמובן לגרמני, וכמוהו קרל מרכס. ויש כוכבי ספורט גרמנים, המוכרים בכל העולם, כמו פרנץ בקנבאואר, אולי קאן ובוריס בקר. אבל יש גם אישים בין לאומיים כגון מיכאיל גורבצ'וב, והרבה כוכבי בידור שכל ילד מכיר: בריטני ספירס, מדונה, ניקול קידמן, טום קרוז, אנג'לינה ג'ולי, בראד פיט, רובי ויליאמס, מייקל ג'קסון, ג'ניפר לופז, ג'וני דפ, הדמות מצוירת שרק, ועוד רבים וטובים.

 

 הברונכוזאורוס הכי גדול

 

עוד מקום במרכז העיר שיעניין ילדים הוא המוזיאון לתולדות הטבע. המוזיאון שוכן במבנה יפה מהמאה ה-19, השייך לפקולטה למדעי הטבע של אוניברסיטת הומבולדט, לא הרחק מתחנת הרכבת הראשית של ברלין. יש בו אוספים עצומים של מינרלים ומאובנים.

 

גולת הכותרת של המוזיאון נמצא כבר באולם הראשון: אוסף הדינוזאורים המעניין, ובכלל זה שלד של ברונכוזאורוס, שגובהו יותר מ-13 מטר. זהו השלד הגדול ביותר בעולם שהצליחו מדענים להרכיב. יש גם תצוגה מרשימה של בעלי חיים מפוחלצים המסייעת להבנת האבולוציה.    

 

 שודדי הסבתות בכיכר פוטסדאם

 

אתר אידיאלי לילדים נמצא בכיכר פוטסדאם. זהו מרכז לגולנד דיסקאוורי, מתחם מקורה של החברה שזכתה לכינוי "שודדת הסבתות". באגף "מינילנד" אפשר לראות דגמים של המבנים המפורסמים בברלין עשויים מאבני לגו. למשל, הרייכסטאג, שער ברנדנבורג וחצרות האקה. באגף הסמוך הקרוי "מסע בג'ונגל" יש נחשים, קופים סוסי יאור ופנתרים – הכל מאבני לגו. מוקרן גם סרט "4 ממדי" על בוב הבנאי, וניתנת לילדים גם אפשרות לבנות בעצמם באבני לגו. במקום יש חנות גדולה למשחקי לגו, שלפעמים נותנת הנחות גדולות.  

 

מקום שאולי יתאים לילדים הוא מגדל הטלוויזיה (ה"טורם"). עולים במעלית תוך 40 שניות לאולם התצפית בגובה של 203 מטר מעל פני הקרקע. כדי לשבת במסעדה המסתובבת צריך להזמין מקום מראש, או לעמוד בתור זמן רב. אבל הפתרון לילדים רעבים אינו מסעדות אלא ג'אנק פוד, ואוכל כזה יש בעיר בשפע ובזול. בכל פינת רחוב תמצאו דוכן לנקניקיות ברלינאיות, פיצרייה או דוכן שווארמה (הקרויה כאן, ובצדק, בשמה הטורקי: דונר).      

 

דגים טרופיים במרכז ברלין

 

סמוך לכיכר אלכסנדר ושוק האקה.יש אקוואריום גדול הקרוי  Sealife-Aquarium. המתקן שייך ליזמים שהם גם בעלי מוזיאון השעווה ולגו דיסקאוורי. פירושה של עובדה זו הוא שאפשר לקנות כרטיס משולב בהנחה ניכרת. האטרקציה היא אקווריום לדגי ים שגובהו 25 מטר. עולים במרכזו במעלית וצופים דרך דפנות הזכוכית על 1,500 סוגי דגים טרופיים, וכן אלמוגים צבעוניים וכוכבי ים.

 

יש גם אקווריום מים מתוקים ובו דגים שהובאו מהנהר שפרה, מאגם ואנזה או מנמל המבורג, לצד דגים ממקומות אחרים.

 

 אקווריום לא פחות יפה מצוי בתחומי גן החיות של מערב ברלין, אבל כדי להגיע לשם ממרכז העיר צריך לנסוע בתחבורה הציבורית. הגן נמצא בגבול בין רובע שרלוטנבורג לרובע שונברג, במרחק של 2 דקות הליכה מתחנת הרכבת הנושאת את שמו ועשר דקות הליכה מקו-דאם. זהו גן החיות הראשון בגרמניה. הוא נפתח לקראת סוף המחצית הראשונה של המאה ה-19. כיום יש בו 14 אלף חיות, מ-1400 מינים, ומבחינה זו הוא המגוון ביותר בעולם.

 

לגבי האקווריום: יש בו מכלים ענקיים לדגי ים ולדגים של מים מתוקים, ואולם מיוחד לתנינים.

 

יש גם גן חיות יפהפה במזרח העיר. הוא גדול יותר מאחיו המערבי, מבחינת השטח, ושוכן בתוך פארק ענקי, הכולל גם ארמון.   

 

מטוס על הגג

 

עוד אתר חובה לילדים הוא המוזיאון הטכני הגרמני. המוזיאון, שהוא אחד הגדולים מסוגו בעולם, שוכן במבנים ששימשו בעבר תחנת רכבות משא ומפעל תעשייה סמוך. מוצגים בו, בין היתר קטרי רכבת ומטוסים שלמים, דגמי ספינות, ואוספים של ציוד טכני מכל סוג - מכלי עבודה ועד למחשבים,

 

על הגג מוצב מטוס שהשתתף ברכבת האווירית שהפעילו מעצמות המערב לאחר מלחמת העולם השנייה כדי להסיר את המצור שהטילו הסובייטים על ברלין. כדי להגיע למוזיאון צריך לנסוע בתחבורה הציבורית לרובע קרויצברג.

 

עוד אתרים יפים המתאימים לטיולי משפחות, כגון גני שעשועים ופארקים, תוכלו למצוא באתר לטייל בברלין. קליק כאן.   

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב