דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק רחוב- שיווק (כ)שחבל על הזמן 

מאת    [ 07/05/2007 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 3265 פעמים ]

צרכן משועמם הוא צרכן טוב. בסופרמרקט למדו את זה כבר מזמן. תן לו לחכות, הוא יתחיל להסתכל מסביב, ואז ברגע הנכון, תשים לו מול העיניים את הממתק האהוב עליו - החיבור כבר יקרה לבד.

למרות שמדובר רבות על קצב החיים המודרני, הרגעים בהם אנשים נמצאים במצב נייח זמן רב במהלך היום הם לא מעטים. ובכל רגע כזה ממתינה הזדמנות שיווקית, שבכל מיקום אחר הייתה נדרשת פעולה הרבה יותר דרמטית כדי לתפוס את תשומת לב הלקוח הבא.

חדרי המתנה - לא יכלו לתת להם שם טוב יותר. אנשים ממתינים בתור לרופא, לספר, לקוסמטיקאית וכו' ומחפשים מה לעשות. דוגמא טובה לניצול המצב עד תומו סיפקה חברת אורביט, אשר פיזרה בחדרי המתנה של רופאי שיניים, בין חוברות ה"לאשה", חוברת קומיקס חביבה למראה. בחוברת מככב מסטיק גיבור-על המציל את השיניים מהחיידקים הרעים. קריוס ובקטוס עם מוסר השכל מסחרי. בחדר שכל מה שיש לעשות בו הוא להמתין - בשילוב חוברת לקריאה קלה - החיבור כבר קורה לבד.

בתי קפה - כאשר התור הולך ומתארך, נהוג לעיתים להוציא לממתינים טעימות קטנות כדי להמתיק מעט את ההמתנה. גם בפקקים, לעיתים חברות נוהגות להוציא דיילים אל השטח ולחלק דוגמאות מהמוצר החדש שהן רוצות לקדם. דווקא החברה שחרטה על דגלה את שיווק השטח כדרך אסטרטגית מיום היווסדה, הלכה בדרך ההפוכה. אגדה היא בתעשייה (שלא ידוע אם אמת או בדיה), כי אנשי השיווק של רד בול עברו בחוצות דיסקוטקים ומועדונים, ובמקום לחלק את המשקה שלהם לבליינים, פיזרו פחיות ריקות בכניסה למקום הבילוי. זאת על מנת לתת את הרושם לממתינים בכניסה כי הבליינים שהמתינו לפניהם דאגו כבר לשתות את מנת המשקה מצמיח הכנפיים שלהם.

המענה הקולי האוטומטי - ניצול זמן המענה האוטומטי במוקדי שירות של ארגונים הולך ותופס חלק בתפיסה השיווקית וכזמן פרסומי חינם נוסף. הלקוח התקשר, הוא גם ככה ממתין, בואו ננצל את זה. ישנן חברות העושות זאת בצורה גסה ועוד לפני שהלקוח נכנס לתהליך הניתוב סיסמאות והצעות חדשות נזרקות לכיוון הלקוח, גם אם הוא התקשר להתנתק משירות או להתלונן. Netvision, שבשרותיהם נעשה שימוש בעת כתיבת שורות אלה, מציעים שירותי טכנאי לבית ומפנים לתיבת הדואר לקבלת "הפתעות" עם החיבור למענה הקולי. הניווט במערכת עצמה כדי להגיע לנציג תמיכה הוא כבר סיפור לכתבה אחרת. באותו הקשר, פורסם השבוע בדה מרקר, כי בסקר שנערך עלה כי בהמתנה למענה אנושי אנשים הכי רוצים לשמוע את מיקומם בתור, כאשר מוזיקת רקע רק מעצבנת אותם - לגבי פרסומות וקידום מוצרים לא נכתב.

הפקק - לפחות חצי שעה הלוך, חצי שעה חזור מבלה הישראלי בדרך אל העבודה וחזרה ממנה. בדרך יש לו את כל הזמן שבעולם לעשות כלום ולדבר בטלפון. את הפקקים מכירים טוב מאוד אנשי השיווק והפרסום, לא לחינם לצד העלייה בגידול בפרסום באינטרנט חל גם גידול בפרסום החוצות, וגם מסכי הענק הצצים בכל צומת מסמנים את המגמה. לנהגים אין מסננים נגד הפרסום, הם לא יכולים לזפזפ, ובטח לא לעצום עיניים, וגם ככה אין להם משהו יותר טוב לעשות. בלוס אנג'לס, קליפורניה, הוקמה לאחרונה חברה אשר רוכבת על הטרנד, ומציעה פרסום על גבי משאיות ענק השוטפות את הכבישים בשעות העומס.

ועוד אנקדוטה אחת בהקשר של פקקים. אייל ארד, שבמשרד היח"צ שבבעלותו התחלף מנכ"ל בשבוע שעבר, סיפר בהרצאה כי בשבוע פתיחת הסניף הראשון של איקאה בישראל, דאג לוודא כי המשטרה תפרסם הודעה על פקקים הצפויים באזור ביום הפתיחה. ואיזה ישראלי ישמע ברדיו כי המוני ישראל עומדים לנהור לחנות החדשה, וייוותר על חלקו בפלא החדש?
דן מייזליש - שיווק, יחסי ציבור ומדיה חדשה Dan@fsm.co.il
למאמרים נוספים: http://www.smart-media.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב