דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח אחריות מקצועית 

מאת    [ 07/05/2007 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 17393 פעמים ]

כל בעל מקצוע וכל נותן שרות יודע כי לפתחו רובצת חבות כלפי צד שלישי. כל בעל מקצוע ונותן שרות מבטח ( בדרך כלל ) עצמו בביטוח צד שלישי מתוך הנחה שבבוא היום יהיה מי שיתייצב לימינו ויעזור לו, והכוונה הנה לחברת ביטוח.
המחשבה כי פוליסה רגילה לביטוח סיכוני צד צד שלישי מספקת הגנה מספקת הנה מחשבה תמימה, כל המעיין בפוליסה סטנדרטית מבחין מיד בחריג שלפיו המבטח לא אחראי בגין מקרה ביטוח שקשור באחריות מקצועית או באחריות בגין מוצר פגום.
בכדי לא לעמוד מול שוקת ריקה ביום בו יזדקק לחברת הביטוח , טוב שיעשה בעל המקצוע "ביטוח אחריות מקצועית". ביטוח אשר אמור לתת מענה במקרה של תביעה בגין מעשה רשלנות , טעות או השמטה .
ישנם הסבורים כי ביטוח אחריות מקצועית מיועד רק לבעלי מקצועות המכונים "חופשיים" כגון רופאים , עורכי דין וסוכני ביטוח ולא כך היא . חשמלאי . טכנאי מעליות . טכנאי מיזוג אויר . מכונאי ועוד רבים הנותנים שרות הנם במפרוש בהגדרת "בעל מקצוע" וטוב יעשה לעצמו אותו בעל מקצוע וירכוש ביטוח אחריות מקצועית .
לעיתים נתקל סוכן הביטוח בקושי בהסגת ביטוח אחריות מקצועית לבעלי מקצוע המכונים "בעלי צווארון כחול" ( אלו שהזכרנו לעיל : החשמלאי , המכונאי והטכנאי ), ובפשרה הסוכן רוכש ללקוח ביטוח צד שלישי עם ביטול החריג של אחריות מקצועית. מקצה שיפורים זה אומנם כשמו כן הוא "שיפור" אך בהחלט לא מספק . הפוליסה לביטוח צד צד שלישי מכסה רק נזק בגין פגיעה בגוף או ברכוש בעוד שהפוליסה לביטוח אחריות מקצועית מכסה גם הפסד פיננסי . לדוגמא : חשמלאי נתבקש לתקן קו חשמל במבנה בשעות שאין עובדים בעסק , בטרם התחיל את עבודתו הוא ניתק את מערכת החשמל של המחשבים על מנת שלא יווצרו מפלי מתח במחשבים . בתום התקנת הקו במבנה הוא שכח לחבר שוב את קו המחשבים . בבוקר כשבאו לעבוד לא היה כמובן זרם שיפעיל את המחשבים ונגרם הפסד של יום עבודה. מקרה זה אינו מכוסה בפוליסה לביטוח סיכוני צד שלישי גם אם ביטלו את החריג של אחריות מקצועית היות ולא נגרם נזק לגוף או רכוש !
לעתים מסתבר שביטוח אחריות מקצועית שהנו טוב לרופא , עורך דין ולרואה חשבון אינו מספיק למתקין מערכות מיזוג אויר , לחשמלאי , לאינסטלטור ולמכונאי. הפוליסה לביטוח אחריות מקצועית מחריגה מקרה של נזק בגין מוצרים שיוצרו וטופלו על ידי המבוטח. דוגמא : מכונאי שמתקין מערכת בלמים חדשה ברכב עלול למצוא עצמו נתבע בגין מקרה שהבלמים לא פעלו וזאת על פי חוק מוצרים פגומים . - במקרה זה חברת הביטוח תדחה את תביעתו על פי שתי סיבות : א.על פי חריג מוצרים שטופלו. ב. הכיסוי על פי הפוליסה לביטוח אחריות מקצועית הנו מתן שיפוי בתביעה על פי פקודת הנזיקין ואילו תביעה בגין מערכת בלמים לא תקינה עלולה לבוא על פי חוק מוצרים פגומים .
מה עושים איך מתגוננים - יש לרשום בפוליסה לביטוח אחריות מקצועית שהכיסוי הביטוחי חל גם על פי חוק מוצרים פגומים ובנוסף יש לבטל את החריג בגין מוצרים שיוצרו ,טופלו , הורכבו , נמכרו,סופקו ונמסרו על ידי המבוטח.
כיהן בתפקיד מנהל אגף אלמנטרי בחברת ביטוח.
מרצה במכללה לביטוח ובמוסדות אחרים במשך עשרים שנים.
יועץ לביטוח כללי כולל ביטוח דירקטורים .
עד מומחה מטעם בית המשפט.
יועץ למשרדי ממשלה. מוסדות ציבור.בנקים . עיריות . קבלנים .מפעלים . חברות מסחריות ולגופים פרטיים.
http://www.shahr-shimon.co.il/

shahr350@bezeqint.net



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב