דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא כל פולישוק יכול לבצע פוליש 

מאת    [ 20/09/2010 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 2280 פעמים ]

 

פוליש

אין מראה שיכול להשתוות לזה של רצפה חדשה ומבריקה. כאשר אנו נכנסים לדירה חדשה או למבנה שזה עתה עבר שיפוץ, אנו נדהמים מהבוהק והברק של אריחי הרצפה, ומייחלים שאלו יישארו עימנו כמה שיותר זמן. אולם במוקדם ובמאוחר אריחי הרצפה שלנו יישחקו ויתבלו. גם אם נקפיד על ניקיון ונשטוף את הרצפה אחת לשבוע (או לעיתים תכופות יותר) אין כל דרך למנוע את הבלאי הטבעי של אריחי הרצפה. בלאי זה נגרם כתוצאה מהליכה מרובה בנעליים, מגרירת רהיטים ומכתמים עמוקים שלא ניתנים להסרה בניקוי שטחי. למרבה המזל, לבעיות אלו יש פתרון אחד פשוט – הזמנת חברת אחזקת מבנים שתבצע פוליש.

פוליש – עניין למקצוענים בלבד!

החדשות הטובות הן, שביצוע פוליש אחת לתקופה יוכל להחזיר לרצפה שלכם את המראה הזוהר והמבריק שהיה לה בראשית ימיה. החדשות הפחות טובות הן, שכדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר נדרשים ידע ומיומנות. לכן לא כל אחד מאיתנו יכול לבצע פוליש בעצמו. בניגוד לשפע חומרי הניקוי לרצפות הקיימים כיום בכל סופר מרקט, חומרי פוליש מקצועיים לא ניתן לרכוש ברשתות שיווק אלו. חומר הניקוי המשמשים לביצוע פוליש ניתנים להשגה אך ורק דרך חנויות מתמחות המוכרות ציוד וחומרי ניקוי בסיטונאות לחברות אחזקת מבנים, או באמצעות יבוא החומרים מחו"ל.

כמו כן, חשוב לדעת שלא כל חברת אחזקת מבנים יכולה להעניק שירותי אחזת מבנים ופוליש מקצועיים. ביצוע פוליש דורש שימוש במכונות פוליש ייעודיות, ולא במכונות ניקיון סטנדרטיות המשמשות כל חברת אחזקת מבנים. כדי להשתמש במכונת פוליש נדרשים ידע ומיומנות מקצועיים, כמו למשל בהפעלת לחץ מידתי כנגד המכונה כדי לקרצף ביעילות את האריחים, אך מבלי לפגוע או לגרום להם נזק. ומעל לכל, הידע המקצועי והניסיון נחוצים לשם התאמת סוג הפוליש לסוג הרצפה.

כל רצפה והפוליש שלה

עבור חברת אחזקת מבנים שאינה מתמחה בביצוע פוליש, רצפה היא רצפה, ואין כל הבדל משמעותי בין אחת לאחרת. אולם כשמדובר בפוליש, ישנם הבדלים מהותיים בין אריחי רצפה שונים, הדורשים טיפול בפוליש מסוג שונה. כיום ניתן למצוא בשוק שלושה סוגים עיקריים של פוליש: פוליש קריסטלי, פוליש וקס ופוליש אקרילי. כל אחד מהם מתאים לסוגים שונים של רצפות.

פוליש קריסטל מתאים לרצפות שעשויות מאריחי אבן או מאריחי שיש. סוג זה של פוליש אינו מתאים לרצפות שעשויות מאריחי גרניט פורצלן וגם לא לרצפות חיצוניות שחשופות לשמש. הסיבה לכך היא שפוליש קריסטל אינו יעיל כשמדובר ברצפות גרניט פורצלן, ובמגע עם קרני השמש הוא יכול להישחק במהירות.

פוליש אקרילי הוא סוג אחר של פוליש, אשר דווקא כן מתאים לרצפות חיצוניות החשופות לשמש. פוליש אקרילי מתאים גם לרצפות העשויות מ- PVC.  אולם גם הפוליש האקרילי אינו מומלץ לביצוע על אריחי גרניט פורצלן.

פוליש וקס הוא הפוליש היחידי שאותו ניתן לבצע על כל רצפה מכל סוג, פנימית או חיצונית. אולם בניגוד לשני סוגי הפוליש האחרים, פוליש וקס הוא בעל אורך חיים של שנה בלבד (לעומת שלוש שנים לפוליש קריסטל ופוליש אקרילי).

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב