דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רכבת מעבורת אקולוגית ידידותית לסביבה שתתרום למגוון נושאים קריטיים למדינת ישראל , לביטחונה , רווחתה ועוד . . 

מאת    [ 20/09/2010 ]

מילים במאמר: 2122   [ נצפה 1801 פעמים ]

 

20.09.2010

הנדון : רכבת מעבורת אקולוגית ידידותית לסביבה שתתרום למגוון נושאים קריטיים למדינת ישראל , לביטחונה , רווחתה ועוד .  .

1.    פרויקט רכבת מעבורת חכמה וירוקה ומהירה ביותר מאילת למטולה .

a.     כללי :

                                                                        i.     אני מניח שאיני מחדש פה הרבה – אולם אני משער שחלק מהדברים ומהתפישות הן חדשות ומה שיותר חשוב – הנושא נראה לי דחוף ביותר ובטח בין הדברים הדחופים למדינה . אין במאמר כדי לכסות את כול הקשור אליו והוא רק אמור לגרום לאנשים לחשוב ולמקבלי ההחלטות – נקודות לחשיבה ולבדיקה .

                                                                       ii.     מזה כשנתיים אני שולח מכתבים במספר נושאים לממשלת ישראל , לחלק מחברי הכנסת ולגורמים מקצועיים . לדעתי הפרויקטים שהצעתי עשויים לשדרג את המדינה בהרבה  תחומים חיוניים לקיומנו ולרווחתנו .

                                                                     iii.     אני מניח שהמשרדים השונים יבחנו את מה שהצעתי ויקבלו את ההחלטות הטובות ביותר .

                                                                     iv.     אני מביא כאן רק את אחד הפרויקטים שהצעתי בקיצור נמרץ .

                                                                      v.     לאחרונה קראתי שאיראן חתמה עם סין הסכם לפיו תיסלל מסילת ברזל בין סין לטהרן תוך כוונה להמשיך בעתיד את הקו דרך תורכיה לאירופה . כמה שאנו נכין מהר יותר את הרכבת המוצעת , כך ייתכן שירדן תראה בישראל נכס אסטרטגי לקיומה ולביטחונה – וזה לדעתי חשוב מאד ודחוף מאד .

                                                                     vi.     תיכון רכבת כזו עם הירדנים עכשיו יחזק בצורה מידית את השלום – אולי חבל מאד שלא ביצעו זאת קודם .

2.    שם הפרויקט : רכבת מעבורת חכמה וירוקה ומהירה ביותר מאילת למטולה וחיפה לרבת עמון  .

a.    נתיבי הרכבת .הנ"ל תכיל שלוחות עיקריות :

                                                                        i.     הרכבת הנ"ל תכיל שלוחות עיקריות שיוכלו להתחבר גם לציר הראשי / המרכזי  :

1.     הציר המרכזי של הרכבת יהיה בעיקרון בין אזור מטולה בצפון ועד אילת בדרום . עצם היותה רכבת מעבורת , סביר להניח שהיא תהייה יעילה מאד ותוריד עומסים כבדים מהכבישים , הן משאיות , הן מכוניות פרטיות ואופנועים ותוזיל את עלויות הנסיעה והובלת המשאות ותגביר הבטיחות בכבישים . ( כך למשל – תושב מטולה יוכל לעלות עם רכבו על הרכבת , לנמנם , לנוח , לשתות קפה , לאכול ובאזור ת"א ירד מהרכבת וייסע עד מקום עבודתו . לאחר יום העבודה , הוא ייסע לתחנת הרכבת , יעלה עליה , ינוח וינמנם בקרון , יוכל , ישתה , יקרא עיתון ובמטולה ירד , וייסע לחניית ביתו . – פחות רכבים על הכבישים , פחות נהגים עייפים , פחות תאונות דרכים , פחות זיהום אוויר והנה כול הארץ חוברה לה יחדיו . ) כמובן שיהיו קווים כמו בית- שאן-קו ראשי וירידה לנתב"ג או לאילת . כך יהיו קווים לכול השלוחות הנ"ל .

2.     שלוחה ראשית מספר 1  : נמל חיפה והעיר חיפה –בית שאן - רבת עמון . ( מה שכנראה ישדרג את השלום עם ירדן , ייתן לה נמל נוסף ובעיקר בים התיכון וחיפה תוצף בעבודות ובמפעלים חדשים והרחבת הקיימים – לדוגמא : עקב הגברת תנועת אוניות מכול הסוגים של שיט תענוגות , של משאות של מכולות וכדומה , של ח"ג לשם ייצוא וייבוא לירדן , הן תעגונה בנמל חיפה עבור הירדנים , הנמל יורחב , מפעלים כמו מספנות ישראל יתרחבו ומפעלים רבים יספקו לאניות שירותים שונים כמו תיקונים , מזון  ועוד . גם מפעלי חיפה , מפעלי נוספים ובעיקר מפעלי עמק בית שאן יוכלו לקבל ח"ג זולים יותר וכן הוצאות לייצוא ימי לאירופה יקטנו כנ"ל גם הייבוא . חיפה תפרח כלכלית ואיתה מדינת ישראל .

3.     שלוחה ראשית מספר 2 : נמל אשדוד –  ערד – מפעלי ים המלח – מלונות ים המלח . גם מאזור זה ניתן לסייע לירדנים לשלוח כימיקלים לאירופה או לצפון אפריקה ועוד ..

4.     שלוחה ראשית מספר 3 : נתב"ג – מכבים – ירושלים .

5.     שלוחה ראשית מספר 4 : יד מרדכי – שדרות – נתיבות – מצפה – רמון – ציר מרכזי של הרכבת .

6.     כאלו שיוחלט לגביהם .

b.    התכונות העיקריות :

                                                                        i.     יעילות התפוסה : רכבת מעבורת תהיה יעילה יותר מרכבת רגילה מכיוון שהיא תהיה יכולה להיות בתפוסה גבוהה מהקיים היום מכיוון שברכבת זו , בעזרת ניהול ממוחשב , ניתן יהיה לשלב         " רכבת נוסעים " עם מכוניות על הקרונות , בנוסף הרכבת תוכל להכיל קרונות משא מסוגים שונים בהתאם לתקנות , חוקים , חקר תעבורה , (טרנספורמציה ) ,חקר ביצועים ועוד ..

                                                                       ii.     יעילות ההנעה : הרכבת תהייה "רכבת ירוקה " שתנוע ע"י חשמל שיופק בצורה " ירוקה " .     ( תאים פוט וולטים , מפל מי ים התיכון לים המלח ו או שיותקן לה כור גרעיני בדיוק כפי שיש לצוללות ונושאות מטוסים ועוד . )

                                                                     iii.     יעילות אנרגטית ויעילות בטיפוס בעליות קשות וירידה בהן :  היות ולרכבת יהיו מנועים היברידים בעלי עוצמה , במקומות שיש ירידות תלולות הרכבת תנוע בפסים משוננים ותייצר אנרגיה מהאנרגיה הפוטנציאלית שבעצם הפרשי הגובה . אנרגיה זו תעזור לה לעלות בחזרה .( לדוגמא : ירידות לים המלח וכדומה . )

                                                                     iv.     ייתכן והרכבת לא תצטרך לעצור בתחנות ע"מ להוריד או להטעין נוסעים – קיימים רעיונות בנושא זה בעולם , אפילו הסינים הציגו סכימה אחת , הראש ביהודי יוכל אולי להמציא משהו אחר כך שלא תהיה בעיית " פטנט " אם קיים בכלל . – אם נבצע זאת – הרי שלרכבת יהיו עוד יתרונות שכיום אין לנו ולא בכול העולם . )

                                                                      v.     הרכבת תהייה בטוחה מאד , נוחה מאד ומהירה מאד .

c.    היתרונות העיקריים :

                                                                        i.     יצמצם פגיעה אפשרית בשלום עם ירדן כתוצאה מקו הרכבת המתוכנן בין סין לטהראן . !!!!!!

                                                                       ii.     שדרוג אפשרי לשלום עם ירדן , שלום גם מתוך אינטרס כלכלי ואחר שייווצר לירדן עם פתיחת נמלי חיפה ואשדוד לטובתם בצורה יעלה וכלכלית ..

                                                                     iii.     שיפור במאזן התשלומים .

                                                                     iv.     הגדלת כושר התחרות .

                                                                      v.     מתן הזדמנויות למפעלים וחברות בפריפריה להשיג עובדים מהמרכז ולהפך .

                                                                     vi.     שפור כלכלת המדינה , יצירת מגוון של מקצועות שיידרשו ותוספת צפויה של אלפי מקומות עבודה בישראל  לאורך שנים רבות .

                                                                   vii.     הורדת העומסים בכבישים וצמצום הקטל בדרכים .

                                                                  viii.     חיסכון בהשקעת סכומי עתק בשדרוג הכבישים שאינם מצלחים לעמוד בנטל ..

                                                                     ix.     הפניית אוטובוסים למקומות בהם יידרשו ושיפור השירות למקומות פריפריים קטנים .

                                                                      x.     יתרונות נוספים רבים שלא ניתן למנותם כאן .

d.    המימון :

                                                                        i.     הקמת חברות ציבוריות ישראליות וזרות תוך שיתוף חברות קיימות שכולם ביחד יממנו את התיכון והביצוע וייהנו מהפירות בעתיד .

                                                                       ii.     בשפה פשוטה : בדומה למימון כביש 6 .

e.    מקורות אנרגיה נקייה לפרויקט הנ"ל ולנוספים :

                                                                        i.     כול הנושאים שבהמשך דורשים בדיקות מעמיקות במגוון תחומים – כאן אלו רק רעיונות בוסר .

                                                                       ii.     חוות סולאריות .

                                                                     iii.     חוות תחנות רוח . ( כמו ברמת הגולן . )

                                                                     iv.     כור גרעיני כתחנת כוח למדינה .

                                                                      v.     כור גרעיני לרכבת עצמה – צריך להיבדק .

                                                                     vi.     תעלת ימים : ים תיכון – ים המלח עם ניצול אנרגית השמש להתפלת מים בדרך וניצול היתרונות העיקריים :

1.     פרשי הגובה ליצירת תחנות חשמל הידרו אלקטריות.

2.     מרחק קצר יחסית בין ים התיכון לים המלח .

3.     יצמצם פגיעה אפשרית בשלום עם ירדן כתוצאה מקו הרכבת המתוכנן בין סין לטהראן . !!!!!!

4.     שיתוף פעולה בין ישראל וירדן בתחום זה יניב שיפור יחסים גם בנושאים אחרים .

5.     שדרוג אפשרי לשלום עם ירדן ע."י הצלת ים המלח , שלום גם מתוך אינטרס כלכלי ואחר שייווצר לירדן עם פתיחת נמלים  חיפה ואשדוד לטובתם ויכולת שינוע סחורות ברכבות מנמלי ישראל לירדן וממנה ...

6.     שפור כלכלת המדינה .

7.     שיפור באיכות הסביבה  .

8.     חיסכון בהשקעת סכומי עתק בבניית תחנות כוח מסורתיות  .

9.     מניעת אסונות אפשריים כתוצאה מבולענים קיימים .

10. יותר תיירות ויותר אתרים מושכי תיירות ויותר מקומות עבודה .

11. יתרונות נוספים רבים שלא ניתן למנותם כאן .

f.      המימון :

                                                                        i.     הקמת חברות ציבוריות ישראליות וזרות שיממנו את התיכון והביצוע וייהנו מהפירות בעתיד .

                                                                       ii.     בדומה למימון כביש 6 .

3.    לסיכום :

a.     כול הנושא ונושאי המשנה הם נושאים כבדי משקל שיש לבדוק אותם ברמה הלאומית ע"י המדינה וגופיה .  כול מה שתואר כאן הנו במסגרת רעיון בלבד .

בברכה ,

שנה טובה ,

עמרם שורץ

A.S




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב