דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קארטינג - הכל על קארטינג ואודות הקארטינג 

מאת    [ 19/09/2010 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 3063 פעמים ]

מהו הקארטינג?? מקורו של הקארטינג הוא למעשה מתחום הספורט המוטורי. קארטינג הוא למעשה מרוץ מכוניות המושתת בבסיסו על מכוניות מירוץ הנקראות קארטינג. קיימים סוגים רבים של פעילויות קארטינג המתקיימים לרוב במסלולים מוגדרים המיועדים לכך, מפעילויות של חובבנים בפארקי שעשושים, ועד למסלולים מקצועיים בהם מתקיימים ליגות ותחרויות מוסדרות. קיימים סוגים רבים של מכוניות קארטינג, החל ממכוניות קארטינג פשוטות וזולות ועד למכוניות בעשרות אלפי שקלים ויותר. חשוב לציין שרוב הנהגים המדורגים והנחשבים בעולם התחילו וממשיכים את דרכם בספורט המוטורי קארטינג בזכות הייחודיות והמיוחדות שבו.

אז מהי למעשה מכונית הקארטינג? מכונית הקארטינג היא סוג של מכונית נמוכה, ללא גג, דלתות או חלונות – למעשה שילדה הבנויה מצנורות פלדה וסגסוגת פלדה המפותחות כל כל אחת על ידי נוסחה שפיתח היצרן. בקארטינג לא קיימים אביזרים נוספים מלבד אלה החיוניים לנהיגה – וחשוב לומר נהיגה מושלמת. מאחר ושילדת הקארטינג נמוכה – לרוב מגיעה לסנטימטרים בודדים מעל הקרקע ובזכות מרכז כובד נמוך והעובדה שלקארטינג אין גג זוכה הקארטינג לשליטה מלאה והיגוי מושלם כך שלעתים יכולות היגוי הקארטינג גבוהים מאלו של מכוניות המירוץ היקרות. הקארטינג מצויד במנועי בנזין מסוגי שתיים או ארבע פעימות בד"כ בשלדה חיצונית לבלימת זעזועים חיצוניים וללא מתלים על מנת לשמור על משקל כלי רכב נמוך. בלמי הקארטינג הנפוצים ביותר הם מסוג בולמי דיסק הנמצאים בד"כ על הציר האחורי ונשלטים בכוח הידראולי. החלק המרכזי והמהותי ביותר המהווה את הגורם העיקרי לביצועי הקארטינג והתנהגותו הוא צמיג הקארטינג. צמיגי הקאטינג מגוונים ומתאימים לפי תוואי השטח שבו נוהגים. גלגלי הקארטינג קטנים בהרבה יחסית לגלגלי המכונית הפרטית ועשויים לרוב מסגסוגת של אלומיניום או מגנזיום. בד"כ, הצמיגים האחוריים גדולים ורחבים יחסית לצמיגים הקדמיים, וזאת משום שהם נושאים את רוב העומס הנוצר בעת נסיעה ופניות בקרטינג. באופן דומה לסוגי הספורט המוטורי האחרים, ישנם סוגים שונים של צמיגי קרטינג, שמותאמים למסלולים שונים, אם נהיגה בתוך מבנה, נהיגה על אספלט, נהיגה בקיץ או בחורף למזג אוויר יבש או לח וכד'. יצרניות הצמיגים הגדולות בעולם נמצאות דאנלופ, ברידג'סטון.

היסטוריה: תחילתו של ספורט הקארטינג הוא במדינת קליפורניה בשנות החמישים בארה"ב, כאשר בחור בשם אינגלס ארט, הרכיב כלי רכב משונה באמצעות מוטות פלדה וממנוע של מכסחת דשא. כעבור שנים מספר, החלו לחקות יצרני מכוניות ייצור של כלי רכב משונים אלו וכך נוצרו כלי הקארטינג הראשונים בכל רחבי ארה"ב. עד סוף שנות החמישים הגיעו הכלים גם ליבשת אירופה וזכו לאהדה רבה בקרב האוכלוסיה ולהצלחה רבה. בשנות השישים הספורט המוטורי קארטינג החל להתמסד, וקהילת "הפדרציה הבינלאומית לאוטומובילים" (FIA) הקימה את CIK גוף שמטרתו לעקוב בהדיקות על התפתחויותיו של הקארטינג. באופן סימולטני, התחילו לצוץ יצרנים שמטרתם לייצר מנועים ייעודיים למכוניות הקארטינג. מנועים אלה אט אט החליפו את השימוש במנועי מכסחות הדשא ומנועים שנלקחו מאופנועים. מתחילת שנות השבעים החלו להכיר בענף הקארטינג ככלי עזר לעידוד ופיתוח מרוצי מכוניות כפי שמוכרים כיום ואף הבינו את הפוטנציאל הטמון באימון נהגים באמצעות הקארטינג בזכות יכולותיו המדהימות. כך ניתן לראות נהגים מובילים כמו מיכאל שומאכר, איירטון סנה ואלן פרוסט נהגים מדופלמים ומצליחים שהתחרו בהצלחה בענף הקארטינג והשיגו השגים בענפי הספורט המוטורי האחרים.

עד היום, ה קארטינג משמש כדרך יעילה בטוחה וזולה יחסית ללמוד בתור צעד ראשון את תורת ואמנות הנהיגה הנכונה כפי שרווחת בענפי הספורט המוטורי כמו הפורמולה 1. על אף ההנחה הנפוצה שקארטינג הוא ספורט המיועד לילדים, טענה זו אינה נכונה ומתקיימות אליפויות קארטינג לנהגים מכל הגילאים ואף חלק נכבד מאליפויות אלו מיועדות לנהגים מבוגרים בעלי ניסיון בנהיגה. הקארטינג מפתח את יכולותיו השונות של הנהג להתמודד מול נהגים אחרים בזמן אמת במהירויות גבוהות וכך לפתח אינסטינקטים ותגובות נהיגה מהירות שיעזרו לו בתור נהג מירוצים. כמו כן לפתח שליטה מדויקת ברכב, יכולת הבנה תלת ממדית של הסביבה וצפיית הנולד, כן גם קבלת החלטות מהירה. בנוסף, נהג קארטינג הלוקח את התחום ברצינות ישפר את התחום הטכני שלו ויפתח יכולות בחוש טכני מפותח.

קארטינג - נהיגה ספורטיבית


קרטינג




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב