דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחלה בעקבות מקצוע 

מאת    [ 19/09/2010 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 2793 פעמים ]

לפי חוק הביטוח הלאומי קביעת   תאונת עבודה כוללת שני גורמים עיקרים: התאונה צריכה להתרחש במהלך או מטעם עבודת הנפגע והשני הוא קשר נסיבתי בין התאונה למקום עבודתו.

תאונות העבודה הן גם מחלות מקצוע שהן מחלות שהעובד לקה בהן עקב תנאי עבודתו.

 

כיצד ניתן להגדיר מחלת מקצוע?

הגדרת מחלת מקצוע היא מחלה העובד לקה בה בשל חשיפה ארוכה ונשנית לתנאים הרסניים בתחום ביולוגי, כימי, פיזיקאלי  וכו'. ישנה רשימה של מחלות הנכללות בהגדרה זו על ידי ביטוח לאומי. אם המחלה לא נכללת ברשימה הנפגע לא יקבל  פיצוי עבור מחלתו. בנוסף להמצאות המחלה ברשימה העובד צריך להוכיח שקיים קשר נסיבתי בין מקום העבודה והמחלה. אם העובד לא מוכר כנפגע הוא יכול להגיש תביעה בבית הדין לעבודה תוך שישה חודשים מיום דחיית תביעתו.

 

אילו מחלות נחשבות כמחלות מקצוע?

המחלות הנחשבות כמחלות מקצוע על ידי ביטוח לאומי כוללות  דלקת בפרקי היד, עווית שרירים ועוד הנגרמות בשל גורמים כמו רעש מכונות, הפעלת מכשור ועוד. מחלות אחרות כמו הפטטיס בי, שחפת ועוד נגרמות בשל  חשיפה של העובד אל חומרים ביולוגיים. מחלות כמו אלרגיה, דלקות עור ועוד, יכולות להיגרם בגלל שימוש העובד בכל מיני חומרים כימיים מסוכנים.

 

איך מקבלים דמי פגיעה?

כדי לקבל פיצויים מביטוח לאומי בשל מחלת מקצוע, העובד צריך להוכיח שקיים קשר ישיר בין המחלה לתנאי העבודה. לדוגמא: רעש מכונות ללא הגנה מתאימה שהוביל לפגיעה  שמיעה או צפצופים באוזן, חומר כימי שהוביל   למחלת ריאות, אבק צמחי שהוביל לאלרגיה ועוד. עובד   אשר חלה צריך לדווח על המחלה למפקח העבודה האזורי ליד עבודתו   ולרופא המחוזי של משרד הבריאות.  המפקח  צריך לחקור את העובד ואת מעבידו ויתר העובדים במקום. לאחר החקירה המפקח כותב דו"ח עם פירוט של הוראות כיצד אפשר למנוע מחלות של עובדים נוספים במקום.  

 

עובד שחושש שמחלתו היא תוצאה ישירה של תנאי עבודתו, חייב ליצור קשר בהול עם  רופא תעסוקתי של קופת החולים בה הוא חבר. אם הרופא מגיע למסקנה שאכן המחלה נוצרה בשל תנאי העבודה, העובד פונה אל המוסד לביטוח לאומי להגשת תביעה לקבלת פיצויים עבור הנזק ועוגמת הנפש שנגרמו לו. אם העובד יקבל אישור כנפגע תאונת עבודה, יקבעו לו אחוזי נכות לפי החלטתה של הועדה הרפואית. העובד יכול לערער על מסקנות הועדה בבית דין האזורי לעבודה. אם העובד מקבל אחוזי נכות של 10-19 אחוזים הוא זכאי לקבלת מענק חד פעמי. אם העובד מוכר כנכה ברמה של 20% ומעלה, הוא יקבל קצבה חודשית. יש מקרים בהם נפגע זכאי לדברים נוספים כגון שיקום, קצבה לנכות קשה וכו'.

 

טיפול רפואי

עובד שמקבל אישור כלוקה במחלת מקצוע יכול לקבל טיפול רפואי ללא תשלום. המעסיק צריך לספק לעובד טופס 250 אותו הוא מציג בקופת החולים. עובד עצמאי יכול לקבל טיפול  עם טופס אחר  אותו יקבל בקופת החולים.  לשם עזרה ראשונה הנפגע יכול לקבל טיפול במסגרת בית חולים או מד"א. הטיפול הרפואי חינם כולל גם את תקופת השיקום וההתאוששות של העובד, אביזרים שונים, ניתוחים , הפניות למומחים, מרשמים, ועוד.

 

עורך דין

אדם שלקה במחלת מקצוע חייב ליצור קשר מיידי עם עורך דין מתחום הנזיקין המתמחה  בתחום תאונות העבודה. עורך הדין יתמוך וילווה את הנפגע , יתווה לו אסטרטגיה של תביעה,   ינחה אותו לגבי שמירה ותיעוד של המסמכים הרלוונטיים למחלה . ועוד. עורך דין מהימן ומנוסה יוביל את העובד לקבלת סכום פיצויים גבוה.

http://work-accident-law.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב