3 הדקות הראשונות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

3 הדקות הראשונות 

מאת    [ 06/05/2007 ]
מילים במאמר: 531   [ נצפה 2979 פעמים ]

 
 
בס"ד
3 הדקות הראשונות.
מאת: בר דניאל.
ממש כמו בפגישה עיוורת גם פגישה עסקית נמדדת בדקות הראשונות של השיחה והדבר בולט עוד יותר בשיחת מכירה.
הדקות הראשונות בתהליך המכירה הן הדקות החשובות ביותר. על דקות אלו, תצליח או תיפול איכות המכירה (אם תהיה מכירה) וחשוב לכל איש מכירות, להכיר ולהבין את משמעות הדקות הראשונות ויכולתן העצומה למנף לו בעצם, את כל שלבי המכירה ובהמשך, את תוצאות המכירה מחד אך, להכשיל לו גם את כל התהליך מאידך, גם אם יעשה את שאר השלבים נכון.
ראשית, הדקות הראשונות של תהליך המכירה משפיעות על האמון בין המוכר לקונה. הדיעות אינן חלוקות שאלמנט האמון הוא האמצעי החשוב ביותר בתהליך המכירה.
כל איש מכירות מתחיל יודע שהשלב הראשון בתהליך המכירה הוא שלב ההיכרות, בניית הקשר הראשוני, עם הצד השני ולאחר מכן, ניגשים ל"עסקים" כאמור, ממש כמו בפגישה על בסיס רומנטי .
ללא אמון הדדי אין מו"מ מתקרב לנק' היעד שלו, כלומר, למטרה ולעריכת החוזה.
אך, כיצד יוצרים אמון? כיצד בונים מערכת יחסים עסקית אמיתית הנרקמת בין הקונה/ קונים למוכר/ מוכרים שיכולה להוביל לבניית קשרי מסחר ולהתקשרות עסקית בחוזה?
בניית אמון בתהליך המכירה הוא תהליך מורכב שבד"כ לוקח לא מעט זמן יקר וגוזל כוחות חשובים מאיש המכירות להמשך התהליך.
האם ניתן לחסוך זמן זה? ובכלל, אילו פעולות הן החשובות ביותר ובאיזה סדר צריך לעשות אותן ומתי?
חשוב להדגיש, כי בדקות אלו נמדד איש המכירות יותר מכל שלב אחר במהלך המו"מ בתחום האמון מאחר, וזוהי ההכרה הראשונית בין השניים. לכן, חשובה מאוד ההופעה החיצונית (במקרה זה, האימרה "אל תסתכל בקנקן אלא מה שיש בו" אינה רלוונטית), הגישה הבינאישית, דברי הפתיחה וכו'...
אעבור על מס' נק' חשובות שרצוי שיהיו מול עיניו של כל איש מכירות או אשת מכירות בייחוד בדקות הראשונות של המכירה.
1.זמן- דייק בזמן שנקבע. להגיע מוקדם יותר אפשרי. בשום פנים ואופן לאלהגיע מאוחר יותר. במידה והאיחור הוא בלתי נמנע הרם טלפון ללקוח והודע על כך.
2. כנות- מרגע כניסת איש המכירות עליו להקפיד על כנות אמיתית ע"י אי הסתרת פרטים (היה לי פנצ'ר בגלגל...) כלומר, אמירת אמת תסייע לך. בנוסף, יצירת קשר עין עם הקונה, לחיצת יד נעימה, חיוך (לא צבוע) וחוסר התנשאות. אלו האלמנטים הראשוניים בהם נמדד איש המכירות. הכנות בונה את האמון שאמור להפוך בהמשך להדדי.
3. הופעה- סגנון הלבוש הוא האלמנט הראשון שרואה הלקוח. סגנון לבוש אלגנטי עם חולצה בצבעי פסטל (תכלת הוא צבע מצויין) עם מכנס כהה מצויין לאיש מכירות. סגנון לבוש שאינו צנוע מידי אך, אינו נועז מידי יהלום אשת מכירות ויסייע לה בהמשך הדרך ללא רמיזות שמפריעות לתהליך. הופעה מוחצנת ורעשנית מידי פוגעת בקשר שבין איש המכירות ללקוח. לעומת זאת, הופעה "יבשה" מידי תהפוך את המכירה בייחוד במכירות שטח ל"נעלם"...
4. שפת גוף- שפת הגוף של איש המכירות חייבת לשדר פתיחות ואמינות. ידיים פתוחות, ישיבה נינוחה, פנייה והישענות לכיוון הלקוח, להישיר מבט, לא להתקרב יותר מידי ללקוח (פיזית), לא לשפשף ידיים, לא לגעת בכיסים, לא לתופף באצבעות, לא לגרד בפנים או בשיער וכו'...
איש מכירות שישדר עצבנות, אי נוחות ומתח יהרוס לעצמו במו ידיו את המכירה גם אם הלקוח שוכנע בטובת המוצר/ השירות הוא לא יסגור את העסקה כי משהו "לא נראה לו..."
טבעי הדבר שבזמן לחץ, שפת הגוף משדרת עצבנות לכן, תרגול וסימולציות של איש המכירות וניסיון שיבוא עם הזמן יכול למנוע זאת.
נקודות חשובות אלו הן עניין של שניות מספר ואינן גוזלות זמן, אך שוות המון...

בהצלחה!!!

דניאל בר, מנהל שיווק ומכירות בגן סיטי אירועים רחובות, בעבר, מנהל תפעול אירועים ואח"כ מנהל שיווק ומכירות ב"ויטראז' מרכז אירועים" בנס ציונה, מנהל מכירות אזורי ב"מירס" ומנהל תפעול אירועים ב"גן הפקאן".
כיום, מתעסק בנוסף בייעוץ, הדרכה ואימון בנושאי השיווק המכירות והשירות לגני אירועים, מסעדות ובתי-מלון כפרילנסר. ומפיק שבתות אירוח לשמחות ועיון והרצאות.
עיתונאי חובב: כותב באופן קבוע ב"הד-העיר" מקומון דתי באזור השפלה, ובנוסף, באתר של "האיחוד הלאומי" ובNFC.
נשוי+1.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב