דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בידוד תרמי - החשוב מכל סוגי הבידוד 

מאת    [ 19/09/2010 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 4002 פעמים ]

מהו בידוד תרמי

ישנם סוגים שונים של בידוד, חומרי בידוד ושיטות בידוד, כגון: בידוד נוזלים, בידוד אקוסטי ובידוד תרמי. כל סוג של בידוד נועד לספק בידוד מפני חדירה או יציאה של גורם שונה. בידוד נוזלים מגן מפני חדירה או יציאה של נוזלים. בידוד אקוסטי נועד להגן מפני חדירה של רעש מבחוץ או בריחה של קולות בחדר או בבית מסוים מלצאת החוצה, ואילו בידוד תרמי הינו בידוד אשר נועד לשמר על הטמפרטורה במבנים ובמתקנים שונים. 

למה צריך בידוד תרמי

בידוד תרמי, כאמור מסייע בשמירה על טמפרטורה נוחה בבתים ובמבנים אחרים. ללא הבידוד, מבנים היו סופגים את הטמפרטורה החיצונית, בין אם מדובר בחום השמש המכה בבניין במשך שעות היום או בקור המקיף את הבניין בשעות הלילה. מבנים שאינם מצוידים בבידוד תרמי יכולים להפוך עד מהירה לבלתי ניתנים למגורי אדם. הדבר נכון בישראל, אך הוא נכון עשרת מונים במקומות שלא נתברכו בטמפרטורות ממוזגות כמונו.

כמו כן, כפי שכבר צוין, בידוד תרמי עוזר לשמור על החום או הקור שבתוך הבית מלהתפזר החוצה דרך הקירות (למרות שהקירות מספקים הגנה מסוימת מן האלמנטים, הם אינם אטומים מבחינה תרמית). כך, למשל, בניין אשר "התבשל" בשעות היום, לא יוכל אפילו להחזיק את הטמפרטורות במהלך שעות הלילה, והן תצנחנה עד מהירה, מתוך שאיפה להשוואת טמפרטורות בין הבית והסביבה. למעשה, מכיוון שקירות הבית יכולים לספוג את הקור בעצמם, הטמפרטורה בתוך המבנה יכולה להיות נמוכה אף יותר מאשר בסביבה.

בידוד תרמי חיוני גם כאשר ממזגים בית לשם חימומו או קירורו, שכן ללא בידוד תרמי מתאים, המזגן יעבוד לחינם, או לפחות הרבה יותר קשה מן הנדרש בשביל להשיג את התוצאות המבוקשות. על מנת לשמור על הטמפרטורות, ישנה חשיבות רבה לביצוע עבודות בידוד תרמי, הן בקירות הבית והן בתקרתו. מן הסתם, שיטות הבידוד התרמי הנהוגות בקירות ובגגות מסוגים שונים משתנות לפי הצורך.

בידוד תרמי ואיכות הסביבה

בשל יכולתו של בידוד תרמי לסייע בשמירה על הטמפרטורה בבתים, בבתי עסק ובמתקנים אחרים, ביכולתו לצמצם באופן משמעותי את הצורך בחימום מבנים ובקירורם. באותם מקרים בהם כבר יש צורך לחמם או לקרר מבנים, הבידוד התרמי יקל על העבודה ויאפשר להשיג תוצאות טובות יותר, תוך זמן קצר יותר ולמשך זמן רב יותר, וזאת תוך השקעה נמוכה יותר של אנרגיה. בשל יכולות אלה של בידוד תרמי, התקנתו במבנים נחשבת לצעד בסיסי וחיוני, עבור כל מי שהסביבה יקרה לליבו ושואף למחייה ברת קיימה.

אלמנט נוסף של שמירה על איכות הסביבה הקשור בבידוד תרמי, נובע מכך שחומרים לבידוד תרמי, בהם נעשה שימוש בעבר, נמצאו בחלקם כמסוכנים לבריאות האדם ולסביבה. מתוך המודעות הגוברת והולכת לנושאים אלה, פותחו בשנים האחרונות חומרים לבידוד תרמי שהינם ידידותיים יותר, הן לסביבה והן לאדם.

חברת Snowhite מספקת חומרי בידוד איכותיים, לרבות סוגים שונים של בידוד תרמי, במחירים אטרקטיביים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב